• Anonym (Sp)

Folk på Snapchat som inte svarar?

Ni som har Snapchat och väljer att inte svara när man skriver till er, varför har ni kvar personen som vän överhuvudtaget - varför tar ni inte bara bara bort personen om du ändå inte vill ha någon kontakt?

• Svar på tråden Folk på Snapchat som inte svarar?
  • Anonym (M)

Skickar du snaps eller meddelanden på snap? Jag svarar sällan/aldrig när någon skickar en bild eller video om det inte är något särskilt. Får runt 50 om dagen så det hade tagit upp för mycket tid.

• Anonym (Sp)
    Anonym (M) skrev 2021-05-18 09:51:09 följande:

Skickar du snaps eller meddelanden på snap? Jag svarar sällan/aldrig när någon skickar en bild eller video om det inte är något särskilt. Får runt 50 om dagen så det hade tagit upp för mycket tid.

Skickar textmeddelanden, kan t.ex. vara en fråga om hur hon mår om hon har lagt ut något som att hon gjort sig illa eller att de ska hälsa till en viss person om jag känner igen någon de lagt ut på sin storie (sånna saker) - alltså något helt vänligt bara men ändå så svarar dom inte ens.

Får typ tankar om att personen kanske tycker illa om mig av någon anledning och blir att undra varför som ens har kvar mig som vän? Är de inte bättre då att bara ta bort personen om man nu inte vill ha någon kontakt?
  • Anonym (M)
    Anonym (Sp) skrev 2021-05-18 12:26:58 följande:

Skickar textmeddelanden, kan t.ex. vara en fråga om hur hon mår om hon har lagt ut något som att hon gjort sig illa eller att de ska hälsa till en viss person om jag känner igen någon de lagt ut på sin storie (sånna saker) - alltså något helt vänligt bara men ändå så svarar dom inte ens.

Får typ tankar om att personen kanske tycker illa om mig av någon anledning och blir att undra varför som ens har kvar mig som vän? Är de inte bättre då att bara ta bort personen om man nu inte vill ha någon kontakt?

Jag kan inte svara för hur andra gör men jag brukar sällan skriva eller svara någon på snap, bara skicka bilder och filmer till varandra, som det är till för. Skulle inte ta det personligt för att nån inte svarar där.

Vill du chatta så skriv nån annanstans.
  • Anonym (Hmm)

Det är social media, jag försöker se det som irrelevant i så lång utsträckning som möjligt och går på hur relationen istället ter sig i verkligheten. 

Har man ingen relation i verkligheten har man inte heller egentligen en relation att oroa sig för. 

• Anonym (.)
    Anonym (Sp) skrev 2021-05-18 12:26:58 följande:

Du kan ju själv ta bort henne, så slipper du undra. 
Svar på tråden Folk på Snapchat som inte svarar?