Inlägg från: Anonym (Nadja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nadja)

Myter om kön

Carolaline skrev 2021-05-31 07:15:37 följande:

Hej! Tack för ditt svar! Detsamma, stort grattis!

Vad roligt att det var som hjärtljuden ändå! Är det enda från de första slagen som man kan se på tidigt tidigt ultraljud? De stämmer redan då?

Hahaha det är ju verkligen ett hitte på med de andra symptomen men det är lite roligt att klura på.

Med min son mådde jag inte illa för fem öre, hade livets bästa härkvalitet, jättebra hy, magen var låg och det som talade för en pojke stämde väldigt väl. Dock hade jag ingen aning om hjärtljuden då så det blir spännande denna gång!

Vilken vecka är du i nu och hur mår du? Mår du illa? Jag mådde jätteilla när jag väntade mina flickor och har redan börjat må illa på morgnarna och är bara i V 6 nu. Gissar på att vi får en flicka till eftersom vi bara verkar få flickor av någon anledning.
  • Anonym (Nadja)
    Carolaline skrev 2021-05-31 13:29:53 följande:

Jag är bara i vecka fyra så inga vidare symptom än :) bubblig i magen bara och väldigt kissnödig haha.

Nej, vad kul med en riktig liten tjejliga! Tråkigt att behöva må illa dock! Jag mådde inte illa för fem öre när jag väntade sonen så jag tror mycket på illamåendet. Samtidigt har jag en bästa vän som spydde sig igenom hela graviditeten och det var en liten prins :)

Jaha så tidigt :) Då kände jag ingenting. Jag började känna illamåendet för några dagar sedan när jag gick in i V 6.

Jag hoppas på en pojke, men det kommer nog inte bli så. Det verkar onekligen vara olika det där men jag har en kompis som fått två pojkar och knappt mådde illa. Men läser man i trådar här på FL verkar det vara olika, så det är nog ingen jättetillförlitlig metod :)
  • Anonym (Nadja)
    Kvinna1989 skrev 2021-05-31 14:06:48 följande:

Jag är i vecka 24+5 och väntar som sagt en flicka, har haft en ganska enkel graviditet fysiskt iaf haha. I början var jag så rädd för att något var fel eftersom jag knappt hafe symtom eller mådde illa, nu har jah dock lärt mig att man inte ska jämföra, alla graviditeter är olika. :)

Enda "starka" symtomet är väll huvudvärk,ush. Men nu har jag dock inte haft de på ca 2 veckor.

Så du har inte mått illa eller kräkts alls? Vad skönt att du har fått må så bra :) Jag vill så gärna ha en pojke men eftersom vi hade samlag dagen innan ägglossning (samma dag jag fick fast glad gubbe på cb-stickan) så är det säkert kört /:
  • Anonym (Nadja)
    Carolaline skrev 2021-05-31 16:17:06 följande:

När jag blev gravid hade vi sex tre dagar innan ägglossning och det blev ändå en liten pojke. Har ni testat kinesiska kalendern? Det sjukaste är att den har stämt på precis ALLA i min närhet. Det är över 20 graviditeter som den har stämt på. Så lustigt!

Åh tack för att du svarade, du ger mig hopp! Hur mådde du under graviditeten när du väntade honom? Det blev en grå ruta i Kinesiska kalendern, det måste menas att det är 50/50 då? Den har stämt in på mina förra graviditeter i alla fall :)
  • Anonym (Nadja)
    Kvinna1989 skrev 2021-05-31 15:12:18 följande:

Nej i stort sett inte. Dom få gångerna jag mått illa och "nästan kräks" var väll när vi var ute med hunden och hunden bajsa, jag kände lukten så starkt, och sambom skratta varje gång "men asså hur kan du ens känna någon lukt, du är ju längre bort än mig" :D men jag kände den super starkt,ush haha.

Jag blev gravid på ett datum som skulle vara "låg risk för graviditet" enligt en app då, men dom kan man ju ibte alltid lita på tydligen. Veckan innan skulle vara "störst sannolikhet att bli gravid på" så ja, min äl kanske är senare än vanligt, vet faktiskt inte.

Jag hade som sagt inga symtom, absolut inget inte ens symtom på kommande mens (brukar ha värsta graviditet symtom innan mens) så då kände jag att nu är jag verkligen gravid eller så är de fel på psyket, kände de så starkt, fick först suuuuuper svagt streck som bara jag såg men 2 dagar senare fick jag "gravid 1-2" på digitalt :)

Antar att alla myter är just myter :) Men jag har mått så sjukt illa och kräkts min stop med mina tjejer, fast det beror väl på hur känslig man är för gravidhormonerna?
  • Anonym (Nadja)
    Carolaline skrev 2021-05-30 19:27:15 följande:

Äntligen äntligen äntligen är jag gravid! Vilken vidrig resa mot ett plus, men nu är det här och jag är överlycklig! Har en fantastisk son och är så otroligt nyfiken på vem denna lilla skrutt i magen är. Kommer han få en lillebror eller en lillasyster <3

Sitter ni inne på några roliga myter/metoder/gamla skrönor om hur man vet att det är en pojke eller flicka? Mata på!

Givetvis är jag väl medveten om att metoderna är på skoj- och nej, det spelar absolut ingen roll! Bara en rolig grej.

Grattis till graviditeten, glömde skriva det tidigare. :)
  • Anonym (Nadja)
    Carolaline skrev 2021-05-31 22:10:00 följande:

Tack snälla och detsamma!

Jag mådde som en jäkla stjärna! Har aldrig mått så bra typ. Inte illamående alls, fint hår och hy, fortfarande energi och bara njöt varje sekund! Jasså en grå? Det har jag inte ens sett att det finns, däremot är en kalender ur funktion på Google. Men söker man på bilder är alla rosa eller blå. Men jag kan vara dåligt påläst! :)

Vad skönt för dig :) Jamen jag tyckte det var märkligt haha du har inte möjlighet att posta länken till en som funkar och som gäller för 2021? Eller skriva vad jag ska söka på?

Du skrev tidigare att ni hade samlag tre dagar innan ägglossningen när du blev gravid med sonen, kollade du med clear blue digitala ägglossningstest då eller hur visste du att det var tre dagar innan ägglossning?
  • Anonym (Nadja)
    Carolaline skrev 2021-05-31 23:00:58 följande:

Haha vad tokigt! Absolut! Detta är ifrån någons blogg men rutorna stämmer! :)

carolaekman.fi/forutsag-din-bebis-kon/

Jag tempar med Natural cykels och stöttar upp med ÄL-test. Så jag har ett bra hum innan med flytningar, räknade dagar, bekräftade ÄL-test och sen svaret via temp. Har tempat i många år så jag är helt säker på att jag hade ÄL då :)

Tack :) Okej och du hade då samlag endast tre dagar innan ägglossningen?
Svar på tråden Myter om kön