Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

Ni korta män

Anonym (Lång) skrev 2021-05-16 17:15:55 följande:

Såg ett amerikanskt program för många år sedan där man lät en bunt män och kvinnor speeddejta och sen besvara frågor för att reda ut vad som var viktigaste egenskaperna. Det man kom fram till var att bakgrund, lön, utbildning var helt irrelevant för kvinnorna. Det viktigaste var att killen var lång. Killarna föredrog mest den klassiskt flörtiga tjejen som petade med håret och lyssnade intensivt på dom.

Är också känt att många chefer är över genomsnittet så det är inte endast i kärlekslivet långa män har en fördel.

Min son lär landa på runt 2 meter vilket känns bra med dom fördelar det ger.

Var det nån deltagare i gift vid första ögonkastet också som ville ha en lång man. Men experterna hade parat henne med en kort. Det gick inge vidare.

Så i senaste programmet när en annan kvinna absolut ville ha en lång man så fick hon som hon ville.

Skönt för din son inga begränsningar på vilka kvinnor han kan välja då :)
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (A) skrev 2021-05-16 17:52:53 följande:

Du får ha vilka krav du vill. Men felet du gör, är att du verkar tycka att kvinnor ska  gå ner i vikt och träna för din skull. Varför då? 

För hälsans skull. Vi har en fetma pandemi i bakgrunden av covid som ingen tycks bry sig om ...

Men ja det stör mig också att nästan alla är överviktiga på Tinder. Utbudet för mig blir försvinnande litet och de smala är det hett villebråd om...
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-16 17:58:36 följande:

Men en fördel har ju korta eller normalkorta som du pelle på 173 cm - korta lever längre i alla fall - generellt då- om man ska kolla på undersökningar osv så är det inte hälsosamt att vara FÖR lång heller

Sant.

Det är en stor bonus med tanke hur kort livet är. Men såklart man saknar ändå en livskamrat att dela minnen med.

Men livet är väl så. Vilka för och nackdelar man får är ett lotteri.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (A) skrev 2021-05-16 18:22:14 följande:

Finns många som har en hälsosam vikt, men du vill ju ha kvinnor på gränsen till undervikt (så ditt snack om hälsa klingar ju falskt...) så självklart är utbudet för dig litet. 

Nu är ju inte livet rättvist, så alla som inte ser ut som filmstjärnor får ju sänka sina krav, så är det för de flesta. 

Här kan du läsa vad kvinnor attraheras av

www.mabra.com/relationer/studie-det-attraheras-kvinnor-av-hos-man-och-hos-andra-kvinnor/6669585

Gränsen till undervikt är inte ohälsosamt. BMI är ett trubbigt mått.

59% gillar stor händer också.

Generellt har ju långa större händer.

Själv har jag väldigt små händer. Mina ögon kan jag inte göra nåt och ett leende räcker inte långt enligt min erfarenhet.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-16 18:48:36 följande:

Jag har inga preferenser att killen måste vara en muskel knutte!!

Min man var inte det när vi träffades och jag såg ju inte hans kuk..vilket jag skrivit, 

det var ett stort + däremot...

Visst kan och har dom flesta preferenser, men kanske man kan sänka dom lite om man harsvårt att hitta någon kanske??

Har aldrig haft det problemet, men om jag hade haft det så skulle jag nog sänka mina ev krav!?

Du som gillar länkar här är en till för dig....

omni.se/storleken-har-betydelse-korta-personer-lever-langre/a/wex62M

Man kan inte styra vad man attraheras utav. Det är inte bara det fysiska jag inte gillar med mulliga. Jag tycker det visar på dålig karaktär också. När man inte tar hand om sin kropp. Det är ottraktivt.

Tack, för länken.

Jag försöker förlänga livet ytterligare genom att hålla mig i bra form också. Ingen tror på hur gammal jag är
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (K) skrev 2021-05-16 19:10:10 följande:

?Man kan inte styra vad man attraheras utav.?

Det gäller även kvinnnor som inte gillar korta män med små händer.

Kvinnor kan gå ned i vikt väldigt enkelt. Män kan inte bli längre.

Så kvinnor har det lättare.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Lång) skrev 2021-05-16 19:40:08 följande:

Förhoppningsvis börjar min son intressera sig för nåt annat än gaming en vacker dag och då kan det i alla fall vara bra att ha det lite lättare. Fast blir han typ 210 cm kanske det blir nackdel.

Jag var intresserad av gaming till 20-25. Sen växte jag ifrån det när jag började att jobba.

Men ja börjar man bli 210 cm så kanske det finns några kvinnor som tycker att det är för långt.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (K) skrev 2021-05-16 19:51:00 följande:

Det är irrelevant om kvinnan blir inte attraherad av korta män med små händer.

Tror du att kvinnan blir mer attraherad av korta män med små händer om hon går ner i vikt?

Eller hur är relevant?

Nej, man får väl försöka hitta en kvinna som attraheras av annat än längd och stora händer.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Ointresse) skrev 2021-05-16 20:43:11 följande:

Dörren går ju åt båda håll. Det spelar ingen roll om han har händer som dasslock är 2 m lång och en hästballe. Föredrar han en smal vältränad tjej så gör han. Det är inte bara kvinnor som väljer.

Appropå dasslock.

Alla kvinnors dröm kille

• Anonym (Pelle)
    Anonym (K) skrev 2021-05-16 22:06:56 följande:

Och vad gör du om ingen av dem är smala?

:)

Jag försöker undvika att matcha dom som inte är det.
Svar på tråden Ni korta män