Inlägg från: Anonym (Elisabet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elisabet)

Ni korta män

Anonym (173 cm lång) skrev 2021-05-13 21:41:02 följande:

Kort man här, jag är 173 cm och 40+ år

Har aldrig haft komplex för att jag är kortare genomsnittet, inte reflekterat över det mycket under uppväxten. Trodde inte att det skulle ha betydelse hur lång jag är eftersom jag själv inte bryr mig så mycket om kvinnors längd. Har tyvärr haft väldigt svårt att väcka intresse hos kvinnor. Har faktiskt aldrig haft ett förhållande med en kvinna. Men och här kommer det intressanta, jag har aldrig haft ett förhållande med en svensk kvinna. Verkar som svenskor är mer längdfixerade så mitt råd till andra korta män är att finna kärleken i annat land. Sverige har relativt hög medellängd och i andra länder kan du räknas som mer normallängd, eller åtminstone inte så mycket under genomsnittet.

Jaså jag är en svensk kvinna på 168cm och jag har aldrig varit fixerad vid mäns längd...eller utseende..
    Nu är jag gift med en man på 173cm-men det hade inte spelat någon roll alls om han hade varit kortare än mig - så dra inte alla Svenska kvinnor över en kamFlört

Mitt råd är tvärtom att hitta en Svensk kvinna!!
    Jag känner många män genom min man - hans kompisar/arbetskamrater som varit sambo eller gifta med en utländsk kvinna-några flera ggr...

Just dessa utländska kvinnorna (som kom från ett fattigt land) var bara  intresserade av deras pengar eller/och att få  uppehållstillstånd i Sverige tyvärr!!

Vilket min mans kompisar/arbetskollegor fick reda på den hårda vägen efter dom blivit sambos eller gift sig och efter tjejen hade fått ett uppehållstillstånd - då var det hej då!! 
    OBS jag säger inte att ALLA utländska kvinnor är så-absolut inte!!
    Självklart finns det ju flera undantag - ett ex bland vår bekantskaps krets är ett par som varit gifta länge...Förutom jag och min manSolig
  • Anonym (Elisabet)
    Freddie K skrev 2021-05-14 08:42:59 följande:

Jag har aldrig haft komplex över min längd. Jag är 168 cm. Däremot har jag komplex för andra saker, men det är en annan sak.

Bra att du inte har komplex för din längd-att tjejer bara skulle gilla långa killar är FEL...Är själv 168cm och gift med en man på 173 cm...men om han så varit 160  cm som ett ex så hade det inte spelat någon roll alls..

Sen vet jag ju inte vad för andra saker du har komplex för, men om du träffar rätt kvinna som du klickar med så spelar det ingen roll!!
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-14 18:00:19 följande:
    Okej, nu vet du .

Långa brukar vara stolts över sin längd och påpeka det ofta. Samt lägga ut sin längd på Tinder.

Men det finns ju en god grund för det. Personligen har jag aldrig reflekterat att min längd var ett problem förrän internet dejting slog igen och kvinnor började lista 180 cm som ett minimum krav.

Forskar man sen vidare på ämnet inser man att det är väldigt hårt förknippat med manlighet och påverkar sannolikheten att få barn och även hur hög lön man får...
    Det sista du skrev är HELT FEL-min man är kort men han är manlig och tjänar mer på en mån än vad jag gör på ett år!!

Men jag vet vad du Pelle har för problem med kvinnor- det har du skrivit många ggr - tjejerna du vill ha MÅSTE vara supersmala - liknande anorektiker helst och inte ha större storlekar i kläder än x-small el möjligtvis small-
    Där går DIN gräns-eller hur??

Jag är tex smal-för smal enligt mig själv, men jag har ett problem jag KAN INTE köpa small tröjor, linnen eller spec jackor - pga att jag har så stora bröst (naturligt stora=av någon anledning sätter sig allt fett på mina bröst)
    Så jag KAN inte ens köpa medium tröjor eller jackor speciellt- utan då måste jag välja en stor storlek som tex xxl-large  (beroende på märke osv) och då ser jag jaf lite tjock ut typ...I en jacka i alla fall - bara pga mina bröst...fast jag ä smal i övrigt...

Men du verkar ju trevlig och vettig för övrigt så varför inte prova en tjej som inte ser super smal ut...eller du kanske gillar tjejer med små bröst, händer. fötter och dom som är korta - som det handlade om,nej det var ju korta killar TS frågade om t.o.m ha ha

Ursäkta TS att jag skrev lite mycket Off Topic!!
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-14 23:29:31 följande:
    Fast du ha fel. Du har bara fastnat på detta. I verkligheten spelar det noll roll. Kvinnor vill ha män som snälla, glada, roliga, självsäkra. Om du nu ska fokusera på kroppsmått så är kukstorlek betydligt mer intressant än kroppslängd
    Ha ha du har rätt!! Precis vad jag tänkte också- kvinnor vill ha snälla glada och självsäkra män- hur korta/långa dom är har mindre betydelse. Sen det om kroppsmått - så är kuk storlek betydligt mer intressant eller viktigare än kroppslängdSkrattande...
    och uthålligheten också-vilket inte har med storlek att göra, men ändåGlad
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-15 00:24:01 följande:
    Spinkig för en mullig och tjock kvinna kanske. Men inte en smal.

Jag postade en bild när jag vägde mindre på ett annat forum och fick någon kommentar om att jag var för muskulös. Så alla tycker inte som du.

Jag jobbar dock på att bli större. Vill ligga på 70 kg med mer muskler och mindre fett.

