Hoppas2022 skrev 2021-06-01 12:24:46 följande:
Ok, jobbigt :( Kan säkert vara inre stress som påverkar, det är ju ett oerhört stort trauma att förlora ett barn. Samtidigt är det helt normalt att det tar upp till 12 månader att bli gravid. Efter 6 månader har runt 60% blivit gravida och efter 12 månader har runt 90% blivit gravida när man har oskyddat sex 2-3 gånger i veckan. Det är jobbigt att behöva vänta när man bara vill vara gravid och få sin lilla bebis men de flesta av oss kommer vara gravida inom 12 månader. Jag hoppas verkligen det är din tur snart <3 Jag kan tipsa om B-komplex ifall du inte redan tar det. Det hjälper på många sätt, dels till en bra ägglossning. Själv tar jag just nu apiforce från dag 1-7, rosenrot från dag 1 till äl och varje dag multivitaminer, omega3 och B-komplex.
Jag vet att det tar lång tid, men det gör det ju inte mer uthärdligt som du säkert själv vet :(
Att förlora ett barn är sån stor chock och omställning, att inte få hålla i det där efterlängtade barn du väntat på i 9 månader. Det är vansinne att uppleva.
Tack för tips <3
Jag har beställt hem q10 nu för framtida ägg om vi inte blir gravida på en gång.
Jag har provat både munkpeppar och apiforce denna månad. Jag har inte provat rosenrot förut, jag trodde det var mest för lust och ork? :)