• Salladen

BIM Juni

Anonym (Vattuman) skrev 2021-06-11 15:55:06 följande:

Hej alla! Är på ÄL+ 8 första försöket första barnet och är osäker på när jag vill testa..

Vad känner ni, blir ni mest besvikna av att få ett negativt test på BIM eller negativt några dagar före BIM? Tänker att man kanske hunnit bygga upp ännu mer hopp och riskerar bli ännu mer besviken ju närmare BIM man är med testet? Men att man kanske ställer in sig på negativt mer om man får negativt några dagar före?

Otålig men borde kanske helt enkelt bara vänta ut eventuell mens, alt BIM..

Jag har bestämt mig för att ha is i magen, kommer nog inte testa mig förrän ca BIM -4. Känner att det inte ?ger? något att testa för tidigt. Har laddat i att jag får inte ett annat slutresultat för att jag testar för tidigt.

Känner som du säger att man kanske får mer hopp ju närmare BIM man kommer men samtidigt stressar det nog mig mer och ger mig ner hopp om jag testar flera dagar i rad. Att man tänker, okej det är negativt-men kanske imorgon! Och så blir det inget då heller.

Lite lång utläggning kanske haha
  • Salladen
    Viola94 skrev 2021-06-11 16:08:38 följande:

Idag kom mensen, försöker se det positivt att allt fungerar osv men det suger verkligen och jag är ledsen ändå.. Detta var som sagt vårt första försök, så jag hoppar vidare till julitråden och håller tummarna att ÄL på midsommar för tur med sig<3

Lycka till alla!

Hoppas juli blir din månad, lycka till!
  • Salladen
    Anonym (Vattuman) skrev 2021-06-11 21:10:19 följande:

Ja det är sant som du säger att det kan bli too much och att man triggar igång en testmani som bara stressar i slutändan. Jag är mest bara så uttråkad om dagarna (jobbar hemifrån) och vill ha lite delmål i min väntan haha :D Så tanken var ev att testa på BIM-6 (måndag) och BIM (nästa söndag)? Däremot tror jag ändå inte det tagit sig då jag inte har minsta antydan till några symtom :/ men är ju ännu bara typ en vecka efter ÄL iofs..

Men håller tummarna för mig och alla andra i tråden :)

Haha ja testmani är rätt ord. Men jag förstår, tiden går rätt sakta och det är en stor del av det man tänker på om dagarna. Försökte hålla mig sysselsatt med lite allt möjligt haha!

Jag har inte heller så några symptom, lite molvärk men tänker att det kan man ha ändå. Trist om det inte skulle bli något för tror vi prickade in ÄL ganska bra.

Men inga symptom måste inte betyda att det inte blir något, tänker på alla som går i flera månader utan att veta något haha
  • Salladen

Jag tänkte testa på torsdag (tar ett testa-tidigt) men tror tyvärr inte det tagit sig trots att jag är ganska säker på att vi prickade in ÄL.

Hur går det för er andra?:)

• Salladen
    Anonym (Vattuman) skrev 2021-06-14 18:43:36 följande:

Alltså jag menar såklart att jag helst velat ha positivt men förra veckan var min hjärna totalt ockuperad av funderingar och nu när jag vet att det kanske lutar mer åt ena hållet känns det skönt att kunna släppa det lite iaf! :)

Jag förstår hur du menar! På ett sätt är det bara skönt att få ett resultat, för då vet man och behöver inte tänka lika mycket på det.

Men ja, det är rätt tidigt så chansen finns. Kommer du testa något mer eller bara om mensen blir sen?
  • Salladen
    Anonym (Först) skrev 2021-06-14 18:48:22 följande:

Min känsla är att jag är gravid haha men kan ju vara inbillning

Mensen ska komma på lördag så testar då om den inte kommit

Varför tror jag att jag är gravid?

-väldigt gasig och svullen

-ont vid djupt sex helt plötsligt

-blev gravid på första försöket de 2 andra graviditeterna

Spännande! Hoppas att din känsla stämmer :) du tänker alltså bara testa om mensen är ?sen??
  • Salladen
    Anonym (Först) skrev 2021-06-14 19:00:57 följande:

Ja jag tänker att det är ju mer ett ?riktigt tecken?

Testar du tidigare el?

Det är sant! Jag har BIM någon gång under helgen. Tror jag kommer testa torsdag eller fredag faktiskt.
  • Salladen
    Anonym (Först) skrev 2021-06-14 19:42:17 följande:

Tänker att risken att det blir neg är stor om man gör det för tidigt också? Då undrar man kanske om Det är missvisande

Jag har ju ändå 5 dagar till mens

Jag har testa-tidigt som ger 99% säkerhet ett par dagar innan förväntad mens så jag tänker att jag testar! Men visst, missad mena är kunder säkraste tecknet
  • Salladen
    evelinagra1 skrev 2021-06-14 19:38:24 följande:

Vill testa mig till helgen är på äl + 9 då men har inte BIM förrän 24/6 så egentligen är det nog tidigt men kan inte hålla mig haha..

Haha ja jag förstår din känsla!
  • Salladen
    evelinagra1 skrev 2021-06-15 23:11:18 följande:

Kan lägga till att det kom igår kväll var borta på morgonen och nu på kvällen kom det tillbaka igen

Hm, nej inte blygdbenet. Är det ?hugg?-smärta eller mer molande?

Däremot har jag typ molande lite mensvärksliknande smärta i ryggen. Jag brukar inte få ont där vid mens så vet inte om det kan vara ett symptom eller om mensen faktiskt är påväg men att jag har annan smärta denna gången.
Svar på tråden BIM Juni