Inlägg från: Anonym (FYI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FYI)

Självförtroende noll....

Anonym (Sviken) skrev 2021-05-05 15:57:34 följande:

Min fru var otrogen mot mig och jag var så klart inne på att skiljas. Men jag ville förbereda en del innan jag sa det så det har dragit ut på tiden.

Nu känner jag att mitt självförtroende är så lågt att jag inte vet vad jag ska göra längre. Var hon otrogen för att jag är dålig i sängen, har för liten kuk, är för tråkig...jag vet inte? Hennes förklaring (alkohol och tillfälle) hjälper mig ju inte...och hon har dessutom varit otrogen mer än en gång så hon har ju inte berättat sanningen.

Innan detta var jag en glad skit med bra självförtroende som trodde jag hade hittat mitt livs kärlek....nu är jag ingenting.

Nån som har kommit vidare efter otrohet som kan komma med tips och råd....?

Hur vill du komma vidare? Stanna eller skilja dig?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Sviken) skrev 2021-05-05 16:27:19 följande:

Svaret borde ju självklart vara skilja mig...

Ja, var du inne på det från början är det nog det bästa. vad orsaken skulle vara till hennes otrohet har ingen betydelse. Hon har ju visat att det inte går att lita på henne och att respekten för dig inte finns.
    Hur fick du reda på det, och hur vet du att det hänt flera ggr?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Sviken) skrev 2021-05-05 16:43:42 följande:
    Hon berättade...men inte allt på en gång... och troligen har hon fortfarande inte berättat allt
    Tja, tycker du själv att det är vettigt att stanna. 
    Hur länge har du vetat? enbart ons, eller återkommande?
    Har hon talat om varför hon berättade? Hade hon dåligt samvete eller var det för att jävlas.
    Alla frågor för att få en bild av ert förhållande för din ts talar inte om så mycket egentligen eftersom du nu tvekar om hur du skall gå vidare.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Sviken) skrev 2021-05-05 17:04:09 följande:

Det handlar nog mest om hur jag ska gå vidare och bygga upp eller få tillbaka självförtroendet.

Just nu skäms jag och känner mig patetisk som inte slängt ut henne för länge sen. Men det beror på (tror jag) att jag är rädd för att bli själv. Eftersom jag inte vet anledningen till otroheten så är jag orolig att jag helt enkelt inte duger till nåt....

Håller med både (Tukt och "Sambo") här. Det är inte ditt fel på något plan att din fru har svikit dig. Hela det ansvaret ligger på henne.
Svar på tråden Självförtroende noll....