• Anonym (T)

    Rätt eller fel att begära pengarna tillbaka? (Wish)

    Beställde en tröja från wish till min dotter för några månader sen, det var enda stället vi hittade just det motiv hon ville ha.

    Några dagar efter att de skickat ordern ser jag att de ändrat bilden (på klarna) till en annan. Texten stämmer ännu överens med den vi skulle köpa, så jag utgick ifrån att det blivit nåt fel med bilden.

    När den väl kom så visade det sig vara den på nya bilden. Dottern blev väldigt besviken, men tog den tröjan ändå.

    Velade om jag skulle kontakta dem och berätta vad som hänt eller bara anmäla att den inte kommit fram.

    Idag hade det äntligen gått tillräckligt lång tid från senaste leveransdatum för att begära pengarna tillbaka och det är vad jag gjorde.

    En vän påstår att jag ljög när jag kryssade i att den inte kommit, eftersom den på bilden ju faktiskt gjort det... Men jag känner att den vi faktiskt beställde INTE kom och det var lättare att göra så än att behöva bevisa att vi fått fel när de dessutom bytt bild under tiden.

    Den kostade runt 250:-, så var inte jättebillig heller.

  • Svar på tråden Rätt eller fel att begära pengarna tillbaka? (Wish)
  • Postman

    Är jag inte nöjd så har jag alltid kontaktat Wish med en tydlig beskrivning varför och jag har alltid fått pengarna tillbaka.

  • EpicF

    Eftersom du inte fick vara du beställde så var det helt rätt gjort. Hade absolut gjort samma sak.

  • Anonym (E)

    Ja, du gjorde fel. Förstår att det är surt att motivet ändrats men varan har kommit. Reklamera och få avdrag =absolut. Att få tillbaka hela summan pga en lögn= nej.

  • Anonym (T)
    Anonym (E) skrev 2021-05-08 20:23:58 följande:

    Ja, du gjorde fel. Förstår att det är surt att motivet ändrats men varan har kommit. Reklamera och få avdrag =absolut. Att få tillbaka hela summan pga en lögn= nej.


    Varan vi beställde kom inte, det här var en helt annan karaktär, inte ens från samma sak.
  • Anonym (T)
    Postman skrev 2021-05-08 20:21:53 följande:

    Är jag inte nöjd så har jag alltid kontaktat Wish med en tydlig beskrivning varför och jag har alltid fått pengarna tillbaka.


    Sist jag fick fel var det en helt löjlig process att bevisa det. De krävde massor av bilder och att jag skulle förklara på vilket sätt det var fel, trots att både färg, form och material var fel, vilket syntes på första bilden.
  • Anonym (E)
    Anonym (T) skrev 2021-05-08 20:25:28 följande:
    Varan vi beställde kom inte, det här var en helt annan karaktär, inte ens från samma sak.

    Det stämmer ändå inte. Du gör som ni vill men jag håller med din vän om att det var lögn. Det blev en miss någonstans då någon ändrade en vara men att välja att "varan inte kommit" är ändå fel då en vara faktiskt kom.


     


     

  • Anonym (T)
    Anonym (E) skrev 2021-05-08 20:30:40 följande:

    Det stämmer ändå inte. Du gör som ni vill men jag håller med din vän om att det var lögn. Det blev en miss någonstans då någon ändrade en vara men att välja att "varan inte kommit" är ändå fel då en vara faktiskt kom.

     

     


    Men det stämmer ju. Varan som står i texten, den vi faktiskt beställde, kom inte. Bilder kan visas fel, det har det gjort många gånger från massor av butiker.
  • EpicF
    Anonym (E) skrev 2021-05-08 20:30:40 följande:

    Det stämmer ändå inte. Du gör som ni vill men jag håller med din vän om att det var lögn. Det blev en miss någonstans då någon ändrade en vara men att välja att "varan inte kommit" är ändå fel då en vara faktiskt kom.

     

     


    Varan ts ursprungligen beställde kom inte. Det kom en annan vara istället, som hon inte hade beställt.
  • Postman
    Anonym (T) skrev 2021-05-08 20:26:52 följande:
    Sist jag fick fel var det en helt löjlig process att bevisa det. De krävde massor av bilder och att jag skulle förklara på vilket sätt det var fel, trots att både färg, form och material var fel, vilket syntes på första bilden.
    Ja jag har skickat in bilder och beskrivit att det inte var varan som jag beställde, de kan ju också se vad man har beställt. Jag har aldrig upplevt Wish som besvärliga när det gäller mina reklamationer i alla fall.
  • Anonym (T)
    Postman skrev 2021-05-08 20:45:34 följande:

    Ja jag har skickat in bilder och beskrivit att det inte var varan som jag beställde, de kan ju också se vad man har beställt. Jag har aldrig upplevt Wish som besvärliga när det gäller mina reklamationer i alla fall.


    De krävde massor av bilder på något som var så fånigt uppenbart.

    Att jag inte ens ville chansa den här gången är för att de kanske skulle insistera på att det är rätt eftersom bilden stämde.
Svar på tråden Rätt eller fel att begära pengarna tillbaka? (Wish)