Inlägg från: Anonym (rätt ska va rätt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rätt ska va rätt)

Lockar en upptagen kvinna dig?

Det mjäkas för mycket med idioter i Sverige. Det är lätt att tända på att knulla en upptagen kvinna om man själv inte riskerar något. Kommer det fram kan man bara två sina händer och låta henne och hennes familj vada i skiten man varit med om att skapa.

Personligen tycker jag att folk som deltar i att fucka upp andras förhållande borde hållas till svars för sitt deltagande. Jag tror betydligt färre skulle tycka det var lika "spännande" då.

Anonym (Gärna som älskarinna) skrev 2021-05-19 13:57:02 följande:
    Jag tänder inte på att knulla en kvinna.
    Trots att jag nog kan betraktas som rätt så sexuellt erfaren så har jag aldrig knullat en kvinna.

Jag älskar med en kvinna.
    Att jag väljer ha inställningen att jag älskar med en kvinna (i stället för att knulla henne) är nog en av orsakerna till att jag får så många chanser och har lett fram till att jag har fått bli så sexuellt erfaren.

Om en kvinna i relation vill vara med mig så bryr jag mig inte om vilken typ av relation hon befinner sig i, jag gör ingen aktiv handling för att reda ut det. Jag har ingen aning och bryr mig inte om de ha någon typ av öppet förhållande, om hon har tillåtelse eller inte. Det är hennes ansvar och det är deras sak, även deras problem om det nu skulle vara ett problem för dem.

Om hon vill vara med mig och jag gillar det så är det upp till henne, för mig är hon fri att göra sitt eget val och fatta sitt eget beslut. Jag har absolut ingen som helst rätt att begränsa denna kvinna, eller att ha åsikter om eller ansvar för hennes beslut.
    För att vara någon som är så duktig på att märka ord (knulla vs älska) så verkar du vara väldigt dålig på att läsa eftersom du verkar ha missat det där med att DELTA. Jag skrev inte att du ÄR otrogen jag skrev att du DELTAR i en otrohet.

Givetvis har du inget ansvar för deras förhållande eller hennes otrohet, men du har ett ansvar för vad du gör och vad du deltar i som du inte kan avskriva dig genom att peka finger på henne. Valet att delta i hennes otrohet gjorde du själv, alltså ligger hela ansvaret för ditt deltagande på dig och då är det fullt rimligt att du borde få ta din del av konsekvenserna eftersom du trotts allt var med och bidrog till det.

Japp hon är fri att göra som hon vill men får oxå ta sitt ansvar för konsekvenserna hennes handlingar leder till och detsamma gäller dig, du är fri att delta men får oxå ta ditt ansvar för ditt deltagande.
    Anonym (Gärna som älskarinna) skrev 2021-05-20 09:58:43 följande:
    Hela ditt upprörda resonemang faller platt eftersom du inte vet om hon är otrogen eller inte.
    Du borde försöka se på livet lite mera positivt i stället för att låta dina egna känslor spela dig ett spratt och du väljer att förutsätta det allra värsta du kan tänka dig "-Hon är otrogen!!!", utan att du egentligen har någon aning.
    Jag kan inte känna till vilka villkor som gäller i deras relation.
    Men hur kan du veta om det är otrohet eller om det är något som är ok i deras relation???

Självfallet vore det direkt fel av mig att lägga mig i deras förhållande, att lägga mig i och överta deras ansvar för hur de väljer att sätta sina egna regler och hur de väljer att bemöta varandra.
    I dag är det uppenbarligen ganska vanligt att kvinnor som rör sig ute, eller som på nätet eller annat sätt söker en extra partner, att de ha någon typ av öppet förhållande eller att de har någon typ av överenskommelse med sin man.
    Det kan aldrig bli mitt ansvar, inte ens delvis, att ta reda på vilka villkor som gäller i deras relation och jag har ingen som helst rätt att vare sig lägga mig i eller ha åsikter om hur de väljer att leva sitt liv.

Jag har självfallet ingen som helst rätt vare sig att begränsa denna kvinna eller ta ifrån henne ansvar att hon har rätt att fatta sina egna beslut.

Jag tar mitt ansvar och jag anstränger mig att bemöta henne mycket väl.
    Från flera olika kvinnor har jag fått många bekräftelser på att hon verkligen tycker om hur jag bemöter henne och hon gillar vad jag gör med henne och att jag låter henne uppleva saker som deras män uppenbarligen inte klarar.
    Så du (rätt ska va rätt) får väl åtminstone försöka glädja dig åt och glädjas med  dessa kvinnor att det blir mycket som blir rätt.
    Om du inte vet om att hon är upptagen så kan du såklart inte klandras för det... men nu handlade väl tråden om upptagna kvinnor, eller hur? 

