Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Lockar en upptagen kvinna dig?

Underhill skrev 2021-05-23 12:56:45 följande:

Nä, inte att hon är upptagen i sig?inte det som lockar. Sen kan det eventuellt vara praktiskt beroende på hur man ser på det.

Ja, jag är kvinna men har hört från manliga vänner hur de ser på det. De menar att det är lugnare om kvinnan är gift eller i alla fall i ett stadigt förhållande, och helst även har gemensamma barn med maken, för då är risken mindre att hon ska lämna förhållandet och bli klängig och krävande.

Detta är nog ett evigt problem mellan män och kvinnor, att män ofta bara vill ha sex, mys, kvinnligt sällskap - no strings attached. Medan kvinnor vill ha en relation, även om hon från början påstår sig vara OK med att det bara ska vara ett lättsamt förhållande, och att bröllop, barn och hus inte finns vid horistonten. Sex månader in så tjatar hon om detta ändå. Den gifta kvinnan/modern har redan fått allt detta en gång, för henne är det inte panik att få uppleva det igen.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-25 10:21:41 följande:
    Verkar vara vanligt att kvinnor behöver lite nya upplevelser, stimulans, spänning, äventyr, känna sig bekräftade, många blir snabbt uttråkade. Fantiserar om andra män, och vill t o m öppna upp förhållandet och träffa andra.
    Ett öppet förhållande är verkligen inte vanligt, och särskilt inte att kvinnor initierar det. Det anses för konstigt, utsvävande och trashigt. Att gå bakom ryggen på maken i hemlighet känns enklare och mer normalt trots allt.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-25 10:44:43 följande:
    Tycker det skulle vara krångligare att smussla med det. 
    Ja men du har ju aldrig levt i en relation. Du förstår inte det här. Detta låter hårt men det är sant.

I verkligheten är det väldigt svårt att ta upp frågan om "öppet förhållande", för det är inte något som normala, etablerade människor har. Utan det är något som är associerat med bohemiska kretsar, och även med homosexuella manliga par.

Dessutom måste man i så fall acceptera att partnern också experimenterar med nya förhållanden, och då får man oroa sig för följderna av DET. Tänk om han drar hem någon sjukdom, tänk om han gör en kvinna med barn och vi måste betala underhåll för det barnet i 20 år, tänk om han kommer på att han föredrar den andra kvinnan? Det är som att öppna Pandoras ask.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (rätt ska va rätt) skrev 2024-05-27 11:58:46 följande:

Klart det är skitkul för dig, du sliper ju ta del av shitshowen när det kommer fram. Det är ju inte du som ska trösta deras gråtande ungar när mamma och pappa bråkar, det är inte du som ska pendla mellan två hem för att mamma och pappa skilt sig för att mamma knullat nån annan. Det är inte du som ska göra bodelning, flytta, etc...  för dig är det enkelt.
    I och med att mannen du svarade verkar göra detta rutinmässigt, så gissar jag att han använder sig av något slags kontaktsajt för sexkontakter. Och i så fall kan det väl inte vara hans ansvar, om kvinnorna som registrerar sig där är upptagna? Jag menar, vi talar om vuxna, mogna människor. Mannen kan inte ha UNDERSÖKNINGSPLIKT innan han går till sängs med kvinnan. Eller?

Det skulle vara en annan sak om han medvetet gick in för att förföra gifta kvinnor i någon miljö som inte är avsedd för det, som i yrkesmässiga sammanhang.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (rätt ska va rätt) skrev 2024-05-27 14:03:37 följande:
    Nja, imo att han själv skriver i en tråd som handlar om upptagna kvinnor så tror jag nog att han fattade mycket väl att det är upptagna kvinnor vi snackar om och inte singlar.

Ja det finns säkert jättemånga fina sätt att rättfärdiga egoism och brist på respekt och hänsyn fört andra människor. Där "jag har minsann inte undersökningsplikt" bara är en av många. Men ska vi sluta hyckla och snacka skit så tror jag nog att vi allt är medvetna om vad det verkligen rör sig om. Att man helt enkelt skiter i vem som drabbas, bara man får sitt.... att man sen har svårt att stå för det öppen och snackar gärna bort det med kreativa "förklaringar" är ju iof inte svårt att förstå. 
    Gjorde du detta när du själv var ung eller singel, alltså? Kontrollerade din dejt i folkbokföringsregistret, genom kompisar o.s.v. för att vara säker på att han inte var upptagen? Innan ni gjorde något? Tror få människor håller på så. Och även om man VET det, så är det den gifta personens val och ansvar. 
Svar på tråden Lockar en upptagen kvinna dig?