Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

    Är bengalkatter "knäkatter"?

    Jag har inte heller haft nån bengal men precis som Jemp har jag också bilden dom är rätt energiska för inte säga smått vildsinta. Känner en som har bengalkatter och dom verkar härja rätt friskt i hennes lägenhet. Sen kan det förstås handla om uppfostran och hur mycket stimulans kissarna får plus att även katter är individer. Men ?knäkatter?...njae det vetefan. :P

  • flygrl
    Anonym (Aktiv) skrev 2021-05-27 11:12:34 följande:

    Det är en väldigt aktiv kattras som kräver mycket av ägaren. Är de understimulerade kan de vara riktigt jobbiga. När vi letade katt för några år sen såg vi många bengaler för omplacering. Oproportionerligt många med tanke på hur vanlig rasen är. De är ju väldigt fina men efter att ha läst mellan raderna i annonserna och läst på om rasen så insåg vi att det absolut inte var en katt för oss.

    Vill du ha en knäkatt så finns det många andra raser som är lugnare och mer lämpliga (även om det, som du säger, varierar mellan individer).


    Samma med mig där att bengal inte är nåt som skulle funka för mig. Väldigt fina är dom men nog för energiska och krävande för min del. Har själv en go och busig blandkatt som passar mig perfekt.
Svar på tråden Är bengalkatter "knäkatter"?