Inlägg från: Anonym (X23) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X23)

Ofrivilligt barnlös, dör snart av sorg

Det enda jag känner spontant i relation till att din syster ska få barn, är att det statistiskt sett inte spelar någon roll för din egen situation. Dvs det faktum att hon nu får ett barn gör varken till eller från för att du inte i dagsläget har något barn. 
    Det blir inte fler eller färre barn i världen som kan födas framöver, på grund att hon nu får ett. 
    Du kan få barn senare...eller inte.

Jag har själv varit i samma sits och det är vidrigt. Det gör ofantligt ont. Det som hjälpt är att vara öppen med hur jag känner och vad jag behöver. Att vara tydligt, idag är ingen bra dag. Jag skulle vilja träffas och fika och prata. Och omge mig med människor som klarar det. Som klarar att jag bokar av på kort varsel eller som kan erbjuda en axel att gråta emot.
    Och sen professionell rådgivning eller psykolog. För riktiga verktyg att hantera detta med ur ett längre perspektiv.

Finns också bra poddar, Ruvarpodden, IVF-podden från Sophiahemmet och "Jag vill ha barn" tex. Inte alla avsnitt som berör just din sits men säkert något som kan ge lite stöd.

Svar på tråden Ofrivilligt barnlös, dör snart av sorg