De godaste recept ni har ?
Hej!
Önskar recept på det absolut godaste ni vet. Alla kategorier.
Mat, dessert, drink, frukost, bröd osv osv osv.
Alla recept uppskattas då vi provlagar alla tips vi får:)
Hej!
Önskar recept på det absolut godaste ni vet. Alla kategorier.
Mat, dessert, drink, frukost, bröd osv osv osv.
Alla recept uppskattas då vi provlagar alla tips vi får:)
Följer
De absolut allra godaste håller jag för mig själv =P Hemliga familjerecept.
Men jag kan gräva fram mina favoriter ur receptlådan om du vill. Det är väl en 25 eller så kategorier....
Jag är barnsligt förtjust i Flygande Jakob- men på mitt vis. Jag blandar nämligen grädden med sambal oelek istället för ketchup och jag har både bacon, banan och jordnötter på.
Ketchup? Finns det människor som blandar med ketchup? Låter vidrigt...
Vi kör med tomatpure + chilisås.
Favoritrecept här:
egna kycklingnuggets eller schnitzel (fläsk eller kyckling). Så enkelt, bara ta kycklingfilé och skära i kuber ca 2x2x2 cm, torka av lite lätt om de är fuktiga och rulla i ströbröd blandat med lite curry + salt + peppar. In i ugnen på plåt 225°C 15 min.
Schnitzel - bara banka ut tunt och vända i ströbröd, steka i mycket smör och krydda under stekningen.
Barnen älskar detta lättuggade och frasiga kött och det tar bara någon minut att rulla/vända i ströbrödet.
(nej, jag har inte glömt att skriva vetemjöl, ägg mm. vi kör med denna superenkla variant!)
Jag är barnsligt förtjust i Flygande Jakob- men på mitt vis. Jag blandar nämligen grädden med sambal oelek istället för ketchup och jag har både bacon, banan och jordnötter på.
Gnocchi med aubergine i tomatsås. Kanongott! Tyvärr är jag på gränsen till dement varför jag aldrig kommer ihåg recept och just nu har jag inte tillgång till min receptpärm. Men googla, det var så jag hittade recept efter att ha ätit det på restaurang.
Fler tips: en välmörad ryggbiff stekt väldigt enkelt i olja och smör mot slutet. Till det en potatisgratäng där du blandar grädden med hälften creme fraiche och har länge i ugnen. Inga förkokta potatisar det blir godast så. Servera med sparris med flingsalt.
Tack alla som svarat!
Aniiee-ja väldigt gärna:)
Här är några återkommande fiskrecept som vi alla gillar i familjen:
www.ica.se/recept/asiatisk-lax-i-ugn-med-avokadokram-714586/
www.doftochsmak.se/2013/10/26/lyxig-fiskgryta-ala-restaurang-grodan/
www.jennysmatblogg.nu/2017/07/09/norsk-fisk/
Till fisktacon brukar jag ha grönsaker, skal, guacamole m.m. men för egen del gör jag en blandning av mango (tar av den frysta tärnade), chili och färsk koriander också.
Men tack sååå mycket Cissi!
Alla tre recepten låter ju helt underbara.
Hur mycket wasabi tar ni?
Men tack sååå mycket Cissi!
Alla tre recepten låter ju helt underbara.
Hur mycket wasabi tar ni?