Anonym (enkelt) skrev 2021-05-17 13:03:03 följande:
Extrema åsikter finns väl i alla läger... och högerextremistiska åsikter finns såklart i alla högerpartier. De som främst driver eller rättare sagt när sig på islamofobi i Sverige är främst SD.
Jo jag håller med om att problemen invandringen (till vilket problem med islam hör till) negligerats och tystats ner av så gott som alla partier vilket var det som öppnade dörren för SD.
Och ja feminismen (som till stor del drivs av vänstern) har fått svidande kritik för att driva korståg mot vita medelålders män men totalt ignorera de riktigt grova övertrampen bland invandrare (könsstympning, bortgifte, hederskultur, etc)
Jag röstar vänster men är oxå kritisk mot invandringspolitiken och feminismen. "Vänstermänniskor" är inte en homogen grupp som tänker likadan, det finns lika stora variationer inom vänster som det finns inom högern.
Tack. Det gläder mig att vi kunde ha en diskussion i demokratisk anda. Det var det som intresserade mig. Jag skiter ju egentligen i religion, var mest intresserad av hur kopplingen sker. Tycker att du var den som gav det bästa svaret hittills.
Tror att jag återvänder till att slava för det kapitalistiska oket nu.
Undrar hur det är ställt med demokratin när man inte ens kan diskutera enkel politik utan att rasiststämpeln och hotfulla tongångar skall sätta agendan.