Ja, för att delta i att fucka upp livet för andra är ju såklart enda sättet man kan vara positiv påDrömmer Det är kanske du som borde omvärdera din narcissistiska syn på livet. Det går alldeles utmärkt att ha kul UTAN att bete sig som ett svin.

Du behöver inte "överta" deras förhållande för att "lägga dig i". I samma sekund du knullar den upptagna kvinnan så deltar du ju i hennes otrohet och då har du redan lag dig i deras förhållande, för ert "samarbete" kan ju få lite småtråkiga konsekvenser för deras förhållande.

Förstår att du gärna skulle vilja delta i att göra vad du vill mot vem du vill och vara helt ansvarsbefriad men tyvärr funkar det inte riktigt så. Det är mer en fantasi som moraliskt handikappade människor drömmer om. I verkligheten är dina egna val och  handlingar ALLTID ditt ansvar oavsett hur gärna du vill lägga dem på andra. Det är ju inte kvinnan som tvingat dig att knulla med henne? Det valde du väl alldeles själv, eller hur? Valde du själv att delta så kan du ju inte skylla det på henne. Ditt val, ditt ansvar.

Japp du har ingen rätt att tala om för henne vad hon ska göra, men vi pratar ju inte om vad hon gör, vi pratar om vad DU gör, dvs ditt deltagande i hennes otrohet. Och vad DU väljer att göra kan du absolut bestämma över. Eller menar du att du inte har kontroll över din kropp och den bara gör saker av sig själv?

Nej, du tar ingen som helst ansvar det enda du gör är att med alla medel försöka lägga ansvaret för dina val och handlingar på andra och påstå att det är kvinnans fel att du väljer att knulla med henne.

Jag ser ingen poäng i att glädjas åt egoism, svek och lögner... det är nog mer din grej. Jag gläds hellre åt när människor behandlar andra väl.
    Anonym (Gärna som älskarinna) skrev 2021-05-20 16:38:19 följande:

Du behöver skärpa dig och läsa mera noggrant innan du blandar in dina egna starka känslor.
    Du ger ju intryck av att vara helt förblindad och besatt.
    Läs vad som står i trådstarten och läs vad jag har skrivit innan du får ett psykbryt.

Ja, hon är upptagen och jag vet det. När skulle jag ha sagt något annat?
    Jag har överhuvudtaget inte skrivit något om att överta deras förhållande.

Vare sig jag eller du vet om hon är otrogen eller om hon faktiskt har lov att göra det.

Det är rätt vanligt att kvinnor som söker en extra partner har någon typ av öppet förhållande eller att de har någon överenskommelse med sin man.
    Det är inte mitt ansvar (och inte ditt!) att på något sätt fastställa exakt vad som gäller i deras relation, vilka regler de kommit överens om eller vilka löften de gett varandra.
    Vare sig jag eller du har något med den saken att göra.

Det är ju inte ens möjligt för mig att ta ansvar för den saken eftersom det är ju helt omöjligt för mig att exakt fastställa vilka regler de har.
    Jag har ingen rätt att lägga mig i eller ha åsikter om hur de väljer att leva sitt liv. Det har inte du heller!

Jag har ingen rätt att begränsa denna kvinna.
    Hon har självfallet rätt att fatta sina egna beslut och det är hennes ansvar.

Återigen, eftersom du inte vet om hon är otrogen eller om hon har lov att vara med mig så faller hela ditt resonemang platt till marken tillsammans med alla dina upprörda känslor.
    Skärp dig lite så kanske du fattar.

Gör gärna ett försök att ändra ditt eget personliga val till att tänka goda tankar om andra människor,
    istället för att du väljer motsatsen.
    Det finns faktiskt en poäng i det och jag tror du personligen skulle må bättre av det.

