Anonym (Parfyma) skrev 2021-05-26 18:55:12 följande:
T.o.m. den dyraste parfymen kan lukta billigt om man tar för mycket vilket oftast är fallet med de flesta människor. Det räcker med knappt EN sprayning på handlederna och sen dutta med dessa på halsen, inte spraya hela kroppen som vissa gör.
Ja gud ja! Överdos är det värsta jag vet som själv är väldigt doftkänslig. Det är inte många parfymer jag klarar av på mig själv och jag använder det aldrig om jag bara är hemma. Känner dock att jag "måste" ha lite när jag går ut.
Anonym (Bb) skrev 2021-05-26 18:58:01 följande:
Ysl
Chanel madamoiselle (min favorit)
Ailien
Alltså dofter med djupare ton i.
Har haft några Chanel men har svårt för dom nu. Konstigt men sant. Alien är det kräkvarning på för mig. Sorry.
Aniiee skrev 2021-05-26 20:50:40 följande:
Helt rätt. Och ja, DET är dyr parfym. Och ja, jag äger en flaska.
Inser väl kanske att TS inte menar dyr parfym när hon skriver dyr parfym, utan mer medelbillig parfym. Men i vissa områden har jag kanske lite skev uppfattning av vad som är dyrt och vad som är billigt. Parfym för 800 kronor ser jag inte som dyrt men som sagt...
Jag kan tänka mig att betala ett par tusen för en mindre flaska men det är inte så mycket priset som avgör som var gränsen går för billigluktande parfym som jag funderar på.