• Lucifer91

BIM Juni

Jag behöver lite hjälp..

Vaknade till vid 3.30 trodde klockan va mer så jag tempar mig o ligger på 36.69 sen somna jag direkt.

Nu vakna jag precis, (06.00) som jag brukar. O tempar mig igen o då ligger jag på 36.80

Vilken ska jag skriva in i appen?

• Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-21 08:33:58 följande:

Jaa! bra fråga, detta är mitt eviga dilemma!!

Jag kan gå upp och kissa typ 2 gånger per natt ibland, varav tidigast kl 03.00.

Vaknar för att kissa en gång vid 3 eller 4 varje natt iaf. 

Men har alltid tänkt att det är för tidigt och diffar mot mitt vanliga "sömnmönster" med mer än +-2 timmar (som appen rekommenderar som max diff).

Så jag har alltid struntat i att mäta mig då och väntar tills jag vaknar till utan kissnödighetsanledningen. 

Om det är fel så har jag förstört hela månadens temp haha

Tycker de är så svårt också, tempen o kurvan är ju viktig för en när man försöker bli gravid o speciellt nu i veckan mellan ägglossning o bim. :p hittade denna på nc hemsida..

• Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-21 08:33:58 följande:

Jaa! bra fråga, detta är mitt eviga dilemma!!

Jag kan gå upp och kissa typ 2 gånger per natt ibland, varav tidigast kl 03.00.

Vaknar för att kissa en gång vid 3 eller 4 varje natt iaf. 

Men har alltid tänkt att det är för tidigt och diffar mot mitt vanliga "sömnmönster" med mer än +-2 timmar (som appen rekommenderar som max diff).

Så jag har alltid struntat i att mäta mig då och väntar tills jag vaknar till utan kissnödighetsanledningen. 

Om det är fel så har jag förstört hela månadens temp haha

Jag räknade ut mellangärdet o la in i appen, mest troligt fel av mig.. men förväntar mig inget plus denna månaden, har inga symtpom alls mer än att jag är typ sugen på allt typ hela tiden. Såhär ser min kurva ut...

• Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-21 09:48:41 följande:

Åh bra! Dåså, då borde allt va ok.Vissa brukar inte ha några symtom alls, så man vet aldrig.

Jag förväntar mig ingen graviditet denna månad heller faktiskt, prickade verkligen inte in ägglossningen.. ÄL testerna visade negativt hela tiden och NC bekräftade ägglossning typ 5 dagar efter att det skedde.

Ser att din kurva i lutealfasen ökar och ökar, min ser annorlunda ut - den pekar typ ner. ???????

Det här är min:

Hur ser man att den ökar? Jag fattar noll av detta alltså hahah. Borde inte kommande mens va inlagt i den graf vyn? Ska ha mens på typ fredag...

Men min temp gå ju inte uppåt, den ligger ju som en båge hahah
  • Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-21 14:41:23 följande:

Tycker att det ser ut som att din temp ökar där jag ritat in röda pilar:

Och på slutet av din Kurva (längst till höger) så är den streckade linjen (dagar/temp som ännu inte tagits) nedåt, det är väl den dippen där det antas att mensen borde komma ifall du inte är gravid.

Som tex den lila cirkeln jag ritat in på min:

Det här är mina tolkningar och teorier :P

V

Vilken datum har du bim?
  • Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-21 19:50:43 följande:

29 juni! När har du??

Hur långt innan bim kommer du testa??

Nu på fre/lör.. men är nästan helt helt säker på att de inte blir ngt. Har lixom den känslan i hela kroppen...
  • Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-21 21:28:38 följande:

Åh nej, ok... hoppas att du har fel! Men jag känner precis som du faktiskt.

Jag kommer inte testa alls, har 0 hopp. Väntar till mensen, om den inte kommer - då testar jag. När jag läser på NC så tolkar jag det som att tempen dippar under ens medellinje typ 1-2 dagar innan förväntad mens OM man inte blivit gravid. Annars fortsätter tempen ligga över medellinjen. Så jag tänkte kolla hur det ser ut för mig denna cykel!

Hur känner du??

Hur länge har ni försökt?

Ah ok, bra att veta.. :) jag kör nog som du... :)

Jag slutade med p piller för tre månader sedan. Sist jag slutade med p piller blev vi gravida efter första mensen.. alltså två månader efter. Så de gick fort. Vi sa väl de nu att vi ?kämpar? inte för de för då händer de aldrig, men händer de så händer de. Dottern är 2,5 nu :)
  • Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-22 09:33:56 följande:

Bra mindset! För det är så det är egentligen i slutändan, händer det så händer det. Tror att det kan vara ens kontrollbehov/rädslan för att inte lyckas som gör att man blir helt fanatisk, så är det för mig iaf.

Ok men då har du nog erfarenhet av en graviditet och kan känna igen dina symtom och sådär.

Är ni öppna med att ni försöker, tex med familj och vänner, eller är det hemligt? 

Känner du dig mer emotionell nuförtiden? Jag känner verkligen det, igår såg jag en ganska nyfödd bebis på bussen och jag fick typ tårar i ögonen.. blev helt rörd. Känner mig så knäpp!! haha

Är det den biologiska klockan?!

Ja de är nog så för väldigt många fast man inte vill inse de :)

Ja grejen är att jag hade inte som helst symptom innan jag plussade med dotter, men en dag fick jag känslan: ?jag är gravid, jag måste koll? o jo, de va jag... fick en väldig lindrig graviditet med henne, mådde som en prinsessa VARJE dag fram till förlossning. Inga gravid symptom över huvudtaget.

Ja de kan nog va så faktiskt :) sov skit dåligt inatt, o hoppade över tempningen men tror som sagt inte de tagit sig alls denna månaden.

Kommer du hoppa över till juli tråden om du inte plussar nu?
  • Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-22 10:15:55 följande:

Wow, det låter som en idealisk graviditet haha! Önskar mig en sån jag med :) Ifall jag blir gravid så klart. 

Jag fattar, magkänslan är så stark ibland. 

Aaa jag tänkte det, tycker det känns mysigt med en tråd o hänga i. Ska du?

Ja den va väldigt härligt faktiskt :)

När tänker du testa sa du? Eller du väntar o ser om mensen uteblir? Hur ser kurvan ut idag?? Jag funderar på att redan hoppa in i juli tråden.
  • Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-22 10:56:25 följande:

Precis, ja tänker inte testa alls.

Ja man kanske egentligen bara ska göra de.. buhu.

Här är min kurva, min temp gick ner idag.. men de kanske är normalt bara har ingen aning.

Jag har ingen aning om vad som är normalt, min kurva denna månaden liknar en snygg halv måne.. alla andra går sicksack så förstår inte heller.. haha.. har min temp sjunkit imorgon så kommer nog tant röd som beräknat på fredag... så är du av med mig här så är jag i juli tråden :) men skriv gärna om du plussar annars följa jag gärna åt i juli tråden
Svar på tråden BIM Juni