• ugglans

BIM Juni

Syren93 skrev 2021-06-02 18:22:46 följande:

Jag har börjat intressera mig för det här med att tempa för att hålla koll på cykeln och slänger in en fråga!

Är det någon speciell app man ska använda sig av? Någon speciell temp?

Tacksam för svar :D

En temp med två decimaler behöver du. Går bra med vilken som! Jag använder mig av natural cycles. Skriver sedan in tempen i appen ?Premom? som är gratis att använda :)
  • ugglans
    StoraMy skrev 2021-06-03 07:17:30 följande:

Jag tycker jag ser en bra skugga! ÄL+9 är tidigt!

Frokenaries skrev 2021-06-03 06:45:49 följande:

Ugglans . . Ser två streck ?

Juniprinsen skrev 2021-06-03 07:17:56 följande:

Jag ser också! :)

Tack för att ni tittade :) Får ta ett digitalt i kommande dagar tänker jag.
  • ugglans
    Anonym (E) skrev 2021-06-03 07:54:08 följande:

Även om jag tagit tre st där alla visat positivt så är det svårt att tro på och sambon trodde definitivt inte på dem utan skulle ha ett digitalt (så pass bestämd att han själv kissade på en vanlig sticka bara för att se att dem inte kunde vara missvisande hahah!) så idag tog vi det, bim-2. CD30

Grattis! Vill du visa bild på dem vanliga testen? :)
  • ugglans
    mangelica skrev 2021-06-03 08:20:23 följande:

Å vad gärligt med så många pluss! Grattis till er som plussat! :)<3

Själv sitter jag och surar lite idag :(. Är på äl+10/bim-4 och det börjar känna kört för min del, känns som det borde vara en liten liten skugga nu. Men så är det ju helt blankt. Första gången jag känner mig lite uppriven faktiskt, vill ju detta så mycket nu! Inbillar mig sträck på testen och springer tillbaka in till badrummet hela dagarna för att kolla på testen så jag inte bara missat det!

Äsch, jag fortsätter prova! Vet att det är lite tidigt ennu men känns som dem flesta får plus vid detta laget. Idag tog jag ett tent testa supertidigt och en sticka från gravidkollen som inte va ett tidigt test. Båda väldigt blanka...

Skickar massor av lyckoönskningar till dig! <3
  • ugglans
    Anonym (E) skrev 2021-06-03 08:54:42 följande:

Tack! :D

Absolut, det översta är ett testa tidigt.

De första två togs 1/6 och det tredje igår :)

Jättetydligt! :)
  • ugglans

Ni som såg min bild imorse. När hade ni vågat er på ett nytt billigt test för att se ökning? Och när hade ni vågar ta digitalt för att få ett rättvist resultat?

• ugglans
    mamma8212 skrev 2021-06-03 17:54:39 följande:

Har det väl börjat stegra går det rätt snabbt. Nu är det väldigt tidigt för dig men imorgon men urin från morgonen borde ge utslag :)

Får ta den billiga först då och spara urin tills den gett resultat. Har bara ett billigt och ett digitalt hemma, slipper gärna köpa fler hehe :)
  • ugglans

Är så tacksam!! Efter en lång cykel (ägglossning dag 42) fick jag äntligen mitt positiva på första försöket. Värt all väntan! <3

Fick ett svagt positivt på det billiga först (syns knappt på bild), och tog sedan digitalt därefter.

• ugglans
    PrettyMoon skrev 2021-06-04 07:31:32 följande:

Åh, stort grattis! :D hur mår du? :)

Tack! Jag mår väl ändå rätt bra :) Det uppenbarar sig rätt mycket att det är en graviditet det handlat om.

Sedan ägglossningen försvann aldrig flyttningarna utan fortsatte vara rikliga. Både vattniga och mjölkiga.

Haft cravings sedan förra helgen.

Stickande känsla i vänster sida sedan äl + 3.

Molvärk som kommit och gått sedan äl + 3.

Otroligt gasig i magen och behövt uppsöka toaletten flera gånger/dag.

Ont i svanten då och då.

Illamående som kommer när jag reser mig upp efter att ha suttit en längre stund.

Har hela tiden tänkt på att det är symtom på att mensen är på ingång (vilket det också kan vara), men nej, denna gången var det tecken på en graviditet. Så tacksam :)
  • ugglans
    PrettyMoon skrev 2021-06-04 08:24:13 följande:

Så intressant att det kan märkas så pass mycket så tidigt, ändå! Kroppen är häftig :) igen, stort grattis! :D

Ja det känns väldigt tidigt! Ägget måste fäst rätt fort antar jag :)
  • ugglans
    Wave Mother skrev 2021-06-04 09:06:27 följande:

Stort grattis! Vad spännande det här är!

