Inlägg från: mariamariamaria |Visa alla inlägg
  • mariamariamaria

BIM Juni

Lucifer91 skrev 2021-06-22 11:22:51 följande:
    Jag har ingen aning om vad som är normalt, min kurva denna månaden liknar en snygg halv måne.. alla andra går sicksack så förstår inte heller.. haha.. har min temp sjunkit imorgon så kommer nog tant röd som beräknat på fredag... så är du av med mig här så är jag i juli tråden :) men skriv gärna om du plussar annars följa jag gärna åt i juli tråden
    okej, spännande att se vad som händer till på fredag :)

Absolut, det ska jag göra! Då ses vi säkert i juli tråden då! haha
  • mariamariamaria
    Lucifer91 skrev 2021-06-23 07:36:19 följande:
    Åh tycker de där stickorna är så svåra!  Kan du inte testa med ett digitalt test för att va 100? Jag hade nog testat med morgonurin, det verkar vara säkrast. Eller, att du inte dricker något på länge och inte går på toa i minst 4 timmar - och testar igen med ett digitalt.

Hur ser din temp-kurva ut??

Det ser dock ut som ett svaagt streck ändå tycker jag. Jag hade kört på ett digitalt test nu om jag va du! :D
  • mariamariamaria
    Lucifer91 skrev 2021-06-23 11:26:40 följande:
    Kunde inte tempa igår för jag sov så dåligt. Men idag tog den ett skutt uppåt.. därför jag testade

Ja den går verkligen uppåt och nu är det egentligen då den borde gå nedåt ifall du skulle få din mens!  Kul o se :D

Grattis vågar jag nog säga, haha!! :D 

Vad kul att din magkänsla var heeelt fel, älskaaar när sånt händer.
  • mariamariamaria
    Lucifer91 skrev 2021-06-23 13:51:15 följande:
    Ska ta ett till test imorgon bitti tänker jag... de är ju svagt, men klart o tydligt rosa..

ja jag brukar endå lita helt o hållet på magkänslan haha
    Ja gör det!!
  • mariamariamaria
    Lucifer91 skrev 2021-06-23 21:44:57 följande:
    Håller dig uppdaterad... när tänkte du testa?
    Hur har det gått? :)

Jag håller mig till BIM, är 100 på att jag inte är gravid :(((
  • mariamariamaria
    Lucifer91 skrev 2021-06-24 11:17:43 följande:
    Jag fick fara till apoteket imorse o fixa fler test, men jo, jag vågar tro på de nu.. men känner INGENTING.

Åå va kul och vad skööönt! Grattis :D Grattis till din lilla dotter också som ska få ett syskon! <3

Det kanske är ett tecken på att du är på väg mot en lika härlig graviditet som den förra!
  • mariamariamaria
    Anonym (Ylva) skrev 2021-06-24 11:25:59 följande:
    när har du BIM?
    29 juni enligt NC!

Känner mig nere idag typ, tror det är PMS på G - och NC "varnar" för PMS from idag... så det är nog det.

När har du?
  • mariamariamaria
    Anonym (Ylva) skrev 2021-06-24 12:05:30 följande:
    28-29 .. gett upp hoppet lite..

lyssnar på poddavanitt om manlig fertilitet nu..

ni ser väl till att era mäns pungar inte är varma innan ni har sex..

ska se till att min man undviker värma bad veckan innan vi börjar försöka i juli.

försämrade oddsen att bli gravid med flera hundra procent.

min man hade feber när vi försökte nu .. kan tydligen också påverka spermierna negativt..
    Ja, jag hörde faktiskt det av en gynekolog jag va hos en gång! 

Vad heter poddavsnittet?
  • mariamariamaria
    Anonym (Ylva) skrev 2021-06-24 14:01:33 följande:
    åh vad bra. vet att det finns för kvinnor med..

vill veta nu om det är något fel på oss .

Vi har ju iof 2 barn sen innan och har bara testat 2 ggr.

