Anonym (Ts) skrev 2021-05-25 15:27:20 följande:
Är gravid v 20 och har i det närmaste inga cravings. Kanske lite mer sug på juice, men det kan också vara att jag alltid gillar juice men tillåter mig att njuta mer av det nu ????. Men inget direkt annat, matsuget är rätt identiskt med hur det var som ogravid.
Känner mig nästan lite lurad, har ju hört så mycket om cravings och om hur folk helt snöat in på saker, och så känner jag inte saker fullt så starkt själv.
Nån annan som äter typ som vanligt som gravid?
Jag tror att såna där galna cravings är lite av en myt eller nåt som drabbar endast ett fåtal. Jag hade inga direkta craving vid någon av mina graviditeter. inte heller höll jag på och körde med min man att han skulle tillgodose alla min nycker bara för att jag var gravid.
Med första barnet mådde jag så illa att bara viss mat fungerade, det var typ sån mat som inte smakar så mycket som vitt bröd, pasta utan nåt till, banan. Skulle inte säga att det var en craving alls, det var snarare som ett måste att få i sig något alls. Mot slutet av graviditeten blev illamåendet bättre och då åt jag ungefär som vanligt.
Med barn nummer två var jag konstant hungrig, inte på nåt särskilt utan bara allmänt hungrig. Åt med god aptit min vanliga mat som jag alltid brukar äta.
Varför skulle du vilja ha en craving?