Inlägg från: Anonym (Svårt läge) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svårt läge)

Tjejer, vad tycker ni om otrohet?

Anonym (O) skrev 2021-05-14 10:13:42 följande:

Jag har legat med en gift man och det gjorde det absolut inte bättre utan motsatsen. Det var så mycket jag inte kunde få av honom när han var gift som jag vill när jag är nykär.

Anonym (A) skrev 2021-05-14 11:51:39 följande:

Jag har också varit med en upptagen man. Visste iof inte att han var upptagen tills jag redan blivit fast. Värsta misstaget i mitt liv. Man pendlar hela tiden mellan känslan av skuld mot personens partner och att man känner sig värdelös. Man är fast, kär och dum. Som någon skrev tidigare man får verkligen noll behov uppfyllda i början när man är nykär, det är helt ärligt talat slöseri med tid. En gång men aldrig igen. Inte så glamoröst som vissa försöker få det att framstå som. Allt den andra parten säger känns som en lögn.

Så jag tycker att moraliskt, känslomässigt och psykiskt känns det fel. Jobbigt. Sämsta upplevelsen jag varit med om.

Är inte så oerhört emot otrohet som vissa här. Men jag håller med båda er så mycket. Otrohet är, om inte annat, slöseri med tid. Särskilt tror jag det är det om man är kär. Då kan det bli personlig katastrof - för den som är kär. Och ofta kanske man inte ser det förrän efteråt. För det är som ni säger. I början när man vill vara nära den här underbara människan man har involverat sig i, så får man inte det. Man kan aldrig vara prio nr 1, hur mycket han eller du försöker. För allt måste ske i hemlighet. Det finns en massa hänsynstaganden barn, fru, man familj, arbete etc etc. Det finns också en massa förhållningsregler, skam och skuld. Det är ett chicken race - där man gömmer sina verkliga känslor. Båda gömmer sig och ingen vågar säga hur de verkligen känner - varken bu eller bä. Man får inte bli kär! Förhållningsregler om hur mycket känslor får man prata om och vem som bestämmer det. Det är ett svårt läge och en ganska dum situation. Nej, egentligen inte att rekommendera och ändå är det så vanligt för vi är bara människor.
Svar på tråden Tjejer, vad tycker ni om otrohet?