Inlägg från: Anonym (Ilse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ilse)

BIM Juni

Clearmoon skrev 2021-05-30 16:22:24 följande:

Alltså herregud jag ÄR I CHOCK ????!!!! jag tog ett LH test för att se om jag vågade slösa det enda grav-testet jag hade hemma...hört Lh testerna kan visa positivt på hcg oxå. Och jag har aldrig fått ett så starkt test på Lh som idag!!! Så då bestämde jag mig för att ta digitala testet jag hade hemma. Och kolla detta ???? nu är jag suuuuperorolig istället för att få mens ????

Jag som cyklade (träning) typ tre timmar idag...kan det skada en så här tidigt graviditet ????

Grattis!! <3 så härligt
  • Anonym (Ilse)
    ugglans skrev 2021-05-31 06:59:33 följande:

Hade varit kul att höra en liten uppdatering av alla!

Vad är du på för dag nu? Hur mår du? Några symtom? :)

CD26, inte testat än, jag har haft några jobbiga dagar med humörsvängningar som jag inte brukar ha, men är osäker på om det skulle bero på en eventuell graviditet.

Men jag har inte känt av mensen som jag brukar, 4-5 dagar innan mens brukar jag få mensvärk och känna att jag ska få mens.

Jag tror jag är gravid, men jag kan har trott det förut och haft fel också.

Imorgon kommer jag testa
  • Anonym (Ilse)
    ugglans skrev 2021-05-31 08:02:21 följande:

Ååh spännande! Då håller vi tummarna för att dina känslor stämmer. Brukar du ha en 28-dagars cykel? :)

Nu bara för jag skrev så fick jag känslan av att jag skulle få mens, jag blir liksom lite tung i livmodern. Säkert inbillning att känna att den är tung men.

Hoppet finns ju <3

Ja, jag brukar ha 28 dagars men har använt progesteronkräm då jag haft mycket spottings tidigare. Så jag behöver ju sluta med den för att få mens dock
  • Anonym (Ilse)
    MBL1712 skrev 2021-05-31 08:41:59 följande:

Åh så spännande! Blir det ditt första test imorgon?

Ja, tidigare har jag testat typ 2-3 dagar innan varje dag men ändå inte accepterat att jag inte var gravid förrän typ mensen kom. Så nu kör jag bim-1 eller eventuellt kanske på bim. Jag får se

Det är väldigt intressant att få läsa allas upplevelser! <3
  • Anonym (Ilse)
    Lilila skrev 2021-05-31 14:25:04 följande:

Nu är jag på ÄL+6 ca. Har varit helt inställd på att det inte kommer bli något den här månaden då jag månaden innan gick igenom ett missfall och kroppen ev inte är redo ännu. Men tror att jag fått ÄL enligt plan, ev någon dag innan och prickade in med sex under denna 5dagars period så egentligen är det ju möjligt ändå att det kan gå vägen. Har dock inte haft den känslan, kanske är lite extra negativ pga missfallet. Nu har jag dock fått ilningar på vänster sida av underlivet, igårkväll, inatt och på morgonen. Har övergått i lite molvärk/ilningar.

Brukar inte ha så mellan ÄL-mens, om något så precis dagen innan mens i så fall. Så hoppet har tänds lite ändå! Hur mår du själv?

Att just ha fått missfall verkar dock vara som att kroppen är extra redo! Min syster blev gravid med tvillingar direkt efter ett missfall och det verkar också hända en del folk
  • Anonym (Ilse)

CD27 och helt blankt på CB rapid detection.

• Anonym (Ilse)

Jag är så oändligt besviken känner jag. Alltså jag har känt annorlunda denna gång, mår illa senaste två dagarna och tröttare på dagarna somnade halv nio igår.

Jag äter ssri pga ångest efter vårt barn dog och den gav ju mig illamående när jag satte in den för några månader sen, men känns ju konstigt eftersom insättningssymtomen nu är över.

Varför blir jag inte gravid :?-(

• Anonym (Ilse)
    Hoppas2022 skrev 2021-06-01 08:34:18 följande:

Förhoppningsvis är det att ditt plus kommer om någon dag <3 hur många månader har ni försökt?

