Inlägg från: Anonym (Mamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamman)

Min sambo var våldsam mot barnet

Anonym (Famrätt.) skrev 2021-05-10 10:52:43 följande:

Du lyssnar på folk i tråden som inte vet vad de snackar om. Jag har jobbat med detta i många år. Du måste söka hjälp och agera, annars brister även du i omsorgen. Det du beskrivet om hur han tittade med kyla och avsmak på det lilla lilla barnet är enormt oroande. Om du inte tar emot hjälp nu så kommer du att hamna i ett enormt underläge framöver. Han kommer alltid att kunna hänga detta över ditt huvud att du vetat vad som hänt men inte sökt hjälp. Det kommer att påverka din trovärdighet framöver när du kanske inser att du måste ta enot hjälp. Ring anonymt och rådgör med socialtjönst eller familjerätten i din kommun, om du behöver bli tryggad i att du kommer att få stöd. Bara det faktil att han nu tydligen är arg på DIG för att du reagerade på våldet mot barnet måste väl ändå få dig att förstå att det inte är tryggt?

Varför skulle det vara enormt oroande att titta med kyla och avsmak på barnet? Det gör jag med när jag känner mig totalt slutkörd och dessutom är irriterad. Det är en försvarsmekanism, ingenting annat.
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (Famrätt.) skrev 2021-05-10 21:20:58 följande:

Va?? Nej det är INTE normalt, man kan se ledsen ut, förtvivlad, uppgiven, arg och trött ut. Men man tittar INTE med kyla och avsmak på en liten liten unge. Det är ingen försvarsmekanism. Det är sjukt. Stackars barn. Såna blickar och den känsla de förmedlar kan antagligen vara skadligare än en örfil.

Då kan du ingenting om psykologi och naturliga försvarsmekanismer. Det är bara att konstatera.
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (Famrätt.) skrev 2021-05-11 06:38:03 följande:

Jodå det kan jag. Att du exempelvis försöker intala dig själv att ett högst olämpligt beteende i förhållande till ditt barn, är en naturlig försvarsmekanism, är ett klockrent exempel.

Jaja, ditt dömande rinner av mig som vattnet på fjädrarna på en gås :)
Svar på tråden Min sambo var våldsam mot barnet