• Anonym (M83)

Vikt och midjemått

Vad väger du och vad har du för midjemått?

Jag har en vikt på 72 kg och mäter 83 cm vid midjan (smalaste stället)

• Svar på tråden Vikt och midjemått
  • Anonym (Anna)

164 lång

Ca 65 kg

Midja 74cm

• Anonym (Hejhå)

1,67/65-66 kg

Midja runt 70 cm

• Anonym (L)

Väger ca 60 och midjan är 74cm (168 cm lång)

• Anonym (hourglass)

Vikten varierar mellan 54-57 kg är 164 lång, midjemått 65 cm

• Anonym (Under 79)

68 cm midja, 56 kilo, 165 lång.

• Anonym (Clara)

Väger 59 kilo, 68 cm runt midjan

• Anonym (kurvig)

Jag väger 115 kg och har ett midjemått på 90 cm (kvinna). Intressant att se i svaren hur stor variation det är på personer med samma vikt, men väldigt olika midjemått. 

• Anonym (Felkonstruerad)

Jag minns inte måttet, men vi var tvungna att göra massa tester på företagshälsan en gång, och jag fick då höra "du behöver inte gå ner i vikt men du behöver minska ditt midjemått". När jag frågade hur det skulle gå till fick jag inget direkt svar.

Jag är typiskt äppelformad och där f-hälsan ansåg att midjan sitter är min absolut tjockaste del. Men jag har smala och snygga ben.

• Anonym (Knaskropp!)

Jag är en sådan där konstig prick som det skiljer 2-3 storlekar i midja mot rumpa/lår och det är skitsvårt att hitta byxor för att det blir en stor glipa i ryggen.
    71-72kg och 74-75cm i midja, stuss på 105cm.

• Anonym (Madde)

Bröstmått 110

Midja 88

Stuss 110

Vikt 88

Längd 175

Storlek XL

• Anonym (klimakteriet)

Klimakteriet har helt ändrat min kroppsform, det är extremt jobbigt. 90% av mina kläder passar inte längre.

Så just nu är det såhär:
    165 lång
    63 kg
    86 cm midja

Gick plötsligt upp 4-5 kg på tre månader innan jag hann inse vad som var på gång. Kämpar nu för att gå ner igen och det är grymt svårt tyvärr.

• Anonym (Madde)
    Anonym (klimakteriet) skrev 2021-05-10 14:51:48 följande:

Klimakteriet har helt ändrat min kroppsform, det är extremt jobbigt. 90% av mina kläder passar inte längre.

Så just nu är det såhär:

165 lång

63 kg

86 cm midja

Gick plötsligt upp 4-5 kg på tre månader innan jag hann inse vad som var på gång. Kämpar nu för att gå ner igen och det är grymt svårt tyvärr.

Snudd på omöjligt att gå ner klimakterietkilo utan hjälp... hormonplåster blev min räddning när både vikt och kroppsform skenade iväg.
  • Anonym (klimakteriet)
    Anonym (Madde) skrev 2021-05-10 15:04:34 följande:
    Snudd på omöjligt att gå ner klimakterietkilo utan hjälp... hormonplåster blev min räddning när både vikt och kroppsform skenade iväg.
    Hm var får man tag på sådant? Har inga andra besvär, så min gynekolog tyckte inte att jag behövde någon behandling.
  • Anonym (Madde)
    Anonym (klimakteriet) skrev 2021-05-10 15:35:27 följande:

Hm var får man tag på sådant? Har inga andra besvär, så min gynekolog tyckte inte att jag behövde någon behandling.

Hade heller inga andra besvär ... det var min gynekolog som tyckte jag skulle testa. För mig funkade det men det är ingen garanti sa han.

Jag gick upp 10 kg på 8 månader ... det bara skenade helt plötsligt....och jag nämnde det när han tog cellprov... så det var han som hittade lösningen. Dock har jag några kilo kvar tills jag är nere i samma vikt. Har tappat 7 kg sen februari utan några andra förändringar.
  • Anonym (klimakteriet)
    Anonym (Madde) skrev 2021-05-10 15:48:15 följande:
    Hade heller inga andra besvär ... det var min gynekolog som tyckte jag skulle testa. För mig funkade det men det är ingen garanti sa han.

Jag gick upp 10 kg på 8 månader ... det bara skenade helt plötsligt....och jag nämnde det när han tog cellprov... så det var han som hittade lösningen. Dock har jag några kilo kvar tills jag är nere i samma vikt. Har tappat 7 kg sen februari utan några andra förändringar.
    Tack, måste dit igen snart tyvärr så då ska jag fråga...
  • Anonym (Man46)

185cm, 103kg, 89cm midjemått.

• Anonym (!)

156
    69 kg
    Byst: 115 strl 75 H
    Midja: 90 cm
    Stuss: 100
    storlek M/L upptill S nertill. 

Jag vann inte högsta vinst i genlotteriet kan man lugnt säga. 

• Anonym (Xia)

75 kilo kanske, 68-69 runt midjan.

• Anonym (Deff)

Just nu 68kg och 85cm (man)

Svar på tråden Vikt och midjemått