• mangelica

BIM Juni

Hoppas2022 skrev 2021-05-21 14:14:45 följande:

Spännande :) kanske blir positivt imorgon då. Förresten vad är det för tester du använder? Själv använder jag RFSU.

Ja kanske :) ska prova igen om ca 30 minuter. Har hållit mig 6 h då och druckit lite. Så hoppas det räcker.

Det är några billiga test jag köpt via tradera, förmodligen inte dem bästa, det förstår jag haha men dem bör väll göra sin sak tänker jag? Har köpt samma graviditetstest som jag fått positivt på tidigare, så tänker att det bör väll gå att få positivt på dessa med :P
  • mangelica

Asså hjälp! Nu måste det väll vara positivt? :D

Stirrar som en galning på testet!!!

• mangelica
    Längtar efter Dig skrev 2021-05-22 10:29:01 följande:

Glad gubbe precis som planerat på äl-dag igår. Hade sex två dagar innan samt igår. Hoppas det tar sig nu. Nu kan den eviga väntan börja!

Håller alla tummar :)
  • mangelica
    MBL1712 skrev 2021-05-22 14:27:04 följande:

Definitivt Positivt ;)

Haha så coolt! Första gången någonsin jag fått ett positivt äl test :D vi har haft set i 5 dagar i sträck, uppehåll igår då vi båda va så trötta, men hoppade på honom nu så får köra ert par dagar till haha xD
  • mangelica
    Hallonglass91 skrev 2021-05-22 22:50:22 följande:

Ja, helt klart positivt!

Så himla kul! Tog ett till nu precis när jag kom hem från jobbet och nu är det starkare än kontrollstrecket haha xD

• mangelica
    Hallonglass91 skrev 2021-05-24 11:27:37 följande:

Här är bilden :) Sträcken ser lika starka ut båda två och var så efter ca 1 min och sen också vid 10 min då man skulle kolla.

Jag vet precis känslan, fick mitt livs första positiva äl test oxo på dag 13. Dag 15 idag och idag har det börjar sjunka igen :)
  • mangelica
    Hallonglass91 skrev 2021-05-24 16:32:40 följande:

Haha ja, så spännande! Vi har ju BIM samtidigt sen också - så det är lite kul. Får se om vetenskapen om när vi har ÄL gör någon skillnad. Hoppas det!

Gör du/ni andra något särskilt vid själva ?akten? när ni har ÄL? Jag tänker att jag kanske ligger kvar lite längre än vanligt och ska njuta. Men har ni något annat ni tänker prova eller har provat för att maxa chanserna?Välkommen hit! Ser att du precis som jag också har haft ett MA och är på 3e försöket. Beklagar och hoppas vi har bättre flyt nu framåt. Var det nyligen du hade ditt MA?

Ja, vi får se haha, det va spännande att veta iallafall när man har den :). Enligt min nc app så skulle min ägglossning ske idag. Och min temp va fortsatt låg imorse. Så hoppas på förhöjd temp imorgon.

Jag ligger kvar med en kudde under rumpan i typ 30 min efter samlag haha om det hjälper eller inte vet jag ej, men det känns bra ;)
  • mangelica
    Anonym (Ilse) skrev 2021-05-24 19:37:10 följande:

Jag ligger kvar i sängen med fötterna upp och rumpan på en kudde. Jag har hört att det inte spelar någon roll men det finns många saker jag gör ändå ;)

Haha precis samma här xD min sambo bara skrattar, så sätter vi på en film eller en serie på paddan! Det är faktiskt super mysigt :)<3
  • mangelica

Testet längst ner är från idag, och svagare igen. Så nu är väll ägglossningen över tänker jag? Förväntar mig en temperaturökning imorgon :). Vet någon om det är så att när ägget har släppt så sjunker testerna igen? :).

• mangelica
    Hallonglass91 skrev 2021-05-24 21:08:06 följande:

Haha kul att höra att ni också gör så! Håller med om det känns bra och känns som man hjälper naturen på traven lite. ;)

Haha ja det känns bra haha ;) sen om det hjälper eller inte är en annan femma haha xD jätte kul med bim samtidigt ja hallonglass91 får verkligen hålla tummarna nu :D
Svar på tråden BIM Juni