• Salladen

BIM Juni

Anonym (Vattuman) skrev 2021-06-21 13:14:57 följande:

Update: I fredags fick jag ju pos på RFSU testa tidigt ett tag efter tiden man egentligen ska kolla av. Testade neg morgonen efter och på kvällen kom mensen.

Så instruktionerna finns verkligen av en anledning ;) även om jag hört många vars pos test ändå stämt.

Dock vet jag ju inte om min mens nu egentligen är ett tidigt missfall.

Ny tag snart igen :) lite besviken blev man ju då hoppet steg men känns ändå ok.

Ska unna mig bubbel på midsommar! Hoppas ni andra som fått mens gör detsamma!

Fortsatt lycka till allihopa! <3

Tråkigt att det inte tog sig denna gången, men samtidigt skönt att veta. Nu kan du som sagt bubbla lite :)

Lycka till, hoppas det tar sig snart!
  • Salladen
    Anonym (Vattuman) skrev 2021-06-21 13:14:57 följande:

Update: I fredags fick jag ju pos på RFSU testa tidigt ett tag efter tiden man egentligen ska kolla av. Testade neg morgonen efter och på kvällen kom mensen.

Så instruktionerna finns verkligen av en anledning ;) även om jag hört många vars pos test ändå stämt.

Dock vet jag ju inte om min mens nu egentligen är ett tidigt missfall.

Ny tag snart igen :) lite besviken blev man ju då hoppet steg men känns ändå ok.

Ska unna mig bubbel på midsommar! Hoppas ni andra som fått mens gör detsamma!

Fortsatt lycka till allihopa! <3

Tråkigt att det inte tog sig denna gången, men samtidigt skönt att veta. Nu kan du som sagt bubbla lite :)

Lycka till, hoppas det tar sig snart!
  • Salladen
    SweetJelly skrev 2021-06-21 14:24:02 följande:

Imorgon ska den komma. Den där jäkla, oönskade mensen. Har kanske liiiiite känningar att den ska komma men inte jättemycket. Några månader i rad har den varit tidig men får jag mens imorgon så är det prick på dagen. Det är iaf något positivt med regelbunden mens? ???? Om man ska vara positiv...

Vi får se. Grattis till er som plussat.

Spännande, hur har du tänkt med testningen? :)
  • Salladen
    Salladen skrev 2021-06-21 12:22:09 följande:

Jag tror tyvärr att mensen är på g här. Har haft väldigt ljust rosa flytningar nu innan lunch.

Dock inte så svullen som jag brukar vara men det kanske bara är så denna gången.

Tänkte träna nu på lunchen med förhoppningen att kroppen kan vakna till liv haha. Känner bara att jag vill ha mensen om det nu ändå inte blivit något.

Träningen gav ingen effekt, snarare tvärtom för nu är det inte någon färg längre.

Dock mår jag illa lite till och från, vet inte riktigt vad jag ska tro.

Jag skulle haft mens i helgen, men tänkte att det ev skulle kunna komma idag. Har den inte det testar jag mig imorgon bitti
  • Salladen
    SweetJelly skrev 2021-06-21 18:01:16 följande:

Jag väntar till torsdag om den inte kommer imorgon. Vågar inte hoppas på för mycket ????

Har lite "mensvärk" nu så den är nog tyvärr på gång :/

Jag säger som någon annan skrev här: på midsommar ska jag unna mig bubbel om mensen kommer!

Nej jag förstår, det känns att ju mer man kan vänta ju mer tillförlitlig blir testet. Jag hoppas att det är annan värk än att mensen är på g.

Haha, jaa! Det ska jag också!
  • Salladen
    SweetJelly skrev 2021-06-21 18:02:28 följande:

Men alltså!!!! Jag håller tummarna för dig nu!

Tack <3
  • Salladen
    evelinagra1 skrev 2021-06-22 08:44:07 följande:

Stort grattis! Var det första testet eller hade du testat dig någon gång innan?

Tack!!:)

Jag tog ett testa tidigt i torsdags men det var tokblankt. Skrev i gruppen att det nog inte tagit sig eftersom jag dagen innan kände konstig mensvärk i ryggen (brukar inte ha ont där) och trodde mensen var på g.

Men då var det någon som skrev att jag inte skulle ge upp hoppet, och det visade sig stämma helt! :D

Håller tummarna nu att det vill vara kvar :)
  • Salladen

Tack alla <3

Så skönt att ha denna gruppen för att kunna berätta för någon haha!

• Salladen
    Anonym (Ylva) skrev 2021-06-22 13:31:24 följande:

Tog graviditetstest i morse ÄL + 8 ..

Negativt :(

Känner inget speciellt..

aningens illamående kanske..

spänd mage.

men kan ju vara menssymtom...

en fråga.. om man köpt tidiga gravtest som ska kunna detektera graviditet 5 dagar före BIM.. kan man då räkna med att man inte är preggo 5 dagar innan beräknad mens om testet då är negativt?

Nej, tyvärr haha! Jag testade kring ÄL+10 och fick negativt på ett testa tidigt men plussade idag :)
  • Salladen
    Lucifer91 skrev 2021-06-22 14:00:05 följande:

Vilken dag är du på idag salladen? :) ååh grattis såklart :D tempar du nögot?

BIM+2 eller +3 jag tempar inte så vet inte exakt utan har haft koll på ÄL-flytningar och andra symptom.

Tack<3
  • Salladen
    Anonym (Ylva) skrev 2021-06-22 14:07:01 följande:

nämen åh, grattis !(kram)

när har du BIM?GRATTIS !

när har du BIM?

Tack :) hade det i söndags tror jag. Vet inte exakt men om jag räknar på hur min cykel brukar vara :)
  • Salladen
    evelinagra1 skrev 2021-06-22 14:39:08 följande:

Vet du ungefär när du hade äl? Hur många dagar efter äl plussade du isåfall?

ÄL+15. Men det är mycket möjligt att jag hade kunnat plussa i helgen men eftersom jag fick negativt på torsdagen så kände jag att jag inte ville testa om det inte var för att mensen var sen.

Igår tänkte jag testa först men glömde bort det och ville ha morgonurin för att vara på den säkra sidan :)
  • Salladen
    evelinagra1 skrev 2021-06-22 16:03:42 följande:

Ja okej! Funderar på om man ska våga testa imorgon, BIM -2, äl + 13 :)

Det finns ju alltid en chans! :)
  • Salladen
    Lucifer91 skrev 2021-06-24 11:17:43 följande:

Jag fick fara till apoteket imorse o fixa fler test, men jo, jag vågar tro på de nu.. men känner INGENTING.

Vad kul! Grattis!!! Jag plussade ju i tisdags och börjar känna liiite nu så kan ju vara som mig att det kommer lite smått senare :)
Svar på tråden BIM Juni