Du kanske skulle må lite bättre av att göra ett personligt experiment och förutsätta att både hon och jag är glada och öppensinnade människor som trivs och känner både frihet och glädje i livet?
    Hon och hennes man har ett förhållande där hennes man inte låter sig själv styras av svartsjuka, inte låter sig styras av begär av att äga henne och vara inlåsande.
    Hon kanske har lov till att ha en älskare ibland.
    Hon väljer att ta mig som sin älskare. Jag gillar henne och jag tar mitt ansvar och jag anstränger mig på mitt allra bästa sätt att bemöta henne mycket väl, jag ger henne massor av uppskattning och bekräftelse, och jag älskar med henne på ett sätt som hon gillar och som ger henne extremt mycket tillfredställelse, vi älskar med varandra på ett sätt som hon aldrig kan uppleva med sin gamla vanliga man.
    Så du (rätt ska va rätt) får väl åtminstone försöka glädja dig åt och glädjas med  dessa kvinnor att det blir mycket som blir både rätt och väldigt skönt.

Och du behöver skärpa dig sluta spela dum och låtsas som att du inte fattar skillnaden mellan dina handlingar och hennes handlingar.

Återigen är det ju rätt löjligt av dig att snacka om att du inte kan begränsa kvinnan när det vi pratar om är dina egna handlingar (ditt deltagande) och inte hennes handlingar.

Samma sak gäller dina hänvisningar till öppna förhållanden. För dels utgör ju de en ganska liten andel av alla förhållanden så oddsen för att kvinnan du knullar är i ett öppet förhållande är ju rätt liten och dels vet du lika bra som jag att du ganska lätt kan ta reda på det är så genom att ställa frågan, eller hur? Men det är ju klart att om du använder "hon kanske har ett öppet förhållande" som en dåligt ursäkt för att du egentligen inte bryr dig så kommer ju motivationen vara särskilt stor...

Gör gärna ett försök att ändra ditt beteende så du kan se dig själv i spegeln och vara stolt över det du ser utan att behöva hitta på en massa löjliga ursäkter för ditt agerande. Jag har hört att man mår bäst av att vara ärlig med sig själv..Solig
    Anonym (Gärna som älskarinna) skrev 2021-05-21 09:22:57 följande:
    Du uppträder som att du är helt förblindad av dina egna känslor och av bitterhet?

Grundförutsättningen är att du vet inte om hon är otrogen eller ej.
    Därför faller dina utbrott och ditt resonemang platt!
    Försök, för din egen och alla andras skull, att tro gott om människor och inte döma dem på det värsta sätt du förmår, när sanningen är att du faktiskt inte vet något.

Samma sak gäller dina hänvisningar till öppna förhållanden. För dels utgör ju de en ganska liten andel
    Vad vet du om det?
    Jag pratar inte om generellt om alla kvinnor i alla förhållanden, har du svårt att förstå det?
    Jag begränsar mig tydligt till att endast prata om de kvinnor som är öppna för att träffa en extra man. Hur kan du inbilla dig själv att du kan ha någon aning om hur stor andel av dessa kvinnor som lever i någon typ av öppet förhållande eller som har en öppen, stödjande och förstående man som med kärlek ger henne lov, eller liknande?
    Min erfarenhet är att det finns ganska många sådana kvinnor.
    Sanningen är att du har inte den blekaste aning!

Jag undrar av ditt sätt att uppträda, uttala dig om andra människor och ditt sätt att bemöta de som har en annan uppfattning än du, gör att du ger intryck att du vill äga kvinnan, är en mycket svartsjuk, extremt inlåsande, sluten och begränsande man mot din partner? Sådant sätt är typiska saker som kan få en kvinna att känna sig så instängd, begränsad och inlåst av sin man att hon känner att förhållandet är dåligt för henne och det kan leda till att hon börjar fundera på otrohet.
    Detta sätt kan innebära att man direkt och aktivt driver sin partner till otrohet. Kanske är detta precis så som du tidigare har gjort, du har drivit din partner till otrohet, och därför uttalar du dig och bär dig åt så som du gör?
    Kanske är det därför du inte klarar att ta in och inte klarar att förstå det som jag skriver och att vi är många människor som inte delar dina åsikter och framförallt inte ditt sätt att bemöta andra människor?

du ganska lätt kan ta reda på det är så genom att ställa frågan, eller hur?
    Har du överhuvudtaget försökt att tänka här? Hur ska jag värdera svaret? Du pratar vitt och brett om lögner och svek. Men här menar du tvärtom att jag kan ställa en extremt känslig fråga och jag ska räkna med att jag får ett 100% ärligt svar? Hur tänker du människa..?

Du verkar störa dig väldigt mycket på att jag betraktar henne som en fri kvinna som har rätt att själv fatta sina beslut och att hon själv tar ansvar för sina beslut. Jag anser mig inte ha någon som helst rätt att begränsa denna kvinna, ingen som helst rätt att bestämma över henne, ingen som helst rätt att begränsa eller ta ifrån denna kvinna hennes eget ansvar. Jag har vare sig något intresse eller någon vilja att begränsa denna kvinnas frihet.
    Detta är kanske den största skillnaden mellan dig och mig, din största strävan är att äga, låsa in och begränsa kvinnan?

