Anonym (Gärna som älskarinna) skrev 2021-05-20 09:58:43 följande:
Hela ditt upprörda resonemang faller platt eftersom du inte vet om hon är otrogen eller inte.
Du borde försöka se på livet lite mera positivt i stället för att låta dina egna känslor spela dig ett spratt och du väljer att förutsätta det allra värsta du kan tänka dig "-Hon är otrogen!!!", utan att du egentligen har någon aning.
Jag kan inte känna till vilka villkor som gäller i deras relation.
Men hur kan du veta om det är otrohet eller om det är något som är ok i deras relation???
Självfallet vore det direkt fel av mig att lägga mig i deras förhållande, att lägga mig i och överta deras ansvar för hur de väljer att sätta sina egna regler och hur de väljer att bemöta varandra.
I dag är det uppenbarligen ganska vanligt att kvinnor som rör sig ute, eller som på nätet eller annat sätt söker en extra partner, att de ha någon typ av öppet förhållande eller att de har någon typ av överenskommelse med sin man.
Det kan aldrig bli mitt ansvar, inte ens delvis, att ta reda på vilka villkor som gäller i deras relation och jag har ingen som helst rätt att vare sig lägga mig i eller ha åsikter om hur de väljer att leva sitt liv.
Jag har självfallet ingen som helst rätt vare sig att begränsa denna kvinna eller ta ifrån henne ansvar att hon har rätt att fatta sina egna beslut.
Jag tar mitt ansvar och jag anstränger mig att bemöta henne mycket väl.
Från flera olika kvinnor har jag fått många bekräftelser på att hon verkligen tycker om hur jag bemöter henne och hon gillar vad jag gör med henne och att jag låter henne uppleva saker som deras män uppenbarligen inte klarar.
Så du (rätt ska va rätt) får väl åtminstone försöka glädja dig åt och glädjas med dessa kvinnor att det blir mycket som blir rätt.
Om du inte vet om att hon är upptagen så kan du såklart inte klandras för det... men nu handlade väl tråden om upptagna kvinnor, eller hur?
Ja, för att delta i att fucka upp livet för andra är ju såklart enda sättet man kan vara positiv på

Det är kanske du som borde omvärdera din narcissistiska syn på livet. Det går alldeles utmärkt att ha kul UTAN att bete sig som ett svin.
Du behöver inte "överta" deras förhållande för att "lägga dig i". I samma sekund du knullar den upptagna kvinnan så deltar du ju i hennes otrohet och då har du redan lag dig i deras förhållande, för ert "samarbete" kan ju få lite småtråkiga konsekvenser för deras förhållande.
Förstår att du gärna skulle vilja delta i att göra vad du vill mot vem du vill och vara helt ansvarsbefriad men tyvärr funkar det inte riktigt så. Det är mer en fantasi som moraliskt handikappade människor drömmer om. I verkligheten är dina egna val och handlingar ALLTID ditt ansvar oavsett hur gärna du vill lägga dem på andra. Det är ju inte kvinnan som tvingat dig att knulla med henne? Det valde du väl alldeles själv, eller hur? Valde du själv att delta så kan du ju inte skylla det på henne. Ditt val, ditt ansvar.
Japp du har ingen rätt att tala om för henne vad hon ska göra, men vi pratar ju inte om vad hon gör, vi pratar om vad DU gör, dvs ditt deltagande i hennes otrohet. Och vad DU väljer att göra kan du absolut bestämma över. Eller menar du att du inte har kontroll över din kropp och den bara gör saker av sig själv?
Nej, du tar ingen som helst ansvar det enda du gör är att med alla medel försöka lägga ansvaret för dina val och handlingar på andra och påstå att det är kvinnans fel att du väljer att knulla med henne.
Jag ser ingen poäng i att glädjas åt egoism, svek och lögner... det är nog mer din grej. Jag gläds hellre åt när människor behandlar andra väl.