• ugglans

BIM Juni

PrettyMoon skrev 2021-05-31 08:16:19 följande:

Jag är på ÄL+8 idag tror jag. Har konstant molvärk, är illamående och superuppsvälld över magen. Sen har humörsvängningarna inte varit att leka med, hahah...

Säger som tidigare, har en känsla av att jag är gravid, men har haft fel förut. Ska testa i veckan, tänkte jag :)

Hur går det för dig? :)

Hoppas på ett plus för dig!

Är på äl+6. Haft molvärk i ett par dagar men vet inte om det har med graviditet att göra. Brukar man alltid ha molvärk mellan ägglossning och mens?
  • ugglans
    Elin11989 skrev 2021-05-31 09:47:10 följande:

Också funderat på det men jag tror inte jag brukar ha det däremot molvärk ca två dagar innan mens

Okej, intressant. Första cykeln för mig så har ingen aning om hur det brukar och ?ska? vara :)
  • ugglans
    PrettyMoon skrev 2021-05-31 09:58:18 följande:

Jag har inte riktigt lärt känna min cykel än, dels pga mååånga år med minipiller, dels pga oregelbunden cykel nu. Men "normalt" sett tycker jag att jag brukar känna molvärk en eller max två dagar, några dagar innan mens. Och sen så klart själva menskramperna. Men nu har jag liksom haft konstant molande värk i en veckas tid, det är det som känns ovanligt för mig. Också i kombination med magknip och andra symptom som inte heller känns som standard. Men det är ju så himla individuellt också, så det är svårt att säga, tycker jag.

Ja, det är ju så olika från person till person. Jag upplever smärtan som på vänster sida, och inte riktigt längre ner (som vid mensvärk). Får se vart det leder :)
  • ugglans
    Lilila skrev 2021-05-31 14:25:04 följande:

Nu är jag på ÄL+6 ca. Har varit helt inställd på att det inte kommer bli något den här månaden då jag månaden innan gick igenom ett missfall och kroppen ev inte är redo ännu. Men tror att jag fått ÄL enligt plan, ev någon dag innan och prickade in med sex under denna 5dagars period så egentligen är det ju möjligt ändå att det kan gå vägen. Har dock inte haft den känslan, kanske är lite extra negativ pga missfallet. Nu har jag dock fått ilningar på vänster sida av underlivet, igårkväll, inatt och på morgonen. Har övergått i lite molvärk/ilningar.

Brukar inte ha så mellan ÄL-mens, om något så precis dagen innan mens i så fall. Så hoppet har tänds lite ändå! Hur mår du själv?

Tråkigt att höra om missfallet. Hoppas denna månad ger dit ett nytt plus som väljer att stanna.

Jag är också på äl+6 och känner desamma som dig, ilningar på vänster sida under gårdagen, inatt och idag. Men jag vet inte heller om det brukar vara så då det är min första cykeln. Återstår att se!

När vågar du dig på att testa?
  • ugglans
    MBL1712 skrev 2021-05-31 20:22:56 följande:

Nu har jag blivit HELT testgalen jag vet... (döm mig inte allt för hårt) men visst har det blivit starkare? Nedan två bilder är från nu efter jag hållt mig 2,5 timme

Absolut! Stort grattis. Ser framemot ett starkt positivt imorgonbitti :)
  • ugglans

Har ni inte sett ?Fertilization? på youtube borde ni göra det. Så intressant att se hur processen går till :)

• ugglans
    Hallonglass91 skrev 2021-05-31 22:26:25 följande:

Tack för tipset, såg det nu, så intresserad och spännande. Verkligen coolt.

Ja, verkligen! Kan hitta på liknande videos i timmar. Otroligt intressant.
  • ugglans
    Lilila skrev 2021-06-01 07:15:45 följande:

Ja men så otroligt svårt att veta,blir knäpp! Har tänkt vänta till BIM denna gången (8/6) men vet inte riktigt om jag kommer kunna hålla mig. Vill inte göra för stor grej av det nu och bli besviken. Har haft flera missfalls på rad så försöker att inte göra för stor sak av det, att bli gravid är en sak men sen att få behålla barnet är en helt annan för mig just nu.

Hur tänker du med testandet?

Känner samma som dig! Har också bim 8/6. Dels har jag inga testa tidigt hemma och vill inte riskera dem är blanka, och sen behöva slösa fler test dagarna efter. Tror jag testar absolut tidigast på söndag, men får se om jag kan hålla mig. Tempar så ser ju hur det går med den iallafall. Just nu är den stabil (vilket är förståeligt), men börjar den störtdyka till helgen så avstår jag nog testandet till bim.

Sedan är jag inte helt hundra på bim heller. 8/6 är beräknat på en 14-dagars lutealfas, och före preventivmedel hade jag mellan 10-12. Alltså skulle bim egentligen vara mellan fre-sön. Hah, många funderingar!
  • ugglans

Äl+ 7 och mitt ägglossningstest börjar bli starkt igen? Har fått bekräftad ägglossning med temp, och ägglossningstesten blev svagare igen efter bekräftat.

Varför blir det såhär? Brukar LH gå upp innan mens?

• ugglans

Ser att jag också fallit bort. Lägger till mig igen.

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket) PLUSSAT (tidigaste positiva test 28/5)

3/6 Skuggviol, 31 år (1a försöket, 2a barnet)

3/6 eller 4/6 Wilmisenn, 22 år (3e försöket, 1 MA, 1 missfall) PLUSSAT (tidigaste positiva test 1/6)

4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

4/6 Ssaarraa (1a försöket, 2 barn)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

7/6 juniprinsen, 37 år (2a riktiga försöket)

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

8/6 Ugglans, 23 år (1a försöker, andra barnet)

13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

15/6 Rårakan, 36 år (2a försöket, barn nr 3)

19/6 Salladen, 31 år (2a försöket, första barnet)

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

22/6 Sweetjelly, 32 år (4e försöket)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

26/6 Monkan93, 27 år (1:a försöket, andra barnet)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

29/6 mariamariamaria, 30 år (2a försöket, första barn

Svar på tråden BIM Juni