• 19Richie88

    Polisen var här

    Okej! Så lagom precis när jag hade kommit hem från arbetet här, alldeles nyss för en kort stund sedan bara.. Det blev inte mer än en halvdag på jobbet idag iom. Fredag.. Skönt.

    I alla fall så kliver jag direkt in i duschen ..och sen när jag precis är sekunder från att vara färdigduschad och är på väg ut ur duschen då knackar det på dörren. Jag vill inte bara springa rakt fram och öppna med en gång, vadå halvnaken och så.. nä.. Så jag letar ändå hyfsat snabbt upp handduk, snabbt -torkar av mig de våta, letar upp ett par kalsonger och har handduken med mig till ytterdörren halvt om mig. så när jag kommer fram, kollar i titthålet lite hastigt, hmm.? Ingen där.. 

    Jag hör hur det går i ytterdörren ut från fastigheten så då tittar jag ut genom köksfönstret. Och då ser jag att Polisen komma från vår trappa, med narkotikahund i koppel och dom rusar precis runt hörnet sätter sig i väntande bil och kör snabbt iväg.. Okej liksom, vad hände precis tänker jag?!"


    Så.. Det är så här, Jag har inte gjort något -Jag lovar!
    Jag sysslar inte med Narkotika, eller tar några andra droger ..Jag köper aldrig ens smuggelsprit, jag är laglydig som fn ju, (Fan vad nätet inte kommet att tro på det här, alla ni troll där ute, men.men.
    ..Hur som helst, till frågan nu då.


    -Hur ska jag få reda på vad det egentligen Poliserna ville mig, en Fredag runt middagstid?
    Jag kommer ju annars om inget annat att gå skitnödig hela helgen grubblandes över detta.


    -Ingenting har hänt mina barn, det ringde jag och kollade med dom.

    Ingenting har hänt min Mamma eller Pappa något osv. Ingen hade hört någon ifall någon ev. hade gått o dött liksom eller annat hemskt.. Nä, inget annat sånt onödigt heller, typ någon småsak, alla lät som frågetecken när jag kollade plötsligt om ifall allt var bra o så!?

    -Jag har inte varit vittne till något särskilt som jag kommer på såhär på rak arm heller.

    Vet någon om man kan ringa Polisen och fråga ifall där är skapat ett ärende av något slag, något i mitt, mot mitt namn typ, även om dom håller spaning på mig också kanske, för att annars överlämnar jag mig frivilligt för att jag är så laglydig.. Alltså, Jag skojar inte om det här.. Jag har ingenting att dölja liksom.
    Men, Jag vill inte ha med Polisen heller att göra.
    Någon som vet hur man går till väga här..?

    Plus att det ser inte vackert ut att ha Polisen springandes här letandes efter mig(?) i mitt trapphus, här känner alla, alla liksom ..och det skadar lite mitt annars goda ryckte också, mest för att jag jobbar inom Kommunen här där jag bor.

    Tack. Men #OroligSomFan.
    Ha det bäst.

  • Svar på tråden Polisen var här
  • Anonym (Suck)

    Hur vet du att det var en narkotikahund? Stod det KNARKHUND på en stor skylt om halsen på den eller....? Du vet väl att många poliser är helt vanliga hundförare? Tror inte ett dugg på den här tråden.

  • 19Richie88
    Anonym (D) skrev 2021-08-10 13:48:51 följande:
    Det är ju inte alls säkert att du såg något av den eventuella händelsen.
    Jo det vet jag att jag såg..
    Anonym (Suck) skrev 2021-08-10 13:54:01 följande:

    Hur vet du att det var en narkotikahund? Stod det KNARKHUND på en stor skylt om halsen på den eller....? Du vet väl att många poliser är helt vanliga hundförare? Tror inte ett dugg på den här tråden.


    Och du, vart vill Du komma med kommentaren.
    Nä! klart att det inte stod något, Inte någon skylt någonstans menar jag som lyder; "Narkotikarazzia incoming' som dom skyltar med utanför, se upp liksom här kommer vi" ..Gör dig inte dum, "Suck.

    Sen som sagt innan har dom ju letat knark här i huset där jag bor tidigare, inget konstigt i Malmö.. så vet jag inte hur det ser ut där du bor.
    For the record' Det springer ju också insatsstyrkor här hela tiden för mycket annat också.

    Sen likt "D, så har väl du också rätt? Ja jag vet att många Poliser är enkla och vanliga hundförare med.

    Sist ut, så tro vad du vill där, det är ett fritt land!
    Tja.
  • Anonym (D)
    19Richie88 skrev 2021-08-10 15:06:17 följande:

    Jo det vet jag att jag såg..


    Ok, så det inträffade alltså en händelse i området som du bevittnade och som fick polisen att komma? Men du undrade ändå varför de ville prata med dig?
  • 19Richie88
    Anonym (D) skrev 2021-08-10 15:43:07 följande:
    Ok, så det inträffade alltså en händelse i området som du bevittnade och som fick polisen att komma? Men du undrade ändå varför de ville prata med dig?
    Kan ha inträffat något precis innan i så fall eller mycket tidigare, det är inte helt omöjligt?

    Men annars, nej.. är svaret på din 1'a fråga?!
    Andra.. Om varför dom ville prata med mig? Det är miljonfrågan här."