Fast kuken får man ju inte användning för om man blir dissad för att man är för kort. Hellre en kort kuk som får användas än en lång som aldrig får användas. Dessutom bryr de flesta kvinnor inte om kuk storlek. De tar hellre en lång Kille med liten kuk då dom ändå inte får orgasm av kuken.
    Där har du fel!!
    Min man är 173 cm och väger nästan 80 kg - han är smal, men inte för smal!!, och han har stor kuk åtm...
    Jo du får användning av kuken om du samtidigt bryr dig om kvinnan du har sex med!!

Jag skulle nog aldrig valt min man- (ja det var jag som valde honom när vi jobbade på samma jobb --om han inte hade varit bra i sängen och haft en stor kuk och för att jag var så kär i honom såklart-så hade det aldrig blivit något mellan oss än en kort affär möjligtvis) men det går över sen älskar du  personen-om det är på riktigt!!

Det vet han om så det är ingen hemlis!!
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-15 02:20:16 följande:
    Smal om han är 173 och 80 kg.

Antigen är han väldigt muskulös eller så är han fet.

Här har du en bild på en kille som är 173 och 80 kg.

Nej min man är inte fet eller har någon kagge som han på bilden,han är bara muskulös..
    Att väga under 70 som kille är underviktigt om du är 173 cm...

Sen har du fel - en kvinna kan visst få orgasm av en stor kuk..
    eller har du aldrig hört talas om det??

Tro inte så mycket på amerikanska undersökningar - eller ta dom med en nypa salt åtm!!

Nej var inte orolig över din längd- 173 cm duger fin fint + lite mer muskler kanske sen om du har stor kuk på det så är det nog inga problem för dig att ragga upp någon...Svårt just nu kanske pga corona tyvärr, men man kan ju hoppas att det blir bättre!!
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Skatan) skrev 2021-05-15 10:37:25 följande:

Hur har du tänkt att han skall fixa en större kuk om den är liten? Även om han erbjuder en miljard finns det ingen som kan fixa mer en ett par cm. 

Kvinnor kan fixa ALLT och dessutom till överkomliga priser.

Pelle skrev själv att han hade stor kuk - vilket du hade sett själv om du följt tråden!!

Han skulle hellre ta bort 5cm av kuken - för att bli längre om det gick vill säga??

Kan kvinnor fixa allt-det var något nytt...Ja jag har alltid kunnat "fixa att få" killar åtm- pga mitt utseende antar jag, att jag är smal med stora naturliga bröst och är trevlig mot alla spec i IRL!!

Och jag väljer ju hellre en man som är 173cm som tex pelle med stor kuk än en på 190cm med en liten kuk
    Dessutom hellre en ful kort kille som är snäll, glad och självsäker med stor balle -som min man - han är ingen skönhet direkt och är flintskallig- iofs tycker jag det är attraktivt, men inte många andra tjejer tror jag!!...Än en lång "snygg"  tråkig, otrevlig typ!!

Låter som om vissa män är avundsjuka på tjejer- kan det vara så eller??
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-15 10:49:44 följande:
    Driver du? För att vara underviktig som kille på 173 cm enl bmi måste du ned mot 55kg. Att väga 60kg som 173cm är absolut INTE underviktig
    Nej jag driver INTE..
    60kg för en kille på 173cm är underviktigt!
    55kg för en kille på 173 cm - då har dom anorexia-näst intill iaf!!

En muskulös kille på 173cm kan väga 80kg 

Kollar killar på bmi så förstår jag varför dom inte får någon tjej...vem vill ha en kille som håller på som vissa tjejer..ska ni börja sminka er snart också och ha långt hår ner till midjan som jag har ha ha
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-15 11:13:34 följande:
    Nej det är en normalviktig man. Att vara 180cm och väga 80kg tex är INTE normalt. Antingen går man då på gym 5 dagar i veckan eller så är man FET
    Det är normalt för en kille, min man väger mellan 78-80 kg och är "bara" 173cm- - men, han springer inte och väger sig hela tiden-tack och lov!!

Han går heller inte på gym över huvudtaget...Däremot rör han på sig-på olika sättFlört och jobbar med tunga saker som kräver muskler och bygger muskler 5 dgr i veckan!!

Sen får man väl dra bort 5kg pga ballenSkrattande
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Skatan) skrev 2021-05-15 12:22:54 följande:
    Jag orkade inte läsa alla inlägg i tråden.

Jag hade tur i genlotteriet men det hindrar mig inte från att känna sympati för de män som hade otur och inte kan göra något åt det. Ungefär som diabetes, celliaki eller laktosintolerant.

Om du vore tjock med små bröst hade du valet att banta och göra bröstförstoring.
    Vad hade du tur med i genlotteriet..

Som jag då i så fall som är smal med stora bröst och andra saker som tex min farmor har inga - och jag menar inga rynkor trots att hon är 75 år..
    Eller att alla på min pappas sida kan äta som hästar utan att gå upp i vikt - vilket jag också kan och försökt att göra för att gå upp i vikt, men det går inte!!

Vem har sagt att jag inte känner sympati för folk eller korta killar- jag är ju gift med en man som är kort??

Jag tycker bara inte att man bör ha så ytliga krav på att killar tex måste vara långa, "snygga" som en ken-docka typ i andras ögon inte mina-jag gillar "fulsnygga" män... eller att en tjej måste vara smal osv-speciellt inte om killen själv inte har mycket att komma med!!

Men jag tycker inte längden eller utseendet har någon betydelse för killar och  insidan har trots allt den största betydelsen även om man kan gilla stora kukar-men alla har väl något dom gillar eller inte gillar, eller är jag den enda som föredrar vissa saker framför andra??

Nej det är inte alltid så lätt att banta- och alla har inte råd med att förstora  brösten...
Svar på tråden Ni korta män