• Anonym (TS)

Partnerbyte och ett helvete i underlivet

Från att ha varit gift och haft samma sexpartner i flera år, alltid sett mig som normal och fräsch i underlivet. Aldrig haft några problem med BV eller sådant. 
    Men nu har vi skiljt oss och jag träffade en ny man för några månader sedan. 
    Vi hade kondom i början och allt var som vanligt därnere. Det var när han sagt att han testat sig och inte hade något som vi började ha oskyddad sex.
    Då började helvetet. 
    Jag började mellanblöda, lukta hemskt därnere och det kliade. 
    Fick konstaterad BV av gyn som behandlade mig med flagyl vagiatorer. Men blev inte testad för någon könssjukdom.
    Med flagylen blev det helt bra igen, kände igen mig själv därnere igen. Jag och partnern hade fullt upp på varsitt håll en period. Men när vi sågs efter ett tag och hade sex så började problemen därnere igen. Denna gången fick jag även en enorm smärta!!
    Jag fick en ny tid hos gyn, de konstaterade återigen att jag hade BV, och att jag dessutom fått en livmoderhalsinflammation som berodde på en sexuellt överförbar sjukdom, men inte heller nu togs det tester för könssjukdom?? 
    Fick ny antibiotika -Dalacin och dyxoferm....skulle även skjuta upp mensen med progesteron.
    Ont som attan efter några dagars behandling ringde jag gynakuten. De tyckte att jag skulle avvakta. 
    Nu rinner det en konstig tunn vätska från underlivet som är blodblandad och vattning men luktlös. Vad kan detta vara? Någon som har erfarenhet av detta?

Vad kan jag ha fått för något?

Ps. Bad partnern att testa sig på nytt.
  • Svar på tråden Partnerbyte och ett helvete i underlivet
  • Anonym (TS)
    Anonym (Ssk) skrev 2021-05-09 08:00:29 följande:

Men har inte du krävt att han behandlas också när du gjort detta?!

Jo det måste han ju, annars så blir jag omsmittad. Helst vill jag ju testa neg hos oss båda efter behandlingen också innan sex om det visar sig vara t.ex.mykoplasma. Känner mig just nu helt livrädd för sex med honom igen Förvånad 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Hygien) skrev 2021-05-09 07:52:04 följande:

Är mannen noga med sin intimhygien? Det kan påverka.

Han är alltid tvättad därnere, aldrig känt någon dålig lukt. Märkligt kanske man kan tycka. Men har så svårt att tro att en främmande bakterieflora kan ställa till det så här hårt. Jag har ju fått livmoderhals inflammation....känns ju lite väl häftigt att åka på det av en otvättad snorre? men vad vet jag.....
  • Anonym (Grilly)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-09 14:28:05 följande:

Han är alltid tvättad därnere, aldrig känt någon dålig lukt. Märkligt kanske man kan tycka. Men har så svårt att tro att en främmande bakterieflora kan ställa till det så här hårt. Jag har ju fått livmoderhals inflammation....känns ju lite väl häftigt att åka på det av en otvättad snorre? men vad vet jag.....

Hur är det med hans handhygien? Det spelar också stor roll.

Och det kan vara värt att veta att om man har små sår eller spruckna och torra händer kan det bli kvar bakterier där som kan ställa till det för tjejen.
  • Anonym (Blomman)

Hade gått till en mottagning för sexuell hälsa och tagit prover själv.

• Friger

Ta test, har du ingen könssjukdom så har han antagligen inte smittat dig. Dumt att utgå från att han ljuger i läge ett.

När man testar för könssjukdomar så säger dom: "Vi hör av oss om det är något, hör vi inte av oss är du ren". Sen går det absolut att ringa och fråga eller skicka en mejlfråga via 1177 och få det skriftligt. Men det är ju ingen standardprocedur.

Hoppas att det löser sig!

• Anonym (TS)

Hej igen!

Känner att det kunde vara kul att uppdatera er som skrivit i tråden, efter en tid av undersökningar och prover.

Vet nu orsaken till allt helvete i underlivet.

Efter prov på Hpv-neg

Klamydia-neg

Gonorre-neg

Mykoplasma-neg

Trichomonas-neg

Inga cellföndringar

Men....min bakterieflora i underlivet var ju i obalans och man såg i odling att det fanns en mängd aggressiva stafylokocker i underlivet, vet ej vart detta kan ga kommit ifrån för det är ju en vanlig bakterie vi har på huden o i näsan/svalget osv....

vad tänker ni om det?

• Anonym (f)

Det kan också vara att han "smittar" dig med BV. mitt ex gjorde det. Jag fick ständiga problem och även infektion i livmodertappen. Det försvann inte förrän vi båda behandlades.

• Anonym (Byt partner)
    Anonym (f) skrev 2021-05-28 12:18:05 följande:

Det kan också vara att han "smittar" dig med BV. mitt ex gjorde det. Jag fick ständiga problem och även infektion i livmodertappen. Det försvann inte förrän vi båda behandlades.

Män är ofta bärare av BV och smittar kvinnorna så de ska absolut behandlas annars får man det om och om igen. Så på din kille TS!!!
    Hade det så med en kille som jag var sinnesjukt attraherad av, men fick en massa skit hela tiden och vårt sex luktade illa som jag aldrig upplevt tidigare. Fick höra på gyn att man inte passar med vissa helt enkelt, Det blir del i balansen,
  • Ukklavek
    Shameless skrev 2021-05-09 13:51:35 följande:

Så märkligt! Måste vara riktigt jobbigt för honom

Jobbigare efteråt om han kommer i, så inget alternativ.
  • Anonym (f)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-28 12:07:40 följande:

Hej igen!

Känner att det kunde vara kul att uppdatera er som skrivit i tråden, efter en tid av undersökningar och prover.

Vet nu orsaken till allt helvete i underlivet.

Efter prov på Hpv-neg

Klamydia-neg

Gonorre-neg

Mykoplasma-neg

Trichomonas-neg

Inga cellföndringar

Men....min bakterieflora i underlivet var ju i obalans och man såg i odling att det fanns en mängd aggressiva stafylokocker i underlivet, vet ej vart detta kan ga kommit ifrån för det är ju en vanlig bakterie vi har på huden o i näsan/svalget osv....

vad tänker ni om det?

Ja, det var stafylokocker jag hade med.
  • Anonym (TS)

Ja nu har han fått en antibiotikakräm som han ska smörja sig med därnere, hoppas det kan vara till hjälp. Vet inte om det räknas som partnerbehandling?
    Är det någon som vet vad man behöver pertnerbehandla med för preparat? Ska man verkligen acceptera att de säger
    "Nej BV smittas inte" för de flesta gör ju det.

Jag har ätit antibiotika och äter nu laktobaciller samt behandlar med väteperoxid. Jag är så gott som återställd nu, men vi har ju inte haft sex igen efter allt detta så jag vet ju inte hur det kommer att gå/bli.

Kanske blir så illa att vi får bryta.vår relation? 

• Anonym (TS)
    Anonym (f) skrev 2021-05-28 21:50:15 följande:
    Ja, det var stafylokocker jag hade med.
    Hur behandlades du? Fick ni partnerbehandling?
  • Anonym (TS)
    Anonym (f) skrev 2021-05-28 12:18:05 följande:

Vad fick ni för behandling?
  • Anonym (f)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-31 16:42:12 följande:
    Vad fick ni för behandling?
    Det var så längesedan nu att jag inte minns exakt sort, men det var iallafall tabletter vi fick. Tror antibiotika av något slag.
Svar på tråden Partnerbyte och ett helvete i underlivet