Sist plussade jag eftermiddag CD27 så känns osannolikt

Försökt försökt 3 mån men oskyddat 2 mån innan. Jag har haft väldigt lätt att bli gravid innan så det här är nytt för mig, att inte bli gravid direkt. Det blir ju sån stress att oroa sig och herregud alla kurer jag provat...
  • Anonym (Ilse)
    Hoppas2022 skrev 2021-06-01 12:24:46 följande:

Ok, jobbigt :( Kan säkert vara inre stress som påverkar, det är ju ett oerhört stort trauma att förlora ett barn. Samtidigt är det helt normalt att det tar upp till 12 månader att bli gravid. Efter 6 månader har runt 60% blivit gravida och efter 12 månader har runt 90% blivit gravida när man har oskyddat sex 2-3 gånger i veckan. Det är jobbigt att behöva vänta när man bara vill vara gravid och få sin lilla bebis men de flesta av oss kommer vara gravida inom 12 månader. Jag hoppas verkligen det är din tur snart <3 Jag kan tipsa om B-komplex ifall du inte redan tar det. Det hjälper på många sätt, dels till en bra ägglossning. Själv tar jag just nu apiforce från dag 1-7, rosenrot från dag 1 till äl och varje dag multivitaminer, omega3 och B-komplex.

Jag vet att det tar lång tid, men det gör det ju inte mer uthärdligt som du säkert själv vet :(

Att förlora ett barn är sån stor chock och omställning, att inte få hålla i det där efterlängtade barn du väntat på i 9 månader. Det är vansinne att uppleva.

Tack för tips <3

Jag har beställt hem q10 nu för framtida ägg om vi inte blir gravida på en gång.

Jag har provat både munkpeppar och apiforce denna månad. Jag har inte provat rosenrot förut, jag trodde det var mest för lust och ork? :)
  • Anonym (Ilse)
    wilmisenn skrev 2021-06-01 13:26:14 följande:

Här kommer en till bild.

Ja <3
  • Anonym (Ilse)
    Hoppas2022 skrev 2021-06-01 13:29:05 följande:

Det finns en enda studie på rosenrot som jag känner till, den visade på ökad fertilitet hos däggdjur men kan såklart bero på ökad lust :) Jag känner ökad äl sekret, mer ont när ägget släpper och ökad lust när jag tar rosenrot. Sen så bidrar både apiforce och rosenrot till östrogen som ger en bra och tjock hinna för ägget att fästa i. Men ja, finns nog inte mycket bevis för att det hjälper men jag hoppar på allt ändå. Sist tog det 10 år för mig att bli gravid och jag känner att jag har inte så lång tid på mig denna gång så jag gör allt för att bli gravid så snart som möjligt.

Tack för svar!

Ja, jag förstår det. Har ni kollat vad tiden beror på?

Jag fick mer äl-sekret denna månad men jag tror det beror på progesteronet eller möjligen munkpepparen. Jag ville få lite ordning på hormonerna och de verkade bli mer stabila denna månad.
  • Anonym (Ilse)
    Hoppas2022 skrev 2021-06-01 16:38:00 följande:

Ja vi har utrett det och det är oförklarlig sekundär infertilitet. Så allt var fint med oss, blir helt enkelt inte gravid bara. Men fick upp hoppet nu när jag fick min minsting förra året. Jag känner ett annat par som gick barnlösa i 15 år och plötsligt när de var runt 40 så fick de tre barn på raken. Så det är lite vad jag hoppas på att vi blir mer fertila med åldern :)

Okej, jag förstår. Hoppas på samma för er

Jag håller tummarna <3
  • Anonym (Ilse)
    ugglans skrev 2021-06-02 06:27:07 följande:

Tror det är kört för mig denna månad :(

Tempen har störtdykt två dagar nu. Äl+8. Sist jag slutade med preventivmedel kom första mensen äl+9, så tror den är på ingång. Inga symtom på en ev. graviditet, så väntar mig mensen imorgon.

Vanligt att tempen går ner runt den perioden då ägget ska fästa. Så ta det lugnt ett tag till :)
  • Anonym (Ilse)

Tempen har gått ner till vanlig temp och negativt test på cd28. Tydligen enligt appen har jag 27 dagars cykler men eftersom jag äter progesteron kommer inte mensen förrän dagen efter avslut.

Men jag är ändå med i den här tråden med bim 29-30/6 ist, hehe.

• Anonym (Ilse)
    ugglans skrev 2021-06-02 07:46:27 följande:

Åh, vill du dela din graf? Vet att det skiljer så mycket från person till person, men tycker ändå det är intressant att se hur olika det kan vara :)

Jag hade feber de dagar som är borta ur cykeln.

Svar på tråden BIM Juni