Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

Mest avtändande drag hos en man?

mari123 skrev 2021-05-13 05:43:08 följande:

Småsnålhet är oattraktivt. Liksom att på första daten på restaurangen börja som Ove Sundberg och dela och räkna på notan! 

Det är väl bara att säga till restaurangen att vi betalar var för sig ?

Varför ska mannen betala för kvinnan ? Har vi inte kommit längre än så när det gäller jämställdhet...
  • Anonym (Pelle)
    mari123 skrev 2021-05-13 16:14:33 följande:

Inte jag.

Jämställdhet är bara bra när det gynnar feministerna säg ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (tack för kaffet) skrev 2021-05-13 16:25:11 följande:

Har du överhuvudtaget varit vaken när du läst här senaste året så borde du uppfattat att mari123 är så långt ifrån en feminist man kan komma.

De kvinnor som är fast i förlegade könsroller och inte kan dra i en skruv själv resonerar dock ofta precis som hon.

Ok, jag förutsatte att alla kvinnor var feminister.

Jag har varit på dejter och där har kvinnorna varit så snabba på att betala för både mig och sig. Trots att jag kan betala för mig själv.

Liksom för att visa att gamla normer inte gäller längre.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Liv) skrev 2021-05-13 16:44:24 följande:

Jag brukar vara snabb på att betala vid första dejten om jag inte vill träffa honom igen.

Kvinnor är inte direkt logiska. Varför vill man betala för någon man inte finner intressant? Men det stämmer att de inte ha velat träffas igen heller.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (tack för kaffet) skrev 2021-05-13 17:05:40 följande:

För då är de definitivt inte skyldiga dig nåt och det finns inget att tjafsa om angående att bjuda igen. En del män har svårt att ta ett nej och det finns tom de som har gett kvinnor knytnävsslag i ansiktet när hon tackat nej till en drink.

Beteendet är 100% logiskt - det är mycket billigare att betala för att bli av med en dejt än att behöva uppsöka tandläkare.

Okej, så nästa gång en tjej bjuder på första dejten ska jag ta det som en diss och gå därifrån ?

Det mest logiska hade ju varit att hitta på nåt att hon måste gå ... Istället för att betala för mig och spendera mer tid med mig ...
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Liv) skrev 2021-05-13 17:20:58 följande:

Nja, det kan ju vara saker som kommer fram under dejtens gång eller ett beteende som jag känner inte är attraktiv som gör att jag ser till att jag inte ska stå i skuld till killen vid slutet av dejten. Jag köper loss skulden genom att betala för båda. Jag hoppas att kunna dissa utan tjafs om ?jag betalade för ditt kaffe, du är skyldig mig en dejt till? eller vad nu de kan hitta på. Snubbar kan vara väldigt uppfinningsrika när det kommer till skuldbeläggande. Oftast går det ganska smidigt ändå när man dissar, men det händer ju att det blir tjafs.

Okej, det låter ju vettigt.

Jobbigt med killar som inte kan ta ett nej.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-05-13 20:09:50 följande:

Det är för att de inte vill träffa dig mer och absolut inte vill stå i skuld till dig. Det är typ det värsta betyget du kan få på en dejt

Okej, varför kan man inte bara betala var för sig då ? Då står hon ju fortfarande inte i skuld till mig ? Jag hade inte en aning om att kvinnor resonerade så...

Trodde det var för att man ville vara snäll/göra ett bra intryck.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (man som inte kan) skrev 2021-05-13 22:45:41 följande:

Snålhet verkar vara oattraktivt så det är väl lika bra att betala? 

Jag brukar inte hinna. Tjejen hinner före att betala.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (man som inte kan) skrev 2021-05-13 22:53:58 följande:

Gött, då får du gratis mat!

Så brukar jag resonera också. Gillar hon inte mig så har jag fått lite mat eller en drink iaf :)
Svar på tråden Mest avtändande drag hos en man?