• Shofalerittan

    Vad är det värsta...???

    Vad är det värsta era häxor till svärmödrar sagt/gjort? Vill höra om någon som har det sämre än mig så att jag slutar tycka synd om mig själv. Skriv inte om ni har en ?perfekt? svärmor, sluta skryt

  • Svar på tråden Vad är det värsta...???
  • lövet2

    Jag har aldrig haft en svärmor, men en närstående har en svärmor som nästan slår rekord.
    X och Y skulle flytta i hop. Y:s pappa sade att de gärna fick välja lite möbler och lampor som blivit utrensat vid en renovering. Jodå, det gjorde de, och Y:s mamma brydde sig inte särskilt mycket. Hon "hade så mycket på jobbet" just då, så hon engagerade sig inte. En månad senare släppte mamman en bomb. Hon hade en älskare sedan lång tid tillbaka, och nu när sonen äntligen flyttat hemifrån, så var det dags för henne också att flytta. Pappan blev helt förstörd och Y var chockad. Men sedan blev det ännu värre, för mamman åkte hem till X och Y och krävde dem på pengar. De hade fått möbler helt gratis och nu ville hon ha cash för att möblera sitt nya hem. Hon fick inga pengar av dem, så hon tog tillbaka möblerna i stället. Där satt hennes son och svärdotter plötsligt med 4 stolar och inget köksbord. TV:n tog hon, TV-soffan och två lampor. Anklagade sin svärdotter för att vara girig också, för att hon "stulit" möbler från sina svärföräldrar.

  • Guldnovan

    Vi bodde i Skarpnäck. Hon i Årsta. Hon hade tvättstuga lö morgon 07.00 och upptäcker att sköljmedel är slut. Ringer sin son, sitt enda barn, min sambo och ber honom köpa sköljmedel och skynda sig innan maskinerna börjar skölja. Det finns livsmedelsbutiker i Årsta, Hon har kunnat gått dit själv, 58 år gammal. Han gjorde som hon sa.

  • Guldnovan

    Många konstiga saker under 25 år som sonhustru. Värsta var väl att hon bodde kvar i lägenheten i Årsta. Det tog nåt år innan jag förstod att det var hans lägenhet och hon hade flyttat in efter separation med någon snubbe. Jag trodde det var hennes. Han lät henne överta den och vi kämpade med att finna boende.

  • Anonym (Frökenfiffi)

    Hon är jättesnäll verkligen men nu i det sista har hon kommenterar varje gång verkligen hur bred jag blivit om höfterna (antar hon menar viktuppgång) när jag väntar fjärde barnet. Pallar verkligen inte skäms redan som det är... varje gång påpekar hon verkligen det

  • Guldnovan
    Guldnovan skrev 2021-05-10 00:39:23 följande:

    Vi bodde i Skarpnäck. Hon i Årsta. Hon hade tvättstuga lö morgon 07.00 och upptäcker att sköljmedel är slut. Ringer sin son, sitt enda barn, min sambo och ber honom köpa sköljmedel och skynda sig innan maskinerna börjar skölja. Det finns livsmedelsbutiker i Årsta, Hon har kunnat gått dit själv, 58 år gammal. Han gjorde som hon sa.


    48 till och med...skrev fel.
  • Anonym (Q)

    Du är för ung för att kissa på dig. Knip bättre.

  • Anonym (K)

    Påpekade hur fet jag blivit, när jag var mitt i sjukskrivning och medicinering som var skälet till att jag gick upp i vikt.

  • Anonym (K)
    lövet2 skrev 2021-05-09 23:20:19 följande:

    Jag har aldrig haft en svärmor, men en närstående har en svärmor som nästan slår rekord.

    X och Y skulle flytta i hop. Y:s pappa sade att de gärna fick välja lite möbler och lampor som blivit utrensat vid en renovering. Jodå, det gjorde de, och Y:s mamma brydde sig inte särskilt mycket. Hon "hade så mycket på jobbet" just då, så hon engagerade sig inte. En månad senare släppte mamman en bomb. Hon hade en älskare sedan lång tid tillbaka, och nu när sonen äntligen flyttat hemifrån, så var det dags för henne också att flytta. Pappan blev helt förstörd och Y var chockad. Men sedan blev det ännu värre, för mamman åkte hem till X och Y och krävde dem på pengar. De hade fått möbler helt gratis och nu ville hon ha cash för att möblera sitt nya hem. Hon fick inga pengar av dem, så hon tog tillbaka möblerna i stället. Där satt hennes son och svärdotter plötsligt med 4 stolar och inget köksbord. TV:n tog hon, TV-soffan och två lampor. Anklagade sin svärdotter för att vara girig också, för att hon "stulit" möbler från sina svärföräldrar.


