• mamma8212

BIM Juni

Det "hemska" är också att jag aldrig har symtom innan jag plussar. Känns likadant som vid mens. Förutom senaste gången, då hade jag metallsmak i munnen dagen innan.

Men annars suger min magkänsla på just detta, haha. Alltid gjort.

Min man och jag är lika pepp på detta dock, vi bara kör och händer det blir vi överlyckliga. Han ligger med mig när jag säger att det är dags att ligga vid äl, haha. Vi har haft så lätt innan så jag är livrädd att det inte ska gå alls nu.

• mamma8212
    Anonym (Förkrossad) skrev 2021-05-27 15:58:12 följande:

Jag behöver skriva av mig.

Jag har varit med i denna tråd men vill vara anonym.

Igår berättade min sambo något som fick min värld att rasa.

Jag grät så otroligt mycket igår, många förstår nog inte hur det här kan vara en sån big deal för mig ( har två barn sen tidigare) men jag gissar på att många av er andra som försöker och längtar förstår precis.

Det värsta av allt är att vi har försökt i tre månader, att han sa att han var redo (på min födelsedag med ett paket inslaget med en bebismössa och ett fint skrivet brev från blivande bebis (Hur romantiskt)) och att han nu har ändrat sig....

Jag har varit så säker på att vi faktiskt snart kommer att ha en bebis, en liten människa som vi tillsammans har skapat, en blandning mellan oss två.

Just nu känner jag mig så tom. Det känns nästan som att någon har dött och det gör ont i hela mig.

Tänk om jag är gravid nu!? Och han inte vill...

Han har gett någon anledning till varför? Det tycker jag han ändå är skyldig dig att göra. Han kanske har fått kalla fötter? Det är inte alls ovanligt, även om man har barn sen innan. Jag är inte ens säker ibland att jag vill, fast jag vill, för det är en oerhört stor grej. Min man har sagt att han inte är redo, men att det kommer han aldrig bli heller, för det går aldrig att föreställa sig hur det blir med en bebis. Och då har vi redan barn, haha.. Så ge inte upp. Ge honom tid, framförallt prata med varandra.
  • mamma8212

Jag har samma symtom som gravid och vid mens, så det hjälper inte att jag känner efter. ;) Igår hade jag en stickande känsla vid livmodern, på vänster sida. En vecka efter positivt äl test. En vecka kvar till bim..

• mamma8212
    Wave Mother skrev 2021-05-29 21:17:49 följande:

Ja, har nästan börjat tro det själv nu, och berättade om testet för min partner också. Fast försöker att inte ta FÖR mycket för givet på grund av strecken eftersom det ju ändå är så pass länge innan BIM. Tack för pepp! Vad skönt det är att kunna posta här. 

Ett streck är ett streck, det står ju tom i bruksanvisningarna.. :) Det kan inte bli mer positivt!
  • mamma8212

Negativt idag på äl +10, vilket jag också förväntade mig :) Har som sagt aldrig plussat tidigare än en dag innan bim.

Jag har haft ont i magen till och från några dagar, som mensvärk. Och pms, så om det är mens eller gravid återstår att se :)

Jag passar på att äta ostar och dricka vin till maten så länge jag kan, snart kan jag förhoppningsvis inte det längre, haha.

• mamma8212
    Clearmoon skrev 2021-05-30 16:22:24 följande:

//

Alltså herregud jag ÄR I CHOCK ????!!!! jag tog ett LH test för att se om jag vågade slösa det enda grav-testet jag hade hemma...hört Lh testerna kan visa positivt på hcg oxå. Och jag har aldrig fått ett så starkt test på Lh som idag!!! Så då bestämde jag mig för att ta digitala testet jag hade hemma. Och kolla detta ???? nu är jag suuuuperorolig istället för att få mens ????

Jag som cyklade (träning) typ tre timmar idag...kan det skada en så här tidigt graviditet ????

Wow, grattis! Nej att cykla eller träna är ingen fara. Inte heller om du ätit eller drukigt något man inte bör som gravid, så tidigt tar fostret inte näring från moderkakan :)
  • mamma8212

5 dagar till BIM, jag vet inte riktigt vad jag känner. Har molvärk och haft i flera dagar. Men det hade jag även förra månaden.. ganska mycket pms. Magkänslan säger ingenting, haha.

Jag ska försöka vänta med att testa till fredag iaf, bim är lördag.

