• Pyris

Propavan - Atarax. Någon som vet?

Jag har ätit på både Atarax och Propavan.

Ataraxen hjälpte mig inte mot mina ångesattacker alls. Kände absolut ingenting

Propavan åt jag under min graviditet, för att kunna sova. Men fick biverkningar av dom. Kunde inte vara stilla med benen. Så istället för att sova gott, var jag uppe på natten o sprang omkring i huset. Jag blev galen till slut av springet i benen..bara stod o dunkade huvudet i väggen till slut. Det tog ett tag innan jag förstod att det var dom som gav mig springet i benen.

Jag vill ge ett tips mot hjärtklappningen.
    Propanolol. Dom sänker din hjärtfrekvens, så att du inte kan få hjärtklappning och dom sänker ditt stresshormon. Dom har hjälpt mig kanon. Och tagit många av mina ångestattacker.

• Pyris

Nää, det tror jag inte du behöver.
    Jag slutade med dom, efter det att jag blev så tokig så jag bara ställde mig o dunkade huvudet i väggen. Jag blev verkligen helt galen av den känslan av att inte kunna sitta/ligga still med benen. Allt jag ville ju var ju att sova...
    Jag förklarade för läkaren att jag fick den här biverkningen av den, men han frågade mig ändå om han skulle skriva ut fler, så det är nog ingen fara. Om du kan stå ut med det

• Pyris

Nää. Jag hade problem med benen under graviditeten. En obehagskänsla som gjorde att jag inte kunde sova pga det. Så jag fick dom här propavanen. Men dom hjälpte ju inte. MEn så fick jag citodon istället, och då kunde jag sova sen.

Kom på det där du sa med Stilnoct.
    Dom fick jag också en gång, när jag hade problem med att somna.
    Tyvärr fick jag biverkning på dom också. Biverkningen jag fick var att jag fick hallucinationer. Det var INTE trevligt. Min man blev livrädd, för att jag låg o pratade om ormar som kröp på honom, som jag försökte slå bort...dörrarna som öppnades o stängde..jag till och med kunde höra ljudet av det. Riktigt läskigt var det. MEn när jag väl somna sen, så sov jag som en stock, och mådde inte direkt dåligt dagen efter heller...

• Pyris

Angelica80:
    Jo, det var biverkningar av propavanen...det var därför det så lång tid för mig att fatta att det var tabletterna som gjorde så att jag fick spring i benen.

Svar på tråden Propavan - Atarax. Någon som vet?