    Well, hon hade ingen juridisk rätt att ta dem men de orkade väl inte fighten. Vilket jag har full förståelse för.
  • Shofalerittan
    Anonym (Frökenfiffi) skrev 2021-05-10 00:51:32 följande:

    Hon är jättesnäll verkligen men nu i det sista har hon kommenterar varje gång verkligen hur bred jag blivit om höfterna (antar hon menar viktuppgång) när jag väntar fjärde barnet. Pallar verkligen inte skäms redan som det är... varje gång påpekar hon verkligen det


    Men gud vad oförskämt. Säger inte din partner åt henne?
  • Shofalerittan
    Guldnovan skrev 2021-05-10 00:39:23 följande:

    Vi bodde i Skarpnäck. Hon i Årsta. Hon hade tvättstuga lö morgon 07.00 och upptäcker att sköljmedel är slut. Ringer sin son, sitt enda barn, min sambo och ber honom köpa sköljmedel och skynda sig innan maskinerna börjar skölja. Det finns livsmedelsbutiker i Årsta, Hon har kunnat gått dit själv, 58 år gammal. Han gjorde som hon sa.


    Hahah men vilken bebis mannen är
  • Guldnovan
    Shofalerittan skrev 2021-05-10 23:43:48 följande:

    Hahah men vilken bebis mannen är


    Ja det var jobbigt i början. Jag tog hennes barn ifrån henne och han var van att hon var lite märklig. Det ordnade till sig efter nåt år.
  • Anonym (Solbad)

    Oj vart ska man börja...?

    Min svärmor har kallat mig för fet/tjock samma dag jag fött barn...

    Hon har också struntat I att ringa upp mig när hon satt barnvakt åt mitt / vårt barn som bröt sin arm (min svåger ringde av en händelse och meddelade att barnet skulle opereras ????)

    Hon låtsas tycka om våra barn men egentligen bryr Hon bara om sig själv... (bevisat tom mina barn säger det och ringer i panik när hon barnvaktar dom det säger allt )

    Min svärmor TROR att jag inte VET om all skit hon sagt om mig men jag VET allt (tack vare svägerskan ????)

    Argumentet kring när barnet bröt armen tex: kan vi inte vänta med att ringa hon är så jobbig när hon blir upprörd...JA DU LÄSTE RÄTT..(hon ringde inte heller sin son dvs min man och sa det till honom )

    Har snackat en oändligt massa skit genom dessa 15 år men inget jag orkar bry mig om hon är min mans mamma men inte mer än så jäkla oduglig är vad hon är TOTALT ODUGLIG URSÄKTA KÄRRING EGOISTISK som gnäller som ett barn över maten som serveras kan inte säga tack kan inte hjälpa till använder mig som tjänstefolk när man de fåtal ggr hälsar på hos dom baktalar mig bakom min rygg klagar över skjutsen hon får av mig för hon vill inte åka i min bil (sa direkt till mig och ett av mina barn när vi skjutsade henne )

    Usch nu kom ju såklart inte allt upp men faen vad jag hatar den människan ...numera har jag nolltolerans mot henne

  • NatMar005

    Min svärfar skulle hämta mig på sjukhuset och köra hem mig efter stt jag akutopererats för utomkvedshavandeskap. En operation där jag nästan miste livet.

    I bilen sitter plötsligt svärmor och inte svärfar. Jag är trött, skör, sorgsen över det barn som inte fick bli (det var vårt 6:e missfall) och plötsligt frågar hon mig om det var planerat? Jag blir obekväm och svarar att det är en privat angelägenhet. Hon tittar spänt på mig och säger sedan "om det var planerat så var det lika bra det som hände. Jag tycker att det är på tok för tidigt"

    Jag blev av förståeliga skäl upprörd och svarar henne "det är ditt döda barnbarn du talar om. Och tycker du verkligen att det är lämpligt att säga såhär till din svärdotter som nästan dog på kuppen?".

    Hon körde hem mig under tystnad men precis innan jag går ut så säger jag bara kort att jag rekommenderar henne starkt att tänka dig för i framtiden över vad hon säger till mig, innan hon lägger sig i min och hennes sons relation igen, för det kommer annars med definitiv säkerhet påverka hennes relation både till oss, hennes son och barnbarn framöver. Svärföräldrarna behandlade oss med tystnad i ett par månader tills min sambo satte sig ner med dem och pratade allvar. De livade dyrt och heligt att inte lägga sig i framöver men här står vi nu, jag gravid på nytt och de är helt ointresserade av annat än min sambos son sedan tidigare. Otroligt sorgligt.

  • Anonym (Min mans svärmor :D)

    Min mamma är en horribel svärmor. Kallar mig fet (jag är inte ett dugg fet väger 55kg), kort, biffig, röv som en ardennerhäst, att mina bröst är alldeles för stora, att jag måste sluta gymma osv osv.

    Hon bråkar konstant med min man. Mamma hanterar man enklast genom ett "Ja mamma du har rätt" alla förstår det, jag, mina systrar, deras män, deras varn, min pappa och tom min bonusdotter...men han säger emot och försöker resonera med henne så de bråkar jämt.

    Konstigt nog gillar hon min man men det skulle hon ALDRIG säga till honom. Bara om honom. Han är tyd?igen korkad, respektlös, curlar mig, skämmer bort mig, beter sig som en vakthund osv. Han försöker skydda mig och säga emot när hon kritiserar mig, därför "curlar han" och är "vakthund".

Svar på tråden Vad är det värsta...???