• ugglans

BIM Juni

Tror det är kört för mig denna månad :(

Tempen har störtdykt två dagar nu. Äl+8. Sist jag slutade med preventivmedel kom första mensen äl+9, så tror den är på ingång. Inga symtom på en ev. graviditet, så väntar mig mensen imorgon.

• ugglans
    Anonym (Ilse) skrev 2021-06-02 07:10:00 följande:

Vanligt att tempen går ner runt den perioden då ägget ska fästa. Så ta det lugnt ett tag till :)

Ja, det är ju inte kört förrän mensen kommit. Men känns verkligen som det. Haft rikliga flytningar sedan ägglossning, nu är det torrt som saharaöknen hahaha!
  • ugglans
    Anonym (Ilse) skrev 2021-06-02 07:15:26 följande:

Tempen har gått ner till vanlig temp och negativt test på cd28. Tydligen enligt appen har jag 27 dagars cykler men eftersom jag äter progesteron kommer inte mensen förrän dagen efter avslut.

Men jag är ändå med i den här tråden med bim 29-30/6 ist, hehe.

Åh, vill du dela din graf? Vet att det skiljer så mycket från person till person, men tycker ändå det är intressant att se hur olika det kan vara :)
  • ugglans
    Anonym (Ilse) skrev 2021-06-02 08:29:29 följande:

Jag hade feber de dagar som är borta ur cykeln.

Tack för att du delar med dig :)
  • ugglans
    StoraMy skrev 2021-06-02 08:56:00 följande:

När jag tog fotot så var jag tvungen att dubbelkolla på stickan att det syntes något. Bilden plockade inte alls upp vad jag såg irl. Kunde hålla testet på en armlängdsavstånd och se ett svagt streck. Men nu är jag mest rädd för spökis! Och mens! Vill inte få upp hoppet... Så får vi se hur bra familjelivs upplösning av bilder är :)

Tycker det är väldigt tydligt! Sedan har jag tyvärr hört en del negativt om dessa. Men hoppas fallet inte är så för dig :)
  • ugglans
    StoraMy skrev 2021-06-02 09:06:33 följande:

Jag har också hört lite halvdåligt om både CB och rfsu. Vad rekommenderar ni att man köper som kan finnas i butik på apoteket? Digitala enbart? Vi hoppas, men törs som sagt inte ta ut någon seger i förskott :)

Ja, nu när du fått såhär pass tydligt hade jag köpt ett digitalt :) lycka till!
  • ugglans
    StoraMy skrev 2021-06-02 11:01:26 följande:

Kunde inte koncentrera mig på jobbet så sprang och köpte ett digitalt test! Tror fortfarande inte på det här... inga symptom alls, ont i bröstvårtorna men thats it.

Stort grattis! Vad skönt att få det bekräftat :) Vilken dag är du på?
  • ugglans
    StoraMy skrev 2021-06-02 11:24:29 följande:

Tack! BIM-1 idag. Det var tempen som gjorde att jag tog ett gravtest imorse.

Spännande! Steg den kraftigt? :)
  • ugglans
    StoraMy skrev 2021-06-02 12:00:25 följande:

Kraftigt för att vara min temp :) Den gick upp 0.13 grader. I normala fall så sjunker den med ca 0.2-0.3 dagen innan mens. Tempar du? :)

Ja jag gör det. Men min är överallt känns det som haha! Vill du visa din? :)

Svar på tråden BIM Juni