Det är så tydligt att du är helt fel ute i dina känslomässiga utbrott, du förutsätter saker och hittar på negativa förutsättningar som faktiskt inte finns.
    Lägg av med det och lägg ner dina negativa resonemang.
    Försök att se lite mera positivt på tillvaron och framförallt på andra människor.
    Och du uppträder som alla människor som med dåligt samvete...

1) Påstår att alla som inte är ok med deras omoraliska agerande är irrationella och bittra

2) Försöker med alla medel få sitt agerande att verka moraliskt och helt ok

3) Argumenterar lika falskt som man agerar

Japp, jag stör mig egoistiska/narcissistiska människor som enbart bryr sig om sig själva.  Men alla dina dåliga ursäkter och försökt att rättfärdiga ditt agerande är faktiskt ganska roande Flört 

Anonym (Gärna som älskarinna) skrev 2021-05-21 13:32:55 följande:
    Du påstod att:
    du ganska lätt kan ta reda på det är så genom att ställa frågan, eller hur?
    Du pratar vitt och brett om lögner och svek. Men här menar du tvärtom att jag kan ställa en extremt känslig fråga och jag ska räkna med att jag får ett 100% ärligt svar? Hur tänker du människa..?
    Ja, eller menar du att det är omöjligt att fråga någon du tänkt knulla med om hon har en partner? På vilket sätt menar du att ställa den frågan skulle vara känsligare än att delta i en otrohet?

Japp, att knulla andra bakom ryggen på sin partner utan sin partners medgivande ÄR ett svek, att delta i det är att delta i ett svek. 
    Anonym (Gärna som älskarinna) skrev 2021-05-21 13:31:35 följande:
    Du påstod att:
    Samma sak gäller dina hänvisningar till öppna förhållanden. För dels utgör ju de en ganska liten andel
    Vad vet du om det?
    Jag begränsar mig tydligt till att endast prata om de kvinnor som är öppna för att träffa en extra man. Hur kan du inbilla dig själv att du kan ha någon aning om hur stor andel av dessa kvinnor som lever i någon typ av öppet förhållande eller som har en öppen, stödjande och förstående man som med kärlek ger henne lov, eller liknande?
    Enkel statistik: De allra flesta förhållanden är INTE öppna, de allra flesta som är ligger med andra gör det INTE med sin partners medgivande.

Men allt detta kan ju lätt undvikas genom att ställa frågan. Men det verkar ju du tycka är alldeles för känsligt... hmmm undrar vad det beror påDrömmer
    Tukt skrev 2021-05-21 15:07:42 följande:

Ännu en sådan där tråd där en del tror att deras argument är starkare för att de skriver långa inlägg.
    Men... jag känner mig lockad av att ge något en person inte kan få. Vem det än är.
    Kan jag göra en gift kvinna må lite bättre för stunden så kan de ge mig något igen,
    Men att det ska finnas några spännande, maktmotiv av att penetrera eller på annat sätt ha sex med en gift går bort. Allt så bygger på maktlekar ska man vara öppen med.

Spelar det någon roll för dig om hon har sex med dig med sin partners medgivande eller utan?
    Anonym (Busig) skrev 2021-05-24 17:48:35 följande:
    Pga av det som står i en annan tråd. Att de flesta vill leva med sin partner, men att det är spännande med det hemlighetsmakeri som en affär innebär. De flesta vill inte dela sin partner - inte heller de som är otrogna - hur märkligt det än kan låta. Därför tror jag att det där med öppna förhållanden inte är så lockande.

Jag har snarare förstått det som att de flesta som är otrogna har en längre affär med en person (kanske flera år lång) och att det egentligen inte är intressant att ligga runt med flera, utan att otroheten handlar om att man hittat en person man klickat med och vill ha jättemycket. När det sen tar slut kan det mycket väl vara så att personen aldrig är otrogen igen - alltså med någon annan.
    Ok, men vad har detta med ansvar för sina handlingar att göra?

