Knepochknåp skrev 2021-05-14 19:21:49 följande:
Jag kan klara mig med de flesta gravid krämpor, men har inte kunnat sova senaste veckorna. När jag ligger på höger sida får jag ont i höften och benen. Och när jag ligger på vänster sida så får jag så himla ont under vänster bröst. Suck!
Vårt stora barn är född i december så finns mycket tjockare kläder. Vet inte riktigt vad bebisar behöver på sommaren så väntar nog och ser hur varmt det blir. Vad sover bebisar i när det är väldigt varmt tex?
Vi har behövt köpa ny säng pga mögel där den förvarades och ny vagn pga att den gick sönder. Väntar och ser med det andra. Jag hoppas vi får en bebis som gillar sele/sjal och samtidigt vill sova i vagn :) ståbräda är ju superpraktiskt! Vi har övat med vår vagnsälskande 4 åring att gå till och från förskolan under våren. Det tar 1h istället för 20 min, men så får det väl vara fram till vintern, hahaha.
Tycker det är klurigt vad man ska ha med i förlossningsväskan, vet ju inte hur länge man blir på bb. Men godis, kläder till bebis, förlossningsbindor och trosor har jag packat. Tror jag packar ner en morgonrockar och andra mjuka stora kläder till mig. Förra gången packade jag ner mina "vanliga" kläder att åka hem i vilket inte direkt funkade pga magen som fortfarande var rätt stor. Vad ska du packa?
Vad jobbigt att inte få till sömnen! Jag har helt okej sömn ändå, vissa nätter vaknar jag ofta av mardrömmar och att jag behöver kissa, men vissa nätter kan jag ändå få sova hela natten :) så det känns helt ok! Har du en bra gravidkudde? Finns liksom inga andra positioner att sova i som gravid än höger eller vänster sida... Tufft det där!
Mitt första barn föddes i nov, så jag har haft liknande tankar kring kläder. Men minns en kompis som fick barn till sommaren 2018 och då sov barnet bara i blöja och supertunn filt. Det känns mer osäkert inför sommaren än vintern, allt beror ju helt klart på om vi får en 30 graders sommar eller en 12 graders... På vintern är det ju kyligt oavsett :D jag har några långärmade pyjamasar kvar sen dottern, och sen ha rjsg kompletterat med någon enstaka kortärmad ifall det blir en "mellantemperatur" :) hur har du tänkt?
Jag kommer packa mjukisbrallor, lösa amningskläder och necessär till mig. Bindor, amningsinlägg, blöjor (för säkerhets skull), en outfit för bebisen att åka hem i, filt, napp (om det behövs), nagelfil (de där naglarna på bebisen alltså :'D) och några små kräkshanddukar. Godis/snacks och lång laddsladd till telefonen! Tror inte jag använde mer än så förra gången, och då blev vi ändå kvar några dagar. Min man fick åka hem och hämta mer kläder, så jag kanske ska lägga ner lite extra kläder till mig själv nu i pandemitider. Jo, extra tofsar ska jag absolut lägga ner! Man vill ju inte ha håret i ansiktet när man föder eller ammar sen efteråt.