• Anonym (Intresserad kille?)

Visst är detta klara tecken på att han är intresserad?

Varje gång vi skall dra ut med grupp vänner så skriver han alltid till mig och kollar om jag skall vara där.

Han tog även initiativet till att krama mig vid ett tillfälle. Jag visste inte om han ville ha en kram eller en ''bro fist'' med tanken på corona. Jag har inget emot kramar. Och han gav mig ett.

En gång när vi träffades tillsammans med massa annat. Så hade en fokus med mig och skämtade/skojade med mig.

Däremot har han aldrig frågat ut mig och inte heller skriver han så mycket med mig på nätet även om vi lagt till varandra på Facebook. Och det är väl kanske mest det som gör mig osäker. Ibland pratar han med mig när vi träffas i grupp och ibland så har han fokus med sina vänner. Så jag är osäker.

Han skriver dock aldrig till mina andra tjejkompis som tillhör samma kompisgäng. Utan det har alltid varit till mig och checkar om just jag skall vara där. Och då pratar vi m.m när vi ses.

Är han intresserad?

• Svar på tråden Visst är detta klara tecken på att han är intresserad?
  • Anonym (Nej)

Nej tycker absolut inte det där är klara tecken på att han är intresserad. Känns som han hade sagt det isåfall eller försökt initiera lite alone time med dig. Tro mig man vet 9/10 gånger att en man är intresserad för han brukar säga det eller så försöker han initiera något för att göra det tydligt att han är intresserad. 
    Det han har gjort kan likaväl vara att han ser dig som en bra vän.

• Anonym (Lollo)

Väldigt oklart. Han kanske inte ens vet själv om han har känslor för dig eller inte ...

Anonym (Nej) skrev 2021-05-11 19:35:09 följande:

Nej tycker absolut inte det där är klara tecken på att han är intresserad. Känns som han hade sagt det isåfall eller försökt initiera lite alone time med dig. Tro mig man vet 9/10 gånger att en man är intresserad för han brukar säga det eller så försöker han initiera något för att göra det tydligt att han är intresserad. 
    Det han har gjort kan likaväl vara att han ser dig som en bra vän.

Anonym (Lollo) skrev 2021-05-11 20:00:51 följande:

Väldigt oklart. Han kanske inte ens vet själv om han har känslor för dig eller inte ...

Han kanske är försiktig av sig? Det känns i alla fall som om han skulle ha känslor för mig.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Intresserad kille?) skrev 2021-05-11 20:07:44 följande:
    Anonym (Lollo) skrev 2021-05-11 20:00:51 följande:

Han kanske är försiktig av sig? Det känns i alla fall som om han skulle ha känslor för mig.
    Men alltså det här med att killar är försiktiga... Tror helt ärligt talat att det är mer en ursäkt kvinnor hittat på när dom verkligen vill att en kille ska vara intresserad och han inte visar något annat tecken på intresse eller när en kille inte är så intresserad.. Tror man vill skriva mycket med någon man är intresserad av, sen vill man nog också ses privat bara du och han och inte så mycket i grupp.. Men om du känner det go for it! Personligen tror jag att man märker när en kille är intresserad väldigt tydligt för att han markerar det på något sätt.
  • Anonym (L)

Hm, svårt. Att han hör av sig till dig för att se om du ska vara med när ni alla ska umgås kan vara ett tecken på att han är intresserad men det kan lika gärna bara betyda att han gillar dig som vän och inget mer.

En kram behöver inte betyda så mycket. Att han skämtar och skojar med dig kan betyda att han är intresserad men även det kan betyda att han bara gillar dig som vän.

Jag förstår det som att ni två aldrig har umgåtts ensamma? Hur länge har ni känt varandra? Jag tänker att om han nu är intresserad så borde han ju fråga om du vill umgås ensam med honom eller så kanske han väntar på att du ska fråga? Är han intresserad så kommer han att fråga om du vill hitta på något med honom.

Att ni inte har så mycket kontakt när ni inte ses är ju inte ett tecken på att han är intresserad. Jag tänker att om han var intresserad så borde han väl höra av sig och vilja ha kontakt med dig? Så brukar det vara, såvida han nu inte spelar svår.

Summan av kardemumman blir ju att det är omöjligt för oss att veta om han är intresserad eller inte. Han kan vara intresserad men han behöver inte vara det. Enda sättet att få veta säkert är nog om du frågar honom och hoppas på ett ärligt svar för nu blir det ju bara spekulationer. Du kanske kan fråga honom om han har lust att ses bara du och han? Som en dejt? Då ser du ju hur han reagerar.

• Anonym (ssss)

Tycker det låter som att han kan vara lite intresserad, jo. En del killar är faktiskt blyga och ogillar att ta första steget. Min sambo var så, så det var tur att jag är ganska oblyg och raggade upp honom. 

• Anonym (Hmm...,,,)

Nej det är han troligen inte tyvärr. Men chansa och fråga om en dejt, du har inget att förlora.

Anonym (ssss) skrev 2021-05-11 20:30:11 följande:

Tycker det låter som att han kan vara lite intresserad, jo. En del killar är faktiskt blyga och ogillar att ta första steget. Min sambo var så, så det var tur att jag är ganska oblyg och raggade upp honom. 

Vad trevligt Solig Jag vet dock inte hur jag skall ta initiativet! Om han kommer säga nej till fika, så känns som om att  allt kommer vara över.
  • Cat's eye

Ingen här kan veta säkert. Det enda sättet att få veta är genom att du frågar om en dejt och ser vad han svarar då eller att du frågar rakt ut om han är intresserad. Annars får du väl fortsätta gå runt och vänta på att han ska ge ett tydligt tecken, vilket kanske händer någon gång eller så händer det aldrig.

• Anonym (-)

Jag tror man märker när de flesta killar är intresserade. Men en del är så blyga och/eller osäkra att de inte vet hur det tas emot om man är för på. Alla killar är inte så säkra som det påpekas här även om många är det.

• Cat's eye
    Anonym (Intresserad kille?) skrev 2021-05-11 20:52:08 följande:

Vad trevligt Jag vet dock inte hur jag skall ta initiativet! Om han kommer säga nej till fika, så känns som om att  allt kommer vara över.

Skulle han säga nej så är det väl inte hela världen, då kan ni säkerligen ändå fortsätta umgås som vänner i grupp med andra.

Skulle han säga ja så är han ju förmodligen intresserad och det är ju det du vill. Jag tycker inte att du har så mycket att förlora här.

Du kan till exempel fråga om han skulle vilja komma hem till dig och äta middag, bara ni två. Du kan också fråga rakt ut om han är intresserad.
  • Anonym (Man49)

Han är blyg och osäker

Visa vägen du

Ta initiativet du

Kör

Vad är det värsta som kan hända ?

Svar på tråden Visst är detta klara tecken på att han är intresserad?