Inlägg från: Citronsaft |Visa alla inlägg
  • Citronsaft

Min sambo var våldsam mot barnet

Finns bara ett rätt här. Polisanmälan, socanmälan och lämna. Pappan kommer behöva få vård och lära sig hantera sin ilska. Umgänget kan ske med sockontakt.

Att du ens kunde sitta kvar och titta på det ske 2 gånger får mig att ifrågasätta även din föräldraförmåga. När du ser någon bli misshandlad så ingriper man. Allra helst ett litet barn och ens egna.

• Citronsaft
    Spucks skrev 2021-05-10 19:10:12 följande:

Detta är ..... creepy.

Det var såklart helt fel vad pappan gjorde, ingen fråga, och det är ju bra att du har kommit på det. 

Men det får mig undra vilken slags relation ni har, om du spelar in honom och sedan kontrollerar. För det är precis vad du gör, även om du kallar det att "kolla hur barnet har sovit", det är sjukt kontrollerande. Har du bara letat efter en anledning att lämna honom?

Vad fan spelar det för roll? Pappan slår ungen!
  • Citronsaft
    Friger skrev 2021-05-10 16:17:08 följande:

Soc tyckte tydligen lika dant.

Det du inte förstår är att vikta olika handlingar emot varandra. Det var absolut våld. Där är vi eniga. Vi är även eniga om att våldet var fel.

Men att tvinga ungar med våld är inte direkt ovanligt. Tvinga dom ut ur bilen. In i bilen. Tvinga på dom kläder. Att med våld stoppa deras ogenomtänkta handlingar. Släpa dom från punkt A till punkt B. Ibland blir vuxna arga och då använder dom mer våld än vad händelsen egentligen kräver.

Men det är viss skillnad att ge en unge en rak höger och knuffa ner ungen på en säng eller kudde. Det sistnämnda är inte okej, men det är sannolikt inte för att skada heller. Ungen blev ju inte skadad heller.

Finns väl rätt många som blivit arga på sina ungar och ångrat sig efteråt?

Skillnaden för den här killen var att han blev smygfilmad. De flesta slipper ju faktiskt att bli filmade i sina svagaste ögonblick.

Är väl bra om han får lära sig att hantera sin ilska så att det inte går ut över ungarna.

Nej. Du normaliserar hot, våld och kränkningar något enormt. Att stoppa sitt barn från att springa rätt ut i vägen och bli påkörd är en sak men allt annat du rabblar upp är bara ren galenskap och är man en sådan förälder bör man söka hjälp för att hitta andra sätt att leda sitt barn.

Barnet blev inte skada av pappans agerande.. What?

Självklart gjorde barnet det! Både fysiskt genom att bli rädd och säker få ont. Mek också psykiskt anknytningen och att bli så skrämd och sviken av den man litar på mest.

Dessutom pratar vi om en person som har för vana att brusa upp och slå runt sig. Det är skilland på såna personer och en förälder som blivit arg en gång men aldrig igen eller som blivit arg insett hur fel hen gör och sökt hjälp. Men den här killen skulle jag sova med ena ögat öppet för att inte riskera att mitt barn blir en av alla tidningsrubriker..
  • Citronsaft
    Citronsaft skrev 2021-05-10 21:29:55 följande:

Nej. Du normaliserar hot, våld och kränkningar något enormt. Att stoppa sitt barn från att springa rätt ut i vägen och bli påkörd är en sak men allt annat du rabblar upp är bara ren galenskap och är man en sådan förälder bör man söka hjälp för att hitta andra sätt att leda sitt barn.

Barnet blev inte skada av pappans agerande.. What?

Självklart gjorde barnet det! Både fysiskt genom att bli rädd och säker få ont. Mek också psykiskt anknytningen och att bli så skrämd och sviken av den man litar på mest.

Dessutom pratar vi om en person som har för vana att brusa upp och slå runt sig. Det är skilland på såna personer och en förälder som blivit arg en gång men aldrig igen eller som blivit arg insett hur fel hen gör och sökt hjälp. Men den här killen skulle jag sova med ena ögat öppet för att inte riskera att mitt barn blir en av alla tidningsrubriker..

Och även om du varje dag behövee hindra ditt barn med fysiskt "våld" för att hen inte ska skada sig så gör man något fel. Då behöver man lära sig och barnet andra sätt eftersom det första uppenbarligen inte funkar.
Svar på tråden Min sambo var våldsam mot barnet