Hur gammal är Du?
    jaha, finns det? vad testar den för kvinnor? 

Ne men då är det inget fel om ni har 2 barn sen innan! Det känns som ett kvitto på att allt funkar :) Bara timing som krävs.

jag är 31 snart, inga barn.. och vi har försökt 2 gånger nu, det är nog inte mycket men är så nojig att något är fel.
    Har haft en gynekolog som sagt att jag har PCOS för några år sen. Har nyligen haft 2 gynekologer som säger att jag inte alls har det och är normal. Så det känns som att jag är lite ärrad av det där fortfarande.
  • mariamariamaria
    Lucifer91 skrev 2021-06-24 12:48:53 följande:
    Tusen tusen tack, i jag kommer hänga kvar här ett tag till så håll mig uppdaterad (:

Ja de hoppas jag verkligen :D
    Jag håller dig uppdaterad! :)))
  • mariamariamaria

Så där ja. Nu kom mensen..

Kan det vara så att NC räknat fel ÄL-dag? För nu har jag fått mens 3-4 dagar innan deras beräkningar. Fick dessutom aldrig positivt ÄL test den här omgången. Kanske kan det vara att jag fått ÄL tidigare egentligen? För mina äggviteflytningar kom redan den 9e juni - CD 12. Och förra månaden fick jag positivt ÄL test 2 dagar efter mina äggviteflytningar. Denna gång tog jag ÄL test första gången den 14 juni så det kan redan ha varit för sent.

Aja nu ramblar jag på, men svårt o fatta det här. Lutealfasen skulle ju vara 14 dagar (det var den förra månaden) och den ska ju vara konstant. Men denna månad är den 10 dagar om jag utgår från NC's beräkning av min ägglossning. Fattar 0!!!

Här är min tempkurva:

• mariamariamaria
    Anonym (Ylva) skrev 2021-06-26 08:26:56 följande:

så tråkigt.. Vi kanske ses då i aprilbebistråden med BIM i juli.

har också läst på mkt om det där.

kanske hade du för kort lutealfas denna menscykel?

10 dagar låter alldeles för lite.. Du hade nog ingen ägglossning denna omgång.

hade så förra månaden.. helt normalt någon enstaka gång.

om jag inte är gravid så ska jag endast tempa nästa menscykel.

Inga test alls :D mår nog bäst av det.

jag har ingen aning längre, får se hur det ser ut med cykeln och allt i juli. Går över till den tråden !

Tror du att kroppen skippade ägglossning? Jag känner också på mig att ÄL isåfall var CD17 och inte senare som NC bekräftade, om det här med lutealfas verkligen ska vara konstant varje månad.

Ja man blir faktiskt stressad av äl test tycker jag!

När har du BIM ?
  • mariamariamaria
    Anonym (Ylva) skrev 2021-06-26 12:34:28 följande:

den kan ju ha gjort det.. kroppen är strulig ibland..

har du någonsin fått positivt äl-test?

jag VET att jag hade ÄL denna månad.

smärta och tydligt lhtest som blev i princip blankt dagen efter.

har testa tidigt-gravtest från babyplan som jag använt som en missbrukare sen ÄL+7. är på ÄL+12 nu. BIM 29/6. vet att det är ovanligt men vissa testar faktiskt positivt efter BIM. aja, kommer testa varje dag till testerna tar slut men köper inga nya. får jag mens så blir det endast temp nästa månad som jag fyller i för hand. passar på när man har semester.. ist för att slänga pengar i sjön på test och appar :)

Yes, jag fick positivt förra månaden. Och då var det 2 dagar efter jsg fick äggviteflytningar.

Nee för mig känns det som att mensen ger sitt tydliga svar, så känner inte att jag orkar testa hela tiden, haha. Men sen så har jag inte nånsin haft några symtom på en eventuell graviditet, därför har jag inte känt mig manad att testa mig innan BIM.

Du kan använda appen "min kalender" om du vill ha en gratis app som följer din temp kurva också:)
Svar på tråden BIM Juni