• Sun 23 May 2021 12:43
    2294 visningar
    9 svar
    9
    2294

    Är detta nagellacket ok att ha på en begravning?

    Ja

    Nej

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är detta nagellacket ok att ha på en begravning?
  • Sun 23 May 2021 12:46
    #1

    Det blev ju lite skumt i formatet men ni fattar säkert.

    Jag har alltid nagellack på mig så vill helst inte gå utan men vill samtidigt vara respektfull. Så är nagellacket ok eller vad ska man ha för typ?

    Samma nagellack på bägge bilderna, bara med vs utan blixt.

  • Anonym (behöv­er du ens nagell­ack?)
    Sun 23 May 2021 12:46
    #2
    +2

    Varför? 

  • Sun 23 May 2021 12:47
    #3
    Anonym (behöver du ens nagellack?) skrev 2021-05-23 12:46:22 följande:

    Varför? 


    För att jag alltid använder nagellack och inte ser någon skillnad på det jämfört med smink.
  • Anonym (FYI)
    Sun 23 May 2021 12:56
    #4

    Du behöver inte alls tänka på nagellacket. Det viktigaste är vad du har på dig. Hörde nyss om ett skräckexempel där en kvinna kommit i en färgglad blommig klänning. Dämpade färger, helst svart är det som gäller, och inte för utmanande.

  • Sun 23 May 2021 13:07
    #5
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-23 12:56:20 följande:

    Du behöver inte alls tänka på nagellacket. Det viktigaste är vad du har på dig. Hörde nyss om ett skräckexempel där en kvinna kommit i en färgglad blommig klänning. Dämpade färger, helst svart är det som gäller, och inte för utmanande.


    Jag har redan en svart klänning som är ungefär lika utmanande som en sopsäck så det är redan fixat :)
  • Sun 23 May 2021 13:09
    #6
    -1 +1

    Nej jag tycker inte sånt nagellack passar sig, helt okey med nagellack men du borde välja något utan glitter.

  • Anonym (tradi­tioner luckra­s upp)
    Sun 23 May 2021 13:11
    #7
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-23 12:56:20 följande:

    Du behöver inte alls tänka på nagellacket. Det viktigaste är vad du har på dig. Hörde nyss om ett skräckexempel där en kvinna kommit i en färgglad blommig klänning. Dämpade färger, helst svart är det som gäller, och inte för utmanande.


    Idag är det lite hipp som happ med begravningar.

    En märklig begravning jag var med om en junimånad så ville dottern till den avlidna att alla skulle klä sig ljust och somrigt istället för mörkt för att hennes barn (6 och 4 år) inte skulle blir skrämda av alla i svart som grät.

    Brodern som bjöd in andra halvan tyckte dock inte alls så och sa inte så till dem han bjöd så på begravningen var hälften klädda i ljust och andra halvan traditionellt.

    Jag har också varit med om att den avlidna uttryckligen önskade i sitt vita arkiv att folk skulle klä sig i färg, men att det mest var hennes gamla vänner som hörsammade det och släkten kom i svart ändå.

    Det är inte lätt när man börjar ändra saker- säga vad man vill om traditioner men de gör det lättare att veta vad man ska göra.
  • Anonym (ok)
    Sun 23 May 2021 13:27
    #8
    +1

    Självklart är det ok. Sorg och respekt för den avlidne visas inte genom kläder eller smink. 

  • Anonym (H)
    Sun 23 May 2021 16:15
    #9

    Tycker verkligen ditt nagellack passar på en begravning. På min mammas begravning önskade vi att folk undvek svart, det var min mammas önskan och så har vi haft det när någon inom vår egen släkt har gått bort - sorgen är så total ändå och vi ser ingen anledning till att göra allt ännu sorgligare

Svar på tråden Är detta nagellacket ok att ha på en begravning?