    ..
    Där är inget som jag har gjort, och inte har någon koppling till mig heller.. av det som sker i resten av huset i så fall. Jag har inte gjort något!
    Jag vill bara bli lämnad i fred.

    Och som skrivet redan, jag kollade med mina barn, och ringde runt till Mamma o Pappa ifall det hade hänt något osv. med dom eller liknande, utan framgång.. Istället gjorde jag bara Mamma ännu mer orolig och farsan mer Arg; Om varför Polisen letar efter mig typ?"

    Jag lär nog aldrig få reda på vad det var dom ville mig?
    Konstigt att det här också var en Fredag runt middagstid.. och om dom inte var hungriga på lite lunch som jag nyss hade lagat en stund innan jag gick och duschade.. så har jag som sagt ingen som helst aning om varför annars dom kom.

    Så därför föddes den här tråden.. Och jag hade frågan om där på något sätt sådär i efterhand finns på något sätt möjligheten med att kolla vad det var dom ville mig!?
    Eller om ..och ifall det bara var en sk. fel- knackning, det händer ibland det med liksom att även Polisen gör det, likt som en full granne eller liknande som ev. går fel osv.
  • Anonym (alltkännstomt)

    Någon granne som anmält dig för något kanske.

  • 19Richie88
    Anonym (alltkännstomt) skrev 2021-08-13 15:06:11 följande:

    Någon granne som anmält dig för något kanske.


    Så kan det vara.. Men kommer dom inte tillbaka då känns det som?!
    Det är snart två ½ månad sen det hände.
  • Anonym (alltkännstomt)
    19Richie88 skrev 2021-08-15 11:22:16 följande:

    Så kan det vara.. Men kommer dom inte tillbaka då känns det som?!

    Det är snart två ½ månad sen det hände.


    Brukar man inte få betala en utryckning då också eller är det den som anmäler som får betala den??

    Om det var en falskutryckning.

    Eller så tabbade sig polisen helt enkelt och gick på fel person.
  • 19Richie88
    Anonym (alltkännstomt) skrev 2021-08-15 19:20:12 följande:
    Brukar man inte få betala en utryckning då också eller är det den som anmäler som får betala den??

    Om det var en falskutryckning.

    Eller så tabbade sig polisen helt enkelt och gick på fel person.
    Ja, svårare än så behöver det säkert inte vara.

    ..Och om hur vem' eller att man kan få betalt, för anmälan.. och om man känner sig kränkt eller, jag vet inte, det har jag ingen aning om vad som gäller.
  • Hyllemor

    Du kan nog vara helt lugn. Min sambo (då särbo) hade flera missade samtal på sin telefon en kväll när han jobbade natt. Till slut svarade han och det var polisen. De hade sökt honom hemma och på telefon, eftersom "En person hade befunnit sig på taket" och poliserna ville se om de kunde se någonting från min sambos lägenhet, vilket var lite konstigt då min sambo faktiskt bodde på andra våningen (av 4) men han hade förstås utsikt över gården, så det kan ha berott på det.


    Säkert var det likadant här. Polisen ville antingen kolla vittnesuppgifter eller så ville de se om de kunde se någonting från din lägenhet. 

  • Anonym (Lugnt)

    Nu är inte detta riktigt samma sak, men....kronofogden och andra myndighetspersoner har ringt på min dörr några gånger för att fråga om jag sett grannen. Nu har grannen dragit och ingen vet var han är. Det är bara hos mig de frågat.

  • Anonym (Lilithu)

    Typ samma hände mig för massa år sen. Hade nyss duschat, turban kvar på huvudet och skulle öppna ytterdörr för att släpa ut en av katterna. Då står det en man där so precis ska knacka på, jag hoppar till då jag ej var beredd att nån skulle vara där! Då visar han sitt polislegg (civilklädd) och säger att det är ingen fara för jag ser nog skärrad ut! Frågar sen efter en granne som jag bekräftar bor på hörnet.
    De gjorde tillslag där då det var stulna saker samt droger. Knackade även på hos mina andra grannar.
    Så det kan ju ha gällt någon av dina grannar.

  • Anonym (?)
    19Richie88 skrev 2021-09-25 01:09:04 följande:

    Ja, svårare än så behöver det säkert inte vara.

    ..Och om hur vem' eller att man kan få betalt, för anmälan.. och om man känner sig kränkt eller, jag vet inte, det har jag ingen aning om vad som gäller.


    De sökte grannarna kanske?
  • Hyllemor

    Du behöver inte vara orolig, tror jag. Polisen kan ha många anledningar till att ringa på hos någon.


    När jag och min sambo bodde i varsin lägenhet, så ringde hans telefon flera gånger om och om igen under loppet av 10 minuter när han arbetade natt. När han till slut svarade, så sade polisen åt honom att öppna dörren genast eftersom de behövde tillgång till hans lägenhet. Han förklarade då att han var på jobbet. De undrade om någon granne hade en extranyckel, eftersom de behövde komma åt hans lägenhet av någon anledning som de inte ville specificera över telefon. När min man sade att han kunde åka hem, så sade de att de löser det hela i alla fall. Senare på natten gick det att läsa i tidningarna att polisen hade jagat en man som befann sig på taket av huset. Än idag vet vi inte riktigt vad exakt polisen skulle göra i just min mans lägenhet, eftersom han bodde i den enda lägenheten i huset som låg på bottenplan.

Svar på tråden Polisen var här