• willy

Separation med bibehållen vänskap

Fast det är du som splittrar familjen. Kanske på goda grunder. Har du pratat med henne om separation? Vad vill hon?

• willy
    Anonym (Mannen) skrev 2021-05-20 12:46:39 följande:
    Hon vill hålla ihop livet ut, hon tycker det är bra som det är. Hon kan tänka sig att kompromissa och ha sex en gång i veckan eftersom det är viktigt för mig. Men för henne är inte bra sex viktigt i en längre relation så länge allt annat är bra, utan det är mer något som tillhör ungdomen när man är fri och kan välja sexpartner mer i stundens ingivelse.
    Jag förstår dig, inte jag heller skulle kunna leva utan sex och fysisk närhet. Det verkar som att hon har tappat intresset för dig, rent krasst.
    Du verkar bry dig och du skriver inte att du har blivit otrogen. Kanske går det att hitta tillbaka? Har ni provat terapi? Det känns som att det är någonting som stör henne i relationen och det är därför hon har tappat intresset för sex. Eller hormonella rubbingar, tar hon några mediciner kanske?
    Jag skulle ge ett ärligt försök att hitta tillbaka. Om det inte fungerar, då borde hon också inse att ni inte kan fortsätta. Just nu skulle hon troligtvis känna sig sviken och hata dig för din ytlighet, för hon förståtr inte ditt behov.
    Men om ni gör slut, och du hittar en annan partner, tror inte att du kommer vara så intresserad av att semestra tillsammans längre.
  • willy

Särbo och separerade med nya parner med i bilden är inte samma sak

Svar på tråden Separation med bibehållen vänskap