Oavsett av vilken anledning man gör det och med hur många man gör det med så har väl var och en fortfarande ett ansvar för sina handlingar, den som är otrogen för sin otrohet och den som deltar för sitt deltagande?
    Anonym (norrmannen) skrev 2021-06-03 11:06:35 följande:
    En helt otrolig känsla, själv är jaf nästan blivit häktad  på detta. Älskar upptagna och utsvultna mogna kvinnor ca. 50-55 +

Klart det är skitkul för dig, du sliper ju ta del av shitshowen när det kommer fram. Det är ju inte du som ska trösta deras gråtande ungar när mamma och pappa bråkar, det är inte du som ska pendla mellan två hem för att mamma och pappa skilt sig för att mamma knullat nån annan. Det är inte du som ska göra bodelning, flytta, etc...  för dig är det enkelt.
    Anonym (norrmannen) skrev 2024-05-27 12:27:43 följande:
    Kanske läsa vad jag skrriver ?   50-55 +, Hur många utav dom har små barn ?  
    Spelar det någon roll? Du slipper ju ta del av skiten du är med och skapar oavsett, eller?
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-27 12:05:02 följande:
    Som kvinnorna som plockar russinen ur din kaka.
    Min kaka? Jag knullar inte upptagna kvinnor.
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-27 13:50:18 följande:
    I och med att mannen du svarade verkar göra detta rutinmässigt, så gissar jag att han använder sig av något slags kontaktsajt för sexkontakter. Och i så fall kan det väl inte vara hans ansvar, om kvinnorna som registrerar sig där är upptagna? Jag menar, vi talar om vuxna, mogna människor. Mannen kan inte ha UNDERSÖKNINGSPLIKT innan han går till sängs med kvinnan. Eller?

Det skulle vara en annan sak om han medvetet gick in för att förföra gifta kvinnor i någon miljö som inte är avsedd för det, som i yrkesmässiga sammanhang.
    Nja, imo att han själv skriver i en tråd som handlar om upptagna kvinnor så tror jag nog att han fattade mycket väl att det är upptagna kvinnor vi snackar om och inte singlar.

Ja det finns säkert jättemånga fina sätt att rättfärdiga egoism och brist på respekt och hänsyn fört andra människor. Där "jag har minsann inte undersökningsplikt" bara är en av många. Men ska vi sluta hyckla och snacka skit så tror jag nog att vi allt är medvetna om vad det verkligen rör sig om. Att man helt enkelt skiter i vem som drabbas, bara man får sitt.... att man sen har svårt att stå för det öppen och snackar gärna bort det med kreativa "förklaringar" är ju iof inte svårt att förstå. 
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-27 14:24:43 följande:
    Gjorde du detta när du själv var ung eller singel, alltså? Kontrollerade din dejt i folkbokföringsregistret, genom kompisar o.s.v. för att vara säker på att han inte var upptagen? Innan ni gjorde något? Tror få människor håller på så. Och även om man VET det, så är det den gifta personens val och ansvar. 

Gör du så med allt? Hittar på fiffiga ursäkter för att göra det enkelt för dig själv att göra vafan som helst och slippa stå för vilka konsekvenser det får för andra?

Personligen blev jag uppfostrad med att stå för det jag gör. Men jag gissar på att det inte ingick i din uppfostran. 

Jag menar vill man bete sig som en fullblodsnarcissist/egoist och fullkomligen skita i vilka som drabbas bara man får det man anser sig behöva så fine gör det, men det minsta man kan göra är väl att stå för det kan man ju tycka... att sitta och snacka bort det diverse långsökta ursäkter är ju så jäkla lågt det kan bli och snudd på mer patetiskt än själva handlingarna i sig.
    Cathariiina skrev 2024-05-27 21:35:03 följande:

Du glömde alternativ 3: "Jag har råkat träffa en upptagen person och vi har råkat bli kära i varandra. Jag önskar att han/hon inte hade varit upptagen." Detta är nog betydligt mer vanligt, än att folk ser upptagenheten i sig som en tillgång.

Fast "råkar" man bli man bli kär bara sådär pang? Eller börjar det med attraktion/intresse som man "bara råkar" snickra vidare på flitigt tills det blir en förälskelse?

Och om man medvetet såg till att attraktion BLEV en förälskelse genom att MEDVETET ta 150 små små steg som man hela tiden kunde satt stopp för men  VALDE att inte göra det. Kan man verkligen påstå att man "bara råkade" bli kär? Det låter ju mer som ett fullt medvetet val.

