• Anonym (Rädd)

V 18 och ont?

Någon som har tips/råd/erfarenheter? Är i v 18 (17+0) och har nu på eftermiddagen fått som en molande värk mage och bak lite vid rygg.

Blir orolig, BM går inte att nå. Vad ska man göra? Kan det vara normalt?

Har haft lite molvärk till och från under graviditeten men nu gör det lite mer ont, som ihållande mensvärk ungefär. Magen är inte hård så det är inte sammandragningar...

Kan ju vara typ gas med, åt en bastant sen pastalunch och sen startade det någon timme efter... Eller så är magen bara allmänt trött, den har vuxit mkt senaste veckan.

Tips? Igenkänningsfaktor?

• Svar på tråden V 18 och ont?
  • Anonym (E)

Sådär hade jag också. Livmodern och magen växer och det känns.

• Anonym (Rädd)
    Anonym (E) skrev 2021-05-08 18:53:57 följande:

Sådär hade jag också. Livmodern och magen växer och det känns.

Ja, det är min tanke med när jag försöker tänka logiskt på det. Har haft ont i ligamenten runt ljumskarna ett tag, men idag gick det över mer åt molvärk. Men magen har blivit markant större sista tiden, och nu i precis övergången v 17/18 har jag känt av ett misstänkt fladder i magen med, så jag gissar att både livmoder och mage växer och att bebis därinne vuxit och börjat böka runt mer nu med.

Men behagligt är det ju inte med ont i magen.
  • Anonym (Rädd)

Någon annan med erfarenhet av att ha ont i v 18?

• Anonym (M)

Jag hade också molvärk till och ifrån under hela graviditeten. Fick också mer intensiv värk under några perioder, bland annat runt vecka 18-19, och fick också förklarat för mig att det var växtvärk från bl.a. livmodern.

Sitter här med min dotter på en månad som snarkar på mitt bröst så det var inget konstigt för min del i alla fall :)

• Anonym (Rädd)
    Anonym (M) skrev 2021-05-08 22:44:24 följande:

Jag hade också molvärk till och ifrån under hela graviditeten. Fick också mer intensiv värk under några perioder, bland annat runt vecka 18-19, och fick också förklarat för mig att det var växtvärk från bl.a. livmodern.

Sitter här med min dotter på en månad som snarkar på mitt bröst så det var inget konstigt för min del i alla fall :)

Tack, det låter lugnande .
Svar på tråden V 18 och ont?