Anonym (Dollar) skrev 2021-05-26 18:09:53 följande:
Tresor hade jag för herrans många år sen och jag kommer ihåg att jag älskade den och fick många komplimanger men när jag testade den för ett par år sen så tyckte jag att den luktade äckligt. Vet inte om parfymen eller jag hade förändrats.
Jag gillar också Rituals väldigt mycket, har den rosa parfymen och en lila body mist men jag är rädd för att dom ska börja lukta billigt efter några timmar men det kanske inte funkar så?
Hur vet man om parfymen passar ens hud?
Jag tror inte parfymen har ändrats, men med åldern ändras en massa saker i ens kropp. Jag har inte testat Tresor på mig själv på bra länge, borde nog göra det
Jag har Rituals 'Amsterdam' och jag tycker inte den luktar billigt, inte heller tycker jag mina kollegor luktar billigt när de har sina favoritdofter på sig.
Gå till en butik som säljer dyrare parfymer. Tala om att du tidigare gillat Tresor på dig själv, men nu tycker du inte lika mycket om den. Testa gärna den en gång till om du vill, du kan ju ha ändrat dig igen ang den.
De kan då plocka fram några som de tror kan passa så får du prova. Det tar tid, du behöver ju ha parfymen på dig en dag så att du kan känna de olika dofterna som blir.
Du kan ju också gå in själv och lukta i flaskorna och ta en sen som du tycker luktar bra och provspruta på dig och sen ha den en dag.
Kom bara ihåg att inte lukta på fler än typ 3 st, med mellanrum, näsan behöver lite tid på sig.
Jag fick en gång höra att en parfym som passar ens kropp smakar inget om man slickar på stället där man har sprutat den (efter en liten stund) medan en som inte passar en smakar illa.
Jag har testat, Tresor smakade inget, Chanel no 5 gjorde det, men jag tror ändå inte testet är tillförlitligt
Du måste känna att parfymen luktar gott på dig under alla dess stadier.
Det får ta sin lilla tid alltså. Min bästa vän fick en exklusiv parfym i gåva av en av sina kunder. 30 ml, dryga 6000 kr per flaska... Bara ett fåtal tillverkade, endast 200 st i fanns i Sverige. Den luktade inget vidare tyckte jag, men hon älskade den. Så, smaken är som baken.