Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

Ni korta män

Anonym (fabulous) skrev 2021-05-13 18:53:54 följande:

Slumpens skördar- ett stort bröllop där jag bara kände bruden, några drinkar, jag är extremt extrovert och pratar med alla, men började frampå kvällen sikta in mig på kvinnliga singelgäster.

Och hon var separerad sedan fyra år och hade inte lyckats dejta någon man hon tyckte var vettig. Mitt förslag var väldigt vettigt, av flera anledningar. De gifte sig 1.5 år senare.

Du kanske borde bli dejting coach ;).

Låter ändå märkligt att hon inte lyckats hitta någon vettig på 4 år. Hon borde ju haft så mycket att välja på...

Jag matchade med en petite tjej som också var 158 cm och smal. Vi skrev i timmar till varandra i en vecka. Men en dag så slutade hon bara och meddelande att hon hade träffat någon.

Själv har jag sökt en partner i 5 år. Sedan mitt ex.

Vissa hinner knappt bli singlar innan de hittat en ny partner.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-13 20:05:47 följande:

Dina inlägg på forumet och hur du uttrycker dig och resonerar

Jag använder sunt förnuft och statistik.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (178cm men ändå Längdmobbad) skrev 2021-05-13 22:25:24 följande:

Är det underlaget jag har. Kanske beroende på längd? hade jag vart 2 meter kanske det hade vart 40 istället för 4 vem vet?

Hade du vart 2 meter hade ingen nobbat dig för att du var för kort iaf .
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-05-12 07:38:38 följande:

Denna fråga riktar sig till er män som är korta, jag syftar på män under 175 cm eftersom medellängd för män är 180.

Har ni någonsin komplex för er längd?

Upplever ni att det är svårt att träffa kvinnor på grund av er längd?

Varför undrar du ta ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-05-14 17:20:01 följande:

För att mitt ex var 1.70 och hade en del komplex över hela sin manlighet, både längd, storlek på händer med mer. Min nuvarande är 1.95 och har inga komplex över huvud taget. Funderar på om det är vanligt hos män som är kortare. Tråkigt isåfall.

Jag har också små händer. Det är inte ovanligt har jag läst att kvinnor attraheras av stora händer också.

Är det därför han är ditt ex ? För att han var 170 eller för att han hade komplex?

Sen är det väl inte konstigt att din nuvarande inte har komplex då han är lång ? Det anses ju vara mera manligt och attraktivt hos framförallt kvinnor.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-05-14 17:48:42 följande:

Nej han hade svårt att hålla sig till sanningen, mitt ex, och därför var det svårt att ha en bra vänskap och kärleksrelation med honom. Han sex-chattade med andra, vilket är helt okej för min del, men lögnerna blev för många.

Och nej det är inte alls konstigt att min nuvarande inte har komplex, men när jag jämförde dem både och deras komplex slog det mig att mitt ex kanske hade så mycket kroppskomplex just på grund av sin längd. Därför blev jag nyfiken och ville kolla här.

Okej, nu vet du .

Långa brukar vara stolts över sin längd och påpeka det ofta. Samt lägga ut sin längd på Tinder.

Men det finns ju en god grund för det. Personligen har jag aldrig reflekterat att min längd var ett problem förrän internet dejting slog igen och kvinnor började lista 180 cm som ett minimum krav.

Forskar man sen vidare på ämnet inser man att det är väldigt hårt förknippat med manlighet och påverkar sannolikheten att få barn och även hur hög lön man får...
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-14 21:29:28 följande:

Det sista du skrev är HELT FEL-min man är kort men han är manlig och tjänar mer på en mån än vad jag gör på ett år!!

Men jag vet vad du Pelle har för problem med kvinnor- det har du skrivit många ggr - tjejerna du vill ha MÅSTE vara supersmala - liknande anorektiker helst och inte ha större storlekar i kläder än x-small el möjligtvis small-

Där går DIN gräns-eller hur??

Jag är tex smal-för smal enligt mig själv, men jag har ett problem jag KAN INTE köpa small tröjor, linnen eller spec jackor - pga att jag har så stora bröst (naturligt stora=av någon anledning sätter sig allt fett på mina bröst)

Så jag KAN inte ens köpa medium tröjor eller jackor speciellt- utan då måste jag välja en stor storlek som tex xxl-large  (beroende på märke osv) och då ser jag jaf lite tjock ut typ...I en jacka i alla fall - bara pga mina bröst...fast jag ä smal i övrigt...

