• Anonym (Undrande kvinna)

Är otrohet med ex mindre allvarligt?

Tycker ni att det är mindre allvarligt om ens partner är otrogen med ett ex än om det är med en person som hen aldrig haft sex med eller varit intim med innan?

• Svar på tråden Är otrohet med ex mindre allvarligt?
  • Tecum

Nej, ett ex är ett ex av någon eller några anledningar och att börja strula med denne får iaf mig att undra om hon verkligen är över honom.

Tecum skrev 2021-05-24 19:53:07 följande:

Nej, ett ex är ett ex av någon eller några anledningar och att börja strula med denne får iaf mig att undra om hon verkligen är över honom.

Robert 558 skrev 2021-05-24 19:44:41 följande:

Grader i helvetet, men något förmildrande är det.

Om man förlovat sig eller gift sig med sin nya partner då, är det skillnad tycker ni mot om man bara är tillsammans?

Anonym (Nopp) skrev 2021-05-24 20:06:05 följande:

Snarare värre.

Värre? På vilket vis då?
  • Anonym

Nej, det är inte mindre allvarligt.
    Kan ju vara en person som alltid finns nära oss, tex om de har gemensamma barn. Varför skulle det vara mer ok?

• Pinotage
    Anonym (Undrande kvinna) skrev 2021-05-24 20:09:18 följande:
    Värre? På vilket vis då?
    Jag håller med - det är värre. Jag skulle direkt tro att nu går hon tillbaka till sitt ex.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Undrande kvinna) skrev 2021-05-24 20:09:18 följande:
    Värre? På vilket vis då?
    Jag säger också att det är värre. Det innebär ju att man fortfarande inte kommit över sitt ex på ett eller annat sätt, ett fruktansvärt känslomässigt svek!
  • Tecum
    Anonym (Undrande kvinna) skrev 2021-05-24 20:08:59 följande:
    Om man förlovat sig eller gift sig med sin nya partner då, är det skillnad tycker ni mot om man bara är tillsammans?

Ja då är det ännu värre, då är ni ett etablerat par.
Svar på tråden Är otrohet med ex mindre allvarligt?