• judith90

HJÄLP ATT TYDA GRAVTEST... :)

Hej!

Vet inte riktigt om jag förväntas få min mens idag eller imorgon. Hursomhelst så testade jag med RFSU igår och fick ett streck. Gjorde detsamma idag. Strecket är lika svagt/starkt som igår. Men på dagens CB-digital fick jag Inte gravid. Hmmm...?

Hur hade du tolkat mitt test som jag tagit idag?

Bilder:

• Svar på tråden HJÄLP ATT TYDA GRAVTEST... :)
  • Erikaics

Det kan vara så att det är för tidigt att testa. Vänta i några dagar till och testa igen om inte mensen kommer :) Vissa test är känsligare än andra när det kommer till tidigt gravidstadie. Kan vara så att stickorna är superkänsliga och visar jättesvagt positivt för att du är gravid! Och det andra testet är inte lika känsligt och visar negativt, trots att du kanske är gravid. Lycka till!

• judith90
    Erikaics skrev 2021-05-10 08:10:00 följande:

Det kan vara så att det är för tidigt att testa. Vänta i några dagar till och testa igen om inte mensen kommer :) Vissa test är känsligare än andra när det kommer till tidigt gravidstadie. Kan vara så att stickorna är superkänsliga och visar jättesvagt positivt för att du är gravid! Och det andra testet är inte lika känsligt och visar negativt, trots att du kanske är gravid. Lycka till!

Kanske som du skriver!:)
  • JosHed

Kan vara så att det är för tidigt för det digitala att plocka upp. :) Strecket ska bli starkare varannan/var tredje dag (det fördubblas då) så testa digitala om 2 dagar igen :) 

Svar på tråden HJÄLP ATT TYDA GRAVTEST... :)