Men du verkar ju trevlig och vettig för övrigt så varför inte prova en tjej som inte ser super smal ut...eller du kanske gillar tjejer med små bröst, händer. fötter och dom som är korta - som det handlade om,nej det var ju korta killar TS frågade om t.o.m ha ha

Ursäkta TS att jag skrev lite mycket Off Topic!!

Jag har inte fel bara för att din man tjänar mer än snittet. Jag pratade generellt. Det finns undersökningar på det. Så det är inget jag hittar på.

www.svd.se/langa-man-tjanar-mer

Oj, hur stora bröst har du om du säger att du är smal men måste köpa xxl ? Låter jobbigt med så stora bröst ...

Generellt så brukar smala ha små bröst. Men såklart sätter sig fettet olika beroende på vad man har för anlag.

Tack, det var snällt :).

Jag är rätt obrydd när det gäller längd. Ett par cm längre än mig är okej också. Den längsta jag dejtat har varit 178 och några på 176. Men jag har inte haft något flyt med långa tjejer då flera haft problem med min längd.

När det gäller vikt har du fel i att hon behöver vara super smal. Mitt ex var normalviktig och jag tycker hon var super het. 167 cm och 52 kg. Perfekt.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-14 23:29:31 följande:

Fast du ha fel. Du har bara fastnat på detta. I verkligheten spelar det noll roll. Kvinnor vill ha män som snälla, glada, roliga, självsäkra. Om du nu ska fokusera på kroppsmått så är kukstorlek betydligt mer intressant än kroppslängd

Kvinnor vill ha allt de du nämner. Men det finns många män att välja på dejtingsidor som har alla de egenskaperna och får hon välja mellan en likvärdig kille men den ena är lång och den ena är kort. Så kommer hon att välja den långa.

Vad gäller kuk storlek har jag aldrig haft komplex. Men kuk storlek har ju ingen koppling till längden så. Hade jag fått välja hade gärna tagit en 5 cm kortare kuk och lagt på kroppslängden istället.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-15 00:10:12 följande:

Du skrev i en annan tråd att du var 173-ish och vägde 68 kg, det är en spinkig man. Smala, spinkiga män är hundra ggr mer osexiga än en man som råkar vara kort. Kukstorlek har hundra ggr mer betydelse än kroppslängd.

Spinkig för en mullig och tjock kvinna kanske. Men inte en smal.

Jag postade en bild när jag vägde mindre på ett annat forum och fick någon kommentar om att jag var för muskulös. Så alla tycker inte som du.

Jag jobbar dock på att bli större. Vill ligga på 70 kg med mer muskler och mindre fett.

Fast kuken får man ju inte användning för om man blir dissad för att man är för kort. Hellre en kort kuk som får användas än en lång som aldrig får användas. Dessutom bryr de flesta kvinnor inte om kuk storlek. De tar hellre en lång Kille med liten kuk då dom ändå inte får orgasm av kuken.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-15 00:37:26 följande:

Eh nej, spinkig för de flesta kvinnor, det har inte någon betydelse vad kvinnan väger - du är en liten man oavsett.. Du är ju inte direkt en musklig kille. För muskulös? Haha, men den vikten, knappast. 70 kg man är en pytteman oavsett längd. Det kanske skulle vara stort om du var dvärg.

Kuken är hundra ggr viktigare än kroppslängden, kvinnor skull välja en kort kille med bra kuk hundra ggr om. En miljon ggr hellre än en kort kille som tycker synd om sig själv iaf. Till skillnad från kroppslängden så bryr sig betydligt fler kvinnor om kuklstorlek.. Får inte kvinnor orgasm av kuk? Vilken värld lever du i? Du är både kort, klen, har liten kuk och har ingen susning om vad kvinnor vill ha sexuellt. Snacka om minus

Liten kanske.

Men jag vägrar skaffa kagge och jag gillar en muskulös men atletisk kropp. Så jag vill inte bli för stor.

Dessutom enligt undersökningar så gillar kvinnor precis den kroppstypen. Brad Pitt i fight vägde 70 kg men då är han 180 cm också.

För många kvinnor har han ideal kroppen.

Så är det någon som inte har koll så är det du.

Svar på tråden Ni korta män