Ditt bästa/sämsta second hand köp
I och med en annan tråd gällande second hand så blev jag nyfiken på allas bästa/sämsta second hand köp. Kan även vara kul att höra dyraste/billigaste. Så ni som köper second hand, berätta om era bästa fynd och största misstag. Och som bästa behöver det inte gälla prislappen utan bara nåt som ni kanske verkligen älskar att ha hemma eller nåt ni letat efter länge.
Bästa köp (second hand butik): Min antika skänk som jag älskar.
Sämsta köp (second hand butik): En fårskinnsrock som jag aldrig använde utan slängde.
Dyraste: Troligtvis min soffa, sängram eller mina matsalsstolar. Tror alla kostade runt 3500 kr. (blocket)
Billigaste (blocket): En designbordslampa som jag tyckte såg häftig ut men först tackade nej till då jag tyckte den var för hög. Då hörde säljaren av sig och säger att jag kan få den ändå för han ville inte slänga den. Älskar den lampan. Den har fått supermånga komplimanger av folk.
Billigaste jag betalat för (blocket): Ett antikt grisrosa skrivbord för 80 kr. Målade det vitt och la ut det på Blocket för 700 kr några år senare, men fick så många svar att jag insåg att jag inte ville skiljas från det. Det står nu hemma hos mina föräldrar för jag hade inte plats för det just då. Dom är inte så nöjda över det, men dom har gott om plats.