Inlägg från: Anonym (tack för kaffet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tack för kaffet)

Mest avtändande drag hos en man?

Anonym (Anders) skrev 2021-05-12 21:33:08 följande:

Väldigt många av er tycker att snåla män är avtändande.

Så om en medelinkomsttagare utan alltför tjock plånbok är ingen man ni skulle satsa på.

Då är mina fördomar sanna.

Jag bedömer i alla fall en persons snålhet/generositet utifrån deras tillgångar.

En miljonär som ger en unge i släkten en hundring i studentpresent är snål.

En arbetslös ung person som ger en unge i släkten en hundring i studentpresent (eller bara en bukett egenplockade ängsblommor) är helt rimlig.

Vi hade jättebra fester i slutet av våra studentår, då sattes en blomkruka i ertt hörn där alla fick sponsra festen med en slant - utifrån vad man tyckte det var värt och hade råd med. Vi som redan hade välbetalda jobb la 100-300 kr, de som fortfarande pluggade eller var utan jobb la ett par tjugor- helt okej! Och de pengarna blev sedan grundplåt till nästa fest.
    Anonym (H) skrev 2021-05-13 12:17:05 följande:
    Har du svans, eller är på riktigt så korkad?
    Ja det är svårt att veta på FL ibland. Men vissa njuter så av att känna sig kränkta, det är kanske det enda nöje de har?
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 16:16:31 följande:
    Jämställdhet är bara bra när det gynnar feministerna säg ?
    Har du överhuvudtaget varit vaken när du läst här senaste året så borde du uppfattat att mari123 är så långt ifrån en feminist man kan komma.

De kvinnor som är fast i förlegade könsroller och inte kan dra i en skruv själv resonerar dock ofta precis som hon.
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 16:58:29 följande:
    Kvinnor är inte direkt logiska. Varför vill man betala för någon man inte finner intressant? Men det stämmer att de inte ha velat träffas igen heller.
    För då är de definitivt inte skyldiga dig nåt och det finns inget att tjafsa om angående att bjuda igen. En del män har svårt att ta ett nej och det finns tom de som har gett kvinnor knytnävsslag i ansiktet när hon tackat nej till en drink.

Beteendet är 100% logiskt - det är mycket billigare att betala för att bli av med en dejt än att behöva uppsöka tandläkare.
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 17:09:57 följande:
    Okej, så nästa gång en tjej bjuder på första dejten ska jag ta det som en diss och gå därifrån ?

Det mest logiska hade ju varit att hitta på nåt att hon måste gå ... Istället för att betala för mig och spendera mer tid med mig ...
    Den mindre pessimistiska tolkningen är att kvinnan tyckte sällskapet var okej men att det bara inte klickade riktigt, och då är det väl trevligt att bjuda?

Jag vet ju inte vad du gör eller säger på en första dejt som kan tolkas si eller så liksom.
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-05-13 20:09:50 följande:
    Det är för att de inte vill träffa dig mer och absolut inte vill stå i skuld till dig. Det är typ det värsta betyget du kan få på en dejt
    Men det är väl lite märkligt att det har blivit så?

Själv behöver jag inte dejta men jag hade aldrig fattat hur jag skulle göra det idag, för jag är en generös person som gärna hade bjudit för att jag haft en trevlig kväll.
    Och så måste det tydligen betyda en diss nu då...

O tempora, o mores!
    Anonym (man som inte kan) skrev 2021-05-13 22:42:22 följande:
    Jag tycker det är fel! Man bör lägga sig på en nivå så att alla kan betala lika. Nu blir det i stället "ja stackars fattiga dig, klart du inte ska behöva betala lika mycket som oss rika". Liksom lite mikro härskarteknik där. Allas lika värde bör gå i första hand.
    Och då har du en fest där alla äter ärtsoppa och salta pinnar istället för att alla får grillat och varsin öl.

Jag personligen tycker inte det är kul och betalar mycket hellre än äter tråkig mat.
Svar på tråden Mest avtändande drag hos en man?