Anonym (H) skrev 2021-05-25 16:06:35 följande:
Ah spännande.
Det där med att man får äta godis, kakor och grejer ?för att man är gravid? verkar inte ovanligt att folk åtminstone undermedvetet tänker. Iaf i min omgivning.
Fick höra ett antal gånger att jag ju kan äta för jag är gravid. Försökte undvika socker rätt hårt som gravid (gjorde det även innan och såg ingen anledning att sluta med tanke på att det finns studier som visas att barn påverkas av detta redan i magen) och tackade bland annat nej till äppelkaka på jobbet, för jag var helt enkelt inte sugen egentligen och då behöver man ju inte äta bara för ätandets skull
Ja, haha, den har jag också hört. Jag äter både pasta, kakor och choklad ibland även som ogravid, (i avvägda mängder, men det är för gott i min värld för att helt avstå) så att få ta en bulle om jag är sugen är något jag gör även annars. Kanske därför jag inte känner ett behov av att passa på att unna mig extra heller nu?
Men ja, der kan säkert också variera mellan graviditeter. Blir jag gravid igen nån gång får man väl se då om det är samma sak eller helt annorlunda

.