• sunny79

...nervös men full av väntan

....det börjar närma sig mitt första besök hos läkaren efter nästan ett år utan mens och fortsatta maxi feta minusstreck på stickan..... Både längtar och skrämms över att gå dit... Kommer få hjärnsläpp och inte veta vem jag e eller vad jag vill Vilket fall så laddar jag nu och vill verkligen få hjälp.. för det kan ju inte vara normalt som alla barnmorskor säger att gå utan mens i ett halvår -ett år?? och längtan efter ett "kryp" i gemenskapen här hemma är fruktansvärt stooor.....

• Svar på tråden ...nervös men full av väntan
  • libris

Jag förstår hur du känner det... Haft oregelbunden mens med mellanrum på ett halvår emellanåt sedan jag slutade med pillrena för 3.5 år sedan och ingen vill ta tag i det. Har nu försökt få barn i ca 7 mån men det är inte det lättaste med så oregelbunden mens.

Har nu ringt till gyn för en utredning efter råd från en tidigare gynekolog. Jag både längtar och hatar över att gå dit. Längtar för att det kanske äntligen löser sig och hatar för att jag på nåt dumt jäkla sätt skäms för att jag/vi inte har lycktas bli med barn själva.

På nåt sätt känns det ju som att man borde kunna bli med barn på egen hand-det går ju så himla lätt för "alla andra". Det dumma är ju att man har skyddat sig så länge för att INTE bli med barn och sen när man väl vill det så går det inte!

• nienna

är i samma sits. inte haft mens på evigheter. och nu måste jag verkligen ta tag i det här!! ska ringa kvinnokliniken och be dem reda ut det. Vi börjar ju längta efter barn nu, jag och sambon. Lycka till ni två!

Svar på tråden ...nervös men full av väntan