• mamma8212

Jag kommer inte kunna hålla mig. Jag vet att det troligen kommer vara negativt, men jag har test att slösa ;) Är på bim -3 eller -4 i morgon, ska testa då..

• mamma8212
    MBL1712 skrev 2021-05-31 19:03:08 följande:

Åh vad roligt :) tycker att det var riktigt bra gjort att vänta så här länge redan :p

Jag testa igår som var neg :p Jag har aldrig fått positivt så tidigt innan så därför tror jag inte att det blir det nu heller, om jag är gravid.
  • mamma8212
    MBL1712 skrev 2021-05-31 20:22:56 följande:

Nu har jag blivit HELT testgalen jag vet... (döm mig inte allt för hårt) men visst har det blivit starkare? Nedan två bilder är från nu efter jag hållt mig 2,5 timme

//

Definitivt positivt! Grattis! :D
  • mamma8212

Negativt på bim -4, men det väntande jag mig också.. plussar aldrig så tidigt. Nu väntar jag till fredag på -1, eller BIM om inte mensen kommer.

• mamma8212
    MBL1712 skrev 2021-06-01 08:09:05 följande:

Spännande dagar som följer ;) känner du dig som vanligt el något som sticker ut?

Jag vet inte, haha. Grejen är att jag har aldrig känt skillnad på att vara gravid eller mens. Jag får symtom efter några veckor som gravid :) Nu har jag haft mensvärk till och från sen några dagar efter mens. Det hade jag förra cykeln också. Så ja, vi får se!

Och grattis! Solklart positivt idag också för dig :)
  • mamma8212

BIM -3 och negativt. Varför testar jag när jag inte ska?! ;)

Inbillar mig att brösten är lite ömma, på sidorna. Men jag minns inte om det brukar vara så vid mens.. jag har däremot mindre flytningar än jag brukar. Innan mens brukar det komma ganska krämiga flytningar, men nu är jag nästan helt torr.

• mamma8212

Negativt idag på bim -2. Jag vet mycket väl att jag kan plussa på lördag, har som sagt aldrig fått plus innan bim innan så varför skulle jag få det nu? ;)

Men jag blir ändå besviken, jag vill nu nu nu!

Fick veta idag att min bror och hans sambo väntar en liten tjej. Och då blir jag alldeles gråtmild, både för deras skull och för att jag själv också vill, men det vet ju ingen mer än vi..

Det är bara första månaden vi försöker, men tänk om det inte går? Bara för att det gått lätt innan..

• mamma8212

Jag vet inte om det syns på bild, men jag tog precis ett från testlagret och det har en svag, svag linje.. :O Ska ta en till ikväll när jag hållt mig längre, och ett imorgon...

• mamma8212
    ugglans skrev 2021-06-03 17:51:09 följande:

Ni som såg min bild imorse. När hade ni vågat er på ett nytt billigt test för att se ökning? Och när hade ni vågar ta digitalt för att få ett rättvist resultat?

Har det väl börjat stegra går det rätt snabbt. Nu är det väldigt tidigt för dig men imorgon men urin från morgonen borde ge utslag :)
  • mamma8212
    mangelica skrev 2021-06-03 19:45:16 följande:

Ååå, jag kan se en skugga! Så spännande :)<3

Jag kommer inte kunna sova inatt, haha.. usch vad det tär detta. Mellan hopp och förtvivlan hela tiden.
  • mamma8212

BIM idag och jag vågar inte testa. Fick negativt igår. Väntar och ser om mensen kommer idag, annars testar jag imorgon..

Har mycket mensvärk till och från men det har jag haft från äl. Igår hade jag flytningar som vid äl, vilket känns väldigt konstigt. I övrigt är jag väldigt fri från flytningar, som annars brukar komma mellan äl och mens. Men jag vågar inte tro ngt. Är säker på negativt imorgon..

• mamma8212

Och nu kom mensen exakt på dagen.. ändå skönt, då är det bara att köra nästa period :)

• mamma8212
    evelinagra1 skrev 2021-06-07 12:40:07 följande:

Ni som har tagit CB ägglossningstest, hur många dagar fick ni blinkande glad gubbe innan ni fick fast glad gubbe?

Jag har aldrig haft blinkade, gått från tom ring till glad gubbe från en dag till en annan :) Men har förstått det som att man kan ha blinkade flera dagar.
Svar på tråden BIM Juni