Ni korta män
Kort man här, jag är 173 cm och 40+ år
Har aldrig haft komplex för att jag är kortare genomsnittet, inte reflekterat över det mycket under uppväxten. Trodde inte att det skulle ha betydelse hur lång jag är eftersom jag själv inte bryr mig så mycket om kvinnors längd. Har tyvärr haft väldigt svårt att väcka intresse hos kvinnor. Har faktiskt aldrig haft ett förhållande med en kvinna. Men och här kommer det intressanta, jag har aldrig haft ett förhållande med en svensk kvinna. Verkar som svenskor är mer längdfixerade så mitt råd till andra korta män är att finna kärleken i annat land. Sverige har relativt hög medellängd och i andra länder kan du räknas som mer normallängd, eller åtminstone inte så mycket under genomsnittet.
Nu är jag gift med en man på 173cm-men det hade inte spelat någon roll alls om han hade varit kortare än mig - så dra inte alla Svenska kvinnor över en kam

Mitt råd är tvärtom att hitta en Svensk kvinna!!
Jag känner många män genom min man - hans kompisar/arbetskamrater som varit sambo eller gifta med en utländsk kvinna-några flera ggr...
Just dessa utländska kvinnorna (som kom från ett fattigt land) var bara intresserade av deras pengar eller/och att få uppehållstillstånd i Sverige tyvärr!!
Vilket min mans kompisar/arbetskollegor fick reda på den hårda vägen efter dom blivit sambos eller gift sig och efter tjejen hade fått ett uppehållstillstånd - då var det hej då!!
OBS jag säger inte att ALLA utländska kvinnor är så-absolut inte!!
Självklart finns det ju flera undantag - ett ex bland vår bekantskaps krets är ett par som varit gifta länge...Förutom jag och min man
...