Jag tror faktiskt inte det är så vanligt att folk blir störtkära vid första ögonkastet, typ man ser någon, hinner säga hej och pang så är man mega mega kär. Jag tror snarare att det oftast är en process med massor med medvetna val.
    Cathariiina skrev 2024-05-30 16:48:11 följande:
    Jag tror att vi är programmerade att sugas in i förälskelser, på gott och ont. Vi lurar oss själva - och sedan sker de där små stegen, precis som du säger. Men ingen av oss skulle heller finnas här idag, om inte ett antal av våra anfäder och anmödrar hade låtit sig lockas och förföras. Ingen människa har ett stamträd där varje generation i alla tider bakåt avlats i den äkta sängen.

Nja jag tror inte vi är programmerade för att sugas in, vi har ju både impulser och förmåga att kontrollera våra impulser, det är ju trotts allt det som skiljer oss från djuren, djur har bara impulser, människor har både och. Så att bara prata impulser men utesluta förmågan att kontrollera dem blir ju lite fel. Och bevisligen går det alldeles utmärkt att inte sugas in för alla gör ju inte det. Vissa drar i handbromsen tidigt, andra gasar på istället. Så det handlar nog mer om hur bra eller dålig man är på att kontrollera sina impulser.

Att använda evolutionära/historiska argument är tveeggat och misstaget många gör är att argumentera för "stenåldersbeteende" men i ett modernt kontext. Dvs man använder hur folk betedde sig i stenåldern för att rättfärdiga/förklara hur folk beter idag idag. Men folk levde ju inte som vi gör idag i stenåldern.

Livet i savannen var inte lika glassig som idag, den var en ständig kamp för överlevnad och val av partner handlade inte bara om känslor, att välja fel partner kunde innebära döden för både dig och din avkomma. Blev en stenålderskvinna kär i en värdelös jägare så hungrade nog både hon och deras avkomma ihjäl. En stenåldersman kunde nog heller inte knulla fram hur många ungar som helst för ungarna ska ju ha mat och beskydd för att överleva och skaffa mat var inte lätt.  Kärlek på savannen/stenåldern hade nog ganska lite med kärlek att göra och väldigt mycket med överlevnad att göra.

"Ingen människa har ett stamträd där varje generation i alla tider bakåt avlats i den äkta sängen". Möjligen men till skillnad från idag så fanns ju inga lagar som skyddade människor som råkat avla ungar i fel säng så kvinnan som råkat avla ungar med någon annan än sin partner kunde bli ihjälslagen ganska omgående och likadant med hennes älskare och det oäkta barnet. Jag tror inte stenålderspar satt i familjeterapi om man säger så. Många ungar blev nog heller inte alstrade frivilligt och av den renaste kärleken heller. Världen har ju inte alltid varit lika fredlig som nu, våldtäkter var mer regel än undantag i konflikter mellan stammar/grupper.

Varför skulle stenåldersbeteende vad gäller sex vara mer ok än stenåldersbeteende vad gäller våld?
    Cathariiina skrev 2024-05-30 18:39:39 följande:
    Nu gick du ända tillbaka till savannen! Jag tänkte mer på när bondmoran i en intressant ålder runt 40 började lägga märke till den unge drängens muskelspel, där han gick med lien i slåttern... Och sedan hände det saker på höstacken, som hennes make, som blivit trött och tung, aldrig fick veta... liksom att det sista barnet inte var hans. 

Eller den unga folkskollärarfrun som blev förförd av den tjusige kyrkoherden med den välmodulerade rösten... 

Inget av sådant är bra, men är man en människa så kan det hända. Och jag är inte helt säker på att man kommer att vara mest nöjd som gammal, om man sa nej till den där kanske enda möjligheten till en besvarad passion som man fick heller. Även om det var under olämpliga omständigheter. Kanske önskar man när man är 85 och änka och ensamstående sedan många år ändå, att man hade vågat leva lite mer. 
    Våra impulser och instinkter sattes nog låååångt innan bondesamhället.

Vad tror du bönder gjorde med otrogna kvinnor?
    Vad tror du bönder gjorde med män som gillade att knulla på andras kvinnor?
    Tror du bönder tog hand om andras ungar?
    Hur behandlades oäkta barn i ett bondesamhälle?

Kort sagt, ja det har alltid funnits egoistisk människor men konsekvenserna av sina handlingar fick man ju ta både då och nu. Och egoism var lika acceptabelt då som det är nu. Ingen gillar att bli utsatt för andras egoism, inte ens egoister själva.

När saker händer för att man VALT det så kan man inte påstå att "det bara hände" då händer det för att man velat att det skulle hända och jobbat för att det skulle hända. 

Svar på tråden Lockar en upptagen kvinna dig?