Inlägg från: Hallonglass91 |Visa alla inlägg
  • Hallonglass91

BIM Juni

ugglans skrev 2021-06-02 16:24:08 följande:

25% på graviditetstest hos apotea om någon vill bunkra haha ;)

Hahaha, tack för tipset!
  • Hallonglass91
    wilmisenn skrev 2021-06-02 08:24:58 följande:

Jag vågade på mig att ta ett digitalt med morgonurinet och titta!! ????

Stort grattis!!! :)
    Ssaarraa skrev 2021-06-02 07:41:39 följande:

Lite chockad just nu. Tog ett digitalt test nu på jobbet som visade positivt!! Med två småbarn så fick vi bara till det samma dag som positivt ÄL test men det var tydligen tillräckligt.

Vilket flyt! Stort grattis!! :)
  • Hallonglass91
    Skuggviol skrev 2021-06-03 10:37:36 följande:

BIM idag och testade positivt imorse!!! :D

Alltså så himla himla glad för detta! Första försöket och allt, wow! Med sonen försökte vi i 6 månader (inte jättelänge, men när man är mitt i det och inte vet hur lång tid det ska ta var det tufft...)

Grattis till alla som plussat! Några av oss ses kanske i februaritråden?

Håller tummarna för alla er andra, många plus vill vi se nu i juni <3

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket) PLUSSAT

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

2/6 Anonym(Ilse), 34 år (3e försöket)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket) PLUSSAT (tidigaste positiva test 28/5)

3/6 Skuggviol, 31 år (1a försöket, 2a barnet) PLUSSAT

3/6 eller 4/6 Wilmisenn, 22 år (3e försöket, 1 MA, 1 missfall) PLUSSAT (tidigaste positiva test 1/6)

4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)

4/6 Ssaarraa (1a försöket, 2 barn)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

5/6 E, 28 år (första försöket - första barnet)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/7 Frokenaries (1a försöket, tredje barnet)

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

7/6 juniprinsen, 37 år (2a riktiga försöket)

8/6 Lilila, 33år (försökt sen november, 3 missfall) tredje barnet

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

8/6 Ugglans, 23 år (1a försöker, andra barnet)

11/6 Viola94, 27 år (1a försöket, första barnet)

13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)

15/6 Rårakan, 36 år (2a försöket, barn nr 3)

19/6 Salladen, 31 år (2a försöket, första barnet)

20/6 senapp, 33 år (3:e försöket, 1 MA)

22/6 Sweetjelly, 32 år (4e försöket)

24/6, lidhu, 27 år (2:a försöket, 1 missfall)

26/6 Monkan93, 27 år (1:a försöket, andra barnet)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

29/6 mariamariamaria, 30 år (2a försöket, första barnet)

29/6 Hoppas2022, 37 år (fjärde försöket, fjärde barnet)

Superstort grattis!! :)
  • Hallonglass91
    mangelica skrev 2021-06-03 10:39:36 följande:

Ja, det är väll så. Jag vet ju att det är ju inte

Kört förens mensen kommer. Men känns som det borde synas något nu :(.

För övrigt har jag molvörk/mensvärk till och från. Har haft nära till kväljningar i 2-3 dagar. Ömma bröst. Kanske några små attacker med illamående, men osäker kan va inbillning.

Uppsvälld mage. Och en slående trötthet! Ka ju inte säga att det ÄR tecken på graviditet man skulle kunna vara tecken på det.

Ja, jag kommer inte sluta testa, blir ett till testbimorgonbiallafall :).

Jag har exakt samma symptom som dig och vi har ju BIM samtidigt? Testade mig igår med ett tidigt test och det var helt negativt. Så besviken för det var ändå på BIM -4. Jag väntar nu till att testa på söndag.

Har dock en fråga - om jag fick positivt ÄL test förra måndagen den 24/5 och de då säger att ÄL sker om 1-2 dagar dvs tis eller ons, betyder det då att jag idag på torsdag är ÄL +8/9? I så fall kanske det är lite tidigt att se trots att det är BIM -4? Hur skulle ni resonera/räkna?

Hoppas så mycket att jag är gravid!

Och ni alla andra också såklart ????
  • Hallonglass91
    mangelica skrev 2021-06-03 11:35:15 följande:

Ja vi har samma bim :).

Ja fick du positivt äl test den 24, så hadde du troligtvis äl den 25 eller 26. Och således bara på äl+8-9. :). Jag hadde bekräftad äl den 24 med tempratur. Testade oxo positivt på äl test den 22 så har 100% koll på min äl den a månaden. Jag är alltså på äl+10 idag, bim-4 och det är fortfarande tidigt att testa för mig! Så det är ju ännu tidigare för dig :). Betyder inte att du inte ka få ett plus imorgin, det kan du ju, men sannolikheten är ju mindre :). Jag har testat varje dag från äl+6 haha jag kan inte stå emot att testa så det är ingen idé att ens försöka haha xD

Ska du testa imorgin igen? :)<3

Tack för hjälpen!! Grymt att du har så bra koll. Nu gav du mig lite hopp ändå.

