• Zenobia95

BIM+3, negativt gravtest

Hej! Idag är jag på BIM+3 och ingen mens i sikte. Jag har tagit 2 cb digitalt som visar inte gravid. Men min mens är aldrig sen, och jag har tagit cb ägglossningstest som är digitalt som visade possitivt. Jag har lite ömma bröst, lite illamående av olika lukter. Jag har tidigare varit gravid som slutade i en akut skrapning i Oktober. Vi försöker på nytt att få en liten bebis... Men är det någon som varit med om negativt gravtest efter bim och varit gravid? eller är det helt kört?

• Svar på tråden BIM+3, negativt gravtest
  • Jag är bara jag

Man kan inte passera BIM om man inte är gravid. Om man haft äl och inte blivit gravid så får man mens när man ska. Det är lite ovanligt, men inte omöjligt att inte plussa på BIM+3, men får du vare sig plus eller mens på en vecka till skulle jag gissa på senare äl än du trodde eller utebliven äl. Äl-test är ju inget bevis på att ägget verkligen sen släpper.

• Zenobia95

Tog du test tidigare eller var det första? Jag tyckte mig såg ett mini streck på testet idag. Men kan också vara inbillning. Jag vill så gärna veta, jag har som mensvärk och har haft nästan sedan äl. Men det är ju bara tiden som kan utvissa om det växer nåt i magen eller om mensen är påväg ????

• Aliona

Jag passerade bim med en vecka en gång medan jag gjorde insemination på klinik. Jag visste ju att jag haft äl och inseminerars på rätt tid. Grav.testerna var negativa. På Bim+5 tog de blodprov som inte visade något hcg.

Sen har jag 26 dagars cykel med 11 dagars lutealfas. Eftersom klinikerna vill att man testar på äl+14 så blev det bim+3. Jag testade aldrig på bim men det är väl mycket möjligt att det skulle vara negativt då och positivt några dagar senare.

Svar på tråden BIM+3, negativt gravtest