• Linha

Oförklarligt barnlös och IVF

Någon som vet hur chansen är att lyckas med ivf för oss som är oförklarligt barnlös? Lika bra som personer med konstaterade fel eller sämre?

Är orolig för att det är svårare för oss att lyckas eftersom det inte finns några fel som dom har hittat så kanske det finns andra fel som gör att inte heller ivf lyckas.

• Svar på tråden Oförklarligt barnlös och IVF
  • Linha

Jag var mer intresserad av skillnad i statistik beroende på orsaken till barnlösheten. Hittade själv statistk på Socialstyrelsen som visserligen är ganska gammal men visar på en inte så stor skillnad mellan olika orsaker, ålder har mcyket större betydelse. Om fler vill kolla så är länken här. Sen är ju statistik bara siffror och har ju inget att göra med min chans att lyckas. Men ibland vill man ha siffror att läsa faktaslukare som man är Tack för alla svar och länkar!

www.socialstyrelsen.se/NR/rdonlyres/F4E86304-323A-43B7-993B-91DA9FD0154A/3251/20044213.pdf

• Linha

Är ju inte inne i IVF-karusellen än men tror säkert att du har rätt Nickis. Att dom inte anpassar behandlingen utan bli löpande band. Det måste ju finnas så mycket mer orsaker till barnlöshet men det kanske inte finns någon ekonomi att hitta mer fel och ev lösningar Jag har letat runt en massa men det där var det enda jag hittade med ivf-statistik för olika orsaker.

Svar på tråden Oförklarligt barnlös och IVF