Och lika stort grattis till alla andra som plussat, som jag kan ha missat! Det går så fort i tråden nu att jag inte riktigt hinner <3

Hoppas2022 skrev 2021-06-04 09:23:05 följande:

Stort grattis :D

Tack så mycket :)
  • ugglans
    mangelica skrev 2021-06-04 09:41:39 följande:

Å vad härligt! Grattis :)<3

Vilken dag efter äl plussade du?

Första plugget äl+9 och nu idag digitalt äl+10 :)
  • ugglans
    mangelica skrev 2021-06-04 09:49:34 följande:

Mitt test idag på äl+11 (bim-3) va negativt. Kanske kan ana en skugga men inbillar mig den garanterat.

Några få dagar kvar nu innan mens så känns inte så troligt att vi plussar denna månaden tyvärr. Undrar om det kan va mina test som jag använt dem senaste 2 dagarna som är knasiga? Dem är beställda från tradera, utländska med typ Kina tecken på, mäter från 10 mIU/ml. Inga bruksanvisningar till alls så har gått på måfå haha. Tror ni att det kan va dem som är konstiga?

Imorgon på äl+12 borde jag väll kunna ta ett vanligt clearblue plus va?

Bifogar bilder på dagens test.

Inte för sent ännu! <3

Ja, imorgon borde du kunna ta clearblue!
  • ugglans
    mangelica skrev 2021-06-04 15:07:18 följande:

Jag är för ivrig, och tog ett test till nu. Hållit mig i ca 4,5 timma. Provade 2 olika test och fick en skugga på ett av dem. Tents test som är köpta på apotea.se

Någonnsom kan anan något?

Jag kan se en svag, svag skugga :)
  • ugglans
    mangelica skrev 2021-06-05 13:56:01 följande:

Testet idag fick med en skugga, den är dock kvar men tror inte att den är äkta tyvärr då min temp sjönk imorse. Någon som ser något?

mangelica skrev 2021-06-05 13:56:01 följande:

Testet idag fick med en skugga, den är dock kvar men tror inte att den är äkta tyvärr då min temp sjönk imorse. Någon som ser något?

Ser tyvärr inte, men vill bara säga att min temp är också rätt låg :)
  • ugglans
    mangelica skrev 2021-06-05 15:07:58 följande:

Tempar du dig? Lust att dela med dig av din kurva?

Jag va ute på 30 års fest igår. Drack inget men va ju inte i säng förens kl 01 Typ. Brukar ha larm kl 06.00 och tema mig men ändrade larmet till kl 08.00 kan detta ha haft betydelse att min temp sjönk? Igår blev den nämligen något högre än vad den brukar. Har legat stadigt på ca 36,55/60 men igår höjdes den till 36,77 och idag till 36,32. Så weird. Bruna flytningar lite igårkväll och idag men gjorde cellprov igår oxo, så kan inte just nu säga vad dem beror på. Hon sa att jag började blöda nör hon tog provet (vilket ju är normalt och jag brukar göra det)

Min kurva:

Ja det gör jag. Tror dock jag ska sluta nu, oroar bara en :/

Idag steg tempen, men annars har den varit rätt låg.

• ugglans
    mangelica skrev 2021-06-05 21:12:49 följande:

Det ser ut som din steg lite innan plussat med? Eller ser jag fel? Inte van att se kurvor ur din app :).

Jag får se vad min temp säger imorgon hoppas på att den blir lite högre! Den sjönk juninte hela vägen ner idag, men ändå en dipp :(.

Isåfall steg den minimaliskt. Plusset var för två dagar sedan, alltså tredje blå pricken från höger :)
  • ugglans
    Lucifer91 skrev 2021-06-15 07:25:04 följande:

Nu kommer jag här med mina tjatiga graf inlägg Hahaha. Fick iaf bekräftad ägglossning.. men tappade hoppet direkt när tempen va så låg imorse...

jag är en låg hormornare de vet jag sedan förra graviditeten.

Undra om de finns hopp?

Nu kommer jag här med mina tjatiga graf inlägg Hahaha. Fick iaf bekräftad ägglossning.. men tappade hoppet direkt när tempen va så låg imorse...

jag är en låg hormornare de vet jag sedan förra graviditeten.

Undra om de finns hopp?

Ingen fara, den går upp och ner hos många under lutealfasen :) Långt till bim så inget att oroa sig för!
  • ugglans
    lidhu skrev 2021-06-18 05:22:11 följande:

NC menar på att de har bekräftat min ägglossning, jag tycker det känns konstigt då tempen inte stigit 3 dagar i rad. Vad tror ni?

Tror den kommer ändra till cd 21 när du fortsätter tempa :)
Svar på tråden BIM Juni