• Elviram

Konsultchef lön

Hej!

Jag har en fundering som jag hoppas på att ni kanske kan hjälpa mig med. Jag ska på intervju för tjänst som konsultchef och tjänsten omfattar personalansvar, rekrytering och affärsutveckling. Jag har sökt på nätet hur lönen ser ut och får ett spann på 30-60.000. Jag har pratat med facket som rekommenderar ett löneanspråk på 40-45.000. En vän till mig var tidigare aktuell för en tjänst hos ett rekryterings och bemanningsföretag (kommer ej ihåg om det var något personalansvar eller bara rekrytering) och blev erbjuden lön på 29.000.

Jag känner mig förvirrad och vet inte var jag ska sätta mig. Idag har jag 35.000 och jag har 1 års erfarenhet av rekrytering, några års erfarenhet inom försäljning och min position idag ansvarar jag för 45 personer som jag coachar (ej anställda personer). Har en relevant kandidatexamen.

Någon här som jobbar som konsultchef eller har ett bra förslag på lönespann? (detta är alltid min svaga sida i en rekryteringsprocess)

• Svar på tråden Konsultchef lön
  • Anonym (KC)

Väcker liv i denna tråd. Har ungefär samma erfarenheter som TS och ska förmodligen snart börja som konsultchef. Bor i Stockholm.

Vad är rimlig ingångslön? När jag googlar får jag också upp ett stooort spann. 

• SweetCA

Beror nog på vad man är konsult inom, dvs vart verkar dina konsulter inom.
    En konsult chef inom it ligger nog i det högre spannet exempelvis 

• Anonym (MR klister)

Tycker spontant att lönerna som nämns i TS är rätt låga (förutom i det övre spannet efter ts googlande), dock beror det ju på vad man bakar in i ordet "chef".

Vad förväntas, lönesättning, arbetsmiljöansvar etc etc? För hur många personer är man chef och förväntas hantera ovan för?

Spontant....minst 45k krom man har fullt ansvar för låt oss säga runt 10 personer. 

• Anonym (KC)
    SweetCA skrev 2022-04-06 17:22:46 följande:

Beror nog på vad man är konsult inom, dvs vart verkar dina konsulter inom.