Jag hade bara ett testa tidigt test hemma som jag använde igår, så nu väntar jag tills BIM och provar med ett vanligt test.

Är också lika taggad som dig på testandet egentligen men försöker hålla mig nu till BIM.
  • Hallonglass91
    ugglans skrev 2021-06-04 07:18:51 följande:

Är så tacksam!! Efter en lång cykel (ägglossning dag 42) fick jag äntligen mitt positiva på första försöket. Värt all väntan! <3

Fick ett svagt positivt på det billiga först (syns knappt på bild), och tog sedan digitalt därefter.

Wow!! Stort grattis :)
  • Hallonglass91
    mangelica skrev 2021-06-04 17:46:26 följande:

Ja, men det va så sjukt! Jag behövde lixom inte vinkla testet för att se det ! Men efter 10 minuter försvann det :(. Så gissar på att det inte va något riktigt. Stod att man inte skulle läsa av testet efter 10 minuter. Sträcket kom nästan dirrekt och höll sig till ca 10 minuter och sen va det borta! Så weird!

Åh men håller tummarna att det betyder något ändå????
  • Hallonglass91
    Elin11989 skrev 2021-06-04 17:45:00 följande:

Mensen kom som en klocka idag på BIM. Hänger gärna vidare i en juli tråd :)

Typiskt, men hoppas som andra skrivit att du blir gravid nästa cykel. :)
  • Hallonglass91

Testade mig inatt med ett testa tidigt test (trodde det var morgon men visade sig att kl var 02). Det var helt negativt. Blev såklart jättebesviken då jag ändå känt mig gravid. Jag har BIM imorgon så testade mig på BIM -1 och är på ÄL +10. Hoppas det fortfarande finns en chans, men känns inte så ljust. Får se om jag testar imorgon bitti eller inväntar mens helt enkelt.

Elin11989 skrev 2021-06-05 10:30:30 följande:

Vi kanske ska starta en juli tråd? :)

Lycka till ni två! Och ja, gör det! Troligtvis kommer jag också dit, vet nog imorgon. :)
  • Hallonglass91

Idag började min mens, så jag flyttar över mig till julitråden.

Lycka till alla ni som fortfarande har BIM nu i juni! :)

• Hallonglass91
    Salladen skrev 2021-06-07 14:23:49 följande:

Hoppas att juli blir din månad!:)

Tack fina du! Och juni din :)
  • Hallonglass91
    Lucifer91 skrev 2021-06-23 11:25:34 följande:

Höll mig 2,5 timme nu och tog ett till..

Men ett från apoteket..

Det där är positivt, stort grattis!! :)
  • Hallonglass91
    Hoppas2022 skrev 2021-06-23 14:05:07 följande:

Testade idag trots att jag lovade mig själv att inte testa förens jag passerat BIM men det är ju såå svårt att låta bli. Fick ju tre test med svaga skuggor förra cykeln och blev så besviken när jag inte var gravid så tänkte att jag inte ska hamna i den sitsen igen. Fick nu en svag rosa skugga, räknas som ett negativt test men gud vad det höjer ens förhoppningar :D Ska göra nytt test imorgon så får vi se om det ökar.

Ja, det syns rätt tydligt, hoppas det är början på positiva test denna gång :) Om du vill få bättre svar kanske du kan testa på fredag istället för imorgon, men beror ju på när din BIM är. Följer med spänning!
  • Hallonglass91
    Lucifer91 skrev 2021-06-24 11:17:43 följande:

Jag fick fara till apoteket imorse o fixa fler test, men jo, jag vågar tro på de nu.. men känner INGENTING.

Stort grattis!!
  • Hallonglass91
    Diosali skrev 2021-06-28 21:14:24 följande:

Hej!

Jag har bim imorgon men testade igår positivt på gravid 1-2 veckor. Vaknade upp idag med lite spottings. Tog ett rfsu som var tvär negativt... Kunde inte hålla mig så tog ett clearblue test i eftermiddags trots att jag inte hunnit hålla mig så länge... Det var plus, om än ganska svagt... Vet inte vad jag ska tro, har haft 3 missfall sen i December så önskade verkligen att detta skulle gå vägen ????

Lite blödning behöver inte betyda missfall. Om du också har haft det tidigare vet du ju själv mer hur dina missfall varit och kanske är du bäst på att avgöra om detta är likt dina tidigare missfall eller annorlunda så att du är gravid fortfarande. Håller tummarna iaf att det inte är ett MF! Ang testningen så tar det ju som du vet lite tid innan hcg är nere igen om det är ett MF så det är ju klurigt att avgöra med test? Tror bara du kan vänta och se, och sen testa om typ en vecka.

Håller tummarna som sagt var och hoppas på det bästa för dig!!
